ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Operatorii de telecomunicaţii trebuie să pună la dispoziţia utilizatorilor o fişă de sinteză cu date despre serviciile oferite

19 Septembrie 2024   |   AGERPRES

Reprezentanţii reglementatorului pieţei locale de telecomunicaţii precizează că fişa de sinteză reprezintă o modalitate de informare precontractuală şi devine parte integrantă a contractului încheiat cu utilizatorii.

 
 
Furnizorii de servicii de comunicaţii electronice sunt obligaţi să pună la dispoziţia utilizatorilor finali, înainte de încheierea unui contract, fie într-un spaţiu comercial, fie la distanţă, o fişă de sinteză care să cuprindă informaţii minime, într-un format standard, referitoare la serviciile de care viitorii clienţi vor beneficia, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, joi, spre publicare.

Reprezentanţii reglementatorului pieţei locale de telecomunicaţii precizează că fişa de sinteză reprezintă o modalitate de informare precontractuală şi devine parte integrantă a contractului încheiat cu utilizatorii.


"Reglementările actuale vin în sprijinul utilizatorilor şi obligă operatorii să furnizeze informaţiile esenţiale despre oferta aleasă de cumpărător sub forma unei fişe de sinteză a contractului. Aceasta ar trebui să fie concisă şi uşor de citit, pe un suport durabil (pe hârtie, email, DVD etc.) sau, în cazul în care furnizarea pe un suport durabil nu este fezabilă, într-un document care poate fi deschis, vizualizat şi descărcat cu uşurinţă. Formatul fişei de sinteză se aplică tuturor contractelor de telefonie, internet sau televiziune şi le permite utilizatorilor să compare mai uşor ofertele de servicii. Modelul este în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 2019/2243 de stabilire a modelului fişei de sinteză a contractului", menţionează Autoritatea.

Conform prevederilor legale în vigoare, fişa de sinteză trebuie să includă: denumirea, adresa şi informaţiile de contact ale furnizorului, inclusiv pentru primirea unor reclamaţii; principalele caracteristici ale fiecărui serviciu furnizat; preţurile aferente pentru activarea serviciului de comunicaţii electronice, precum şi orice taxă recurentă sau aferentă consumului; durata contractului şi condiţiile de reînnoire şi încetare a acestuia; un rezumat al informaţiilor privind parametrii de calitate şi remediile pe care consumatorul le are la dispoziţie, în cazul serviciilor de acces la internet; în ce măsură produsele şi serviciile contractate sunt concepute pentru utilizatorii finali cu dizabilităţi.

"În cazul în care, în funcţie de modalitatea de încheiere a contractului, din motive tehnice obiective, este imposibilă punerea la dispoziţia utilizatorului final a fişei de sinteză a contractului la momentul încheierii contractului, aceasta se pune la dispoziţie ulterior, fără întârzieri nejustificate, cel târziu la momentul livrării echipamentului terminal sau înainte de începerea prestării serviciului solicitat. Obligaţiile cu privire la primirea fişei de sinteză se aplică atât contractelor încheiate cu consumatorii, cât şi celor încheiate cu alte categorii, precum microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizaţii non-profit", se arată în comunicat.

ANCOM susţine că, înainte de a sesiza orice aspect cu privire la încheierea unui contract, utilizatorii trebuie să se asigure că deţin şi că au verificat documentele care alcătuiesc contractul (informarea precontractuală, fişa de sinteză, contractul de bază, condiţii generale, broşura de tarife etc).

"În cazul în care furnizorul nu a pus la dispoziţie fişa de sinteză la încheierea contractului de furnizare de servicii de comunicaţii electronice, utilizatorii pot sesiza ANCOM. În cazul în care furnizorii nu respectă clauzele din contract, consumatorii pot sesiza Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), iar utilizatorii finali care sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizaţii non-profit se pot adresa mediatorilor autorizaţi sau instanţelor de judecată. ANCOM poate oferi consiliere şi mediere, dar nu are atribuţii cu privire la sancţionarea furnizorilor în astfel de situaţii", notează arbitrul telecom.

InfoCentru ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informatii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini in alegerea şi folosirea acestor servicii.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 404 / 5652
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Filip & Company a asistat Autonom Services S.A. la încheierea unui contract de facilități de credit în valoare de 300 mil. €. Ce avocați au fost în echipa de proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...