Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
22 Iulie 2024
Ștefania EnacheCum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți și dosare, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
Politica organizațională adoptată de Băiculescu și Asociații mizează pe valorificarea optimă a competențelor fiecărui membru din echipă, prin urmare avocații firmei au fost încurajați să se concentreze pe domeniul de practică în care se simt cel mai pregătiți. „Astfel, s-au format două echipe specializate: una dedicată litigiilor civile și administrative, iar cealaltă axată pe litigiile penal-comerciale și infracțiunile economice (cunoscutele infracțiuni „white-collar”)”, explică Vasile Băiculescu, Managing Partner Bărculescu și Asociații.
Abordarea de acest tip, implicarea profesioniștilor și rezultatele obținute în fiecare dintre dosarele încredințate au făcut ca Departamentul de Dispute Resolution din cadrul societății să experimenteze o expansiune rapidă și semnificativă, acumulând într-un timp scurt un număr mare de proiecte complexe, care reprezintă aproximativ 70% din activitatea totală a firmei.
Abordarea de acest tip, implicarea profesioniștilor și rezultatele obținute în fiecare dintre dosarele încredințate au făcut ca Departamentul de Dispute Resolution din cadrul societății să experimenteze o expansiune rapidă și semnificativă, acumulând într-un timp scurt un număr mare de proiecte complexe, care reprezintă aproximativ 70% din activitatea totală a firmei.
Portofoliul de proiecte deținut de Băiculescu și Asociații este diversificat, fiind bazat în principal pe litigii comerciale; arbitraje internaționale și nu în ultimul rând, litigii în domeniul piețelor de capital, un sector insuficient explorat, dar plin de provocări juridice, în care avocații din echipă reprezintă societăți de renume.
„Anul 2023 a fost unul crucial pentru practica de Dispute Resolution, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți și dosare, cât și prin rezultatele optime obținute în dosare pe care le aveam deja în gestiune (componente care, până la urmă, sunt în strânsă legătură). În anul curent, suntem încântați să asistăm la o clară continuare a evoluției, sens în care, încă din primul trimestru al anului 2024 am atins un număr relevant de cauze, având clienți care ne-au încredințat în câteva luni mai multe dosare decât pe parcursul întregilor ani trecuți”, subliniază Vasile Băiculescu.
Interlocutorul BizLawyer mai precizează faptul că, de la momentul lansării societății casei de avocatură în formatul actual, respectiv 1 mai 2022, firma a avut o creștere în cifre de aproximativ 900%. „La începutul activității noastre cifrele erau generate în procent de 100% de departamentul de Drept penal însă prin implementarea unor măsuri eficiente am reușit să inversăm balanța. Astăzi 60% din veniturile societății sunt generate de departamentul de Drept penal și 40% sunt generate de Departamentul de civil-comercial”, nuanțează avocatul.
O practică în continuă dezvoltare
Împărțită în două categorii mari, practica de Dispute Resolution gestionează cu succes orice proiect încredințat de clienții firmei, datorită unei echipe solide, care demonstrează zilnic cunoștințe juridice temeinice, dedicare și o continuă disponibilitate pentru învățare.
„Am avut bucuria să colaborăm și cu alți specialiști în drept, în dosare complexe, care presupuneau cunoștințe specializate în domenii pe care societatea noastră nu le gestionează în mod obișnuit. La rândul nostru, am fost cooptați de alte societăți în proiecte care făceau parte din sfera noastră de specialitate”, menționează Victoria Eremeev, Partener Băiculescu și Asociații.
Patru dintre avocații firmei se dedică proiectelor civil-comercial, dat fiind gradul de complexitate al acestora. Departamentul de civil-comercial este coordonat de către Victoria Eremeev (Partner) și Antonia Prisacaru (Managing Associate), iar activitatea acestora este sprijinită fundamental de Liviu Bosoancă (Of Counsel) și Claudia Stoica (Managing Associate).
Departamentul de drept penal este coordonat de fondatorul societății, Vasile Băiculescu, iar echipa este completată de Alexandru Constantinescu (Managing Associate) și avocați stagiari, recent cooptați în echipă. „Practica de drept penal-comercial a societății noastre reprezintă fundamentul acesteia, baza de la care s-a pornit în dezvoltarea unui portofoliu de clienți, care a atras cu sine și diversificarea ariilor de practică. Clienții noștri în dosare gestionate de departamentul de drept penal sunt în general societăți de renume, care activează la nivel internațional, precum și antreprenori și persoane fizice care dețin funcții la nivelul unor entități de acest tip”, amintește Alexandru Constantinescu.
Clienți din prima ligă a eonomiei
Reprezentanții Băiculescu și Asociații apreciază faptul că profilul clienților din practica de Dispute Resolution este întocmai profilul pe care ei l-au definit întotdeauna drept „clientul ideal”, respectiv societăți cu reputație în anumite domenii din piața românească sau internațională, formate din sute sau chiar mii de angajați, cu care avocații colaborează atât pe partea de litigii, cât și pe cea de consultanță și conformitate.
„Am colaborat și continuăm să colaborăm cu societăți cu activitate extinsă la nivel global, pe care le-am sprijinit atât în situații din sfera dreptului penal al afacerilor, cât și în litigii civile. Din portofoliul nostru fac parte societăți de renume care activează în domenii variate cum ar fi: multinaționale care activează în domeniul IT, societăți de renume cu capital românesc cu activitate în mai multe state din Uniunea Europeană și lideri de piață în domeniul transportului de marfă, societăți recunoscute în top 100 în piața producătorilor de cabluri cupru din lume etc.”, detaliază Liviu Bosoancă, Partener Băiculescu și Asociații.
„Aproximativ două treimi dintre clienții noștri ne-au acordat mandate pe baza unor recomandări primite de la foști sau actuali clienți ori de la avocați sau specialiști în domeniul juridic sau alte domenii adiacente dreptului, cu care am avut ocazia de a colabora în anumite proiecte. Am avut ocazia de a colabora, în anumite cauze, cu firme de avocați din alte jurisdicții (Grecia, Turcia), atât în reprezentarea unor persoane fizice (în litigii penale, cu preponderență), cât și în reprezentarea unor societăți care își desfășoară activitatea la nivel internațional, în litigii civile sau comerciale”, adaugă Claudia Stoica, Associate Băiculescu și Asociații.
Opiniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.
Dosarele complexe cer soluții pe măsură
Cele mai multe dintre dosarele aflate pe masa avocaților dedicați practicii de Dispute Resolution sunt unele complexe, care implică soluții pe măsură. Experiența muncii în aceste mandate a contribuit la consolidarea echipei, reprezentând un real prilej de învățare și evoluție pentru specialiștii Băiculescu și Asociații.
Dintre acestea se detașează una dintre cele mai interesante cauze ale casei de avocatură, încă în curs de desfășurare. Dosarul are drept protagonistă o societate care activează atât pe piața românească, cât și pe cea europeană, într-o industrie de importanță crucială pentru sectoare precum energia, telecomunicațiile, producția de automotive etc. „Complexitatea cauzei vine din numeroasele sale componente, cuprinzând proceduri ale insolvenței, executări silite, precum și mai multe dosare având drept obiect fapte de natură penală, circumscriindu-se infracțiunilor economice, sens în care întreaga echipă Băiculescu și Asociații a fost mobilizată, pentru a gestiona, în paralel, activitățile atât de diverse”, explică Antonia Prisăcaru, Associate Băiculescu și Asociații.
De asemenea, avocații au fost cooptați, în 2023, într-un arbitraj internațional, în care reprezintă o societate din Ucraina, în prezent în stare de război, implicată într-o cauză care i-a pus pe consultanți în fața unor provocări de natură civilă și comercială. Este vorba despre un proces aflat pe rolul Curții de Arbitraj Comercial Internațional de pe lăngă Camera de Comerț și Industrie a României. Cauza se referă la punerea în executare a unui contract ce are ca obiect livrarea unor mărfuri cu o valoare totală de aproximativ 720.000 euro și în cadrul căruia clientul Băiculescu și Asociații a suferit mai multe prejudicii. Dosarul este gestionat de Victoria Eremeev, specializată în litigii civile și comerciale, având o experiență de 12 ani în domeniul avocaturii.
„O altă cauză de o complexitate deosebită, cu multe fațete și substraturi, vine dintr-un litigiu de natură penală, având drept obiect o infracțiune economică presupus săvârșită în coautorat, la nivelul unei societăți reprezentând un jucător de top în industria sa. Aflată încă în etapa camerei preliminare, în această cauză echipa condusă de Vasile Băiculescu a reușit să obțină una dintre cele mai importante soluții ale societății noastre, contestând cu succes probatoriul administrat pe parcursul urmăririi penale și obținând rejudecarea, cu admiterea unor probe de natură a răsturna situația astfel cum aceasta a fost prezentată de către Ministerul Public. În cele din urmă, nu putem să nu menționăm multitudinea de litigii din domeniul contenciosului administrativ, pe care unul dintre cei mai importanți clienți ai noștri ni le-a încredințat, începând din ianuarie 2023, premițându-ne să explorăm mai aprofundat domeniul complex al piețelor de capital și legislația vastă care îl caracterizează”, mai spune Antonia Prisăcaru.
„Deși în societatea noastră activează profesioniști ai dreptului cu o vastă experiență, trebuie să mărturisim că ne confruntăm zilnic cu provocări diferite, care ne aduc des la „masa întâlnirilor”, în sesiuni de brainstorming, finalizate întotdeauna cu idei creative. Cu toate că ne este dificil să categorisim astfel dosarele și să nominalizăm cel mai complex proiect, vom oferi un răspuns, cu amendamentul că dosarul a reprezentat unul dintre cele mai interesante și complexe proiecte ale societății. Vorbim despre un litigiu decurgând dintr-un proces de achiziție publică, în care am reprezentat adjudecatarul într-un demers în care au fost implicați atât autoritatea contractantă, cât și un subcontractor. Soluționarea cauzei a presupus analiza unor documente voluminoase, participarea la multiple întâlniri de negociere și redactarea unei pleiade de documente, care au dus, într-un final, la încheierea unei tranzacții foarte avantajoase pentru clientul nostru. Activitatea în cauză a fost coordonată cu succes de către Antonia Prisacaru”, exemplifică Vasile Băiculescu.
În opinia avocaților Băiculescu și Asociații, toate dosarele complexe sunt caracterizate, în general, de cel puțin unul dintre următoarele elemente: documente numeroase, termene scurte în care se poate acționa, o multitudine de legi aplicabile, elemente de extraneitate, contracte redactate într-o manieră superficială, care permit interpretări (lista nefiind exhaustivă).
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 120 / 1881 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
RTPR alături de Grup Șerban Holding într-o finanțare de 73 mil. € acordată de un sindicat bancar. Echipa, coordonată de Alexandru Retevoescu (Partner) și Andreea Nedeloiu (Senior Associate) | Nicolae Lucian Șerban (CEO GSH): Ne dorim ca pe viitor să găsim în RTPR un partener pentru proiecte viitoare
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...