
Ministerul Muncii: Cererile pentru actualizarea ocupaţiilor pot fi depuse prin intermediul unei platforme digitale
13 Martie 2025
AgerpresConform sursei citate, noul instrument face parte din proiectul "Zero birocraţie", implementat de Secretariatul General al Guvernului.
Cererile pentru actualizarea ocupaţiilor pot fi depuse în prezent prin intermediul unei platforme digitale, care simplifică procesul pentru utilizatori, reducând sarcinile administrative, potrivit unui comunicat al Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale (MMFTSS), transmis joi AGERPRES.
"Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale a simplificat procedura pentru actualizarea Clasificării Ocupaţiilor din România (COR) în acord cu dinamica mare de pe piaţa forţei de muncă, dar şi cu necesităţile angajatorilor. De acum cererile pentru actualizarea ocupaţiilor pot fi depuse mai simplu, prin intermediul unei platforme digitale", se menţionează în comunicat.
"Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale a simplificat procedura pentru actualizarea Clasificării Ocupaţiilor din România (COR) în acord cu dinamica mare de pe piaţa forţei de muncă, dar şi cu necesităţile angajatorilor. De acum cererile pentru actualizarea ocupaţiilor pot fi depuse mai simplu, prin intermediul unei platforme digitale", se menţionează în comunicat.
Conform sursei citate, noul instrument face parte din proiectul "Zero birocraţie", implementat de Secretariatul General al Guvernului.
"Aceasta simplifică procesul pentru utilizatori, reducând sarcinile administrative. Acum, atât angajaţii, cât şi angajatorii pot analiza rapid şi direct clasificarea ocupaţiilor", se mai precizează în comunicat.
Totodată, documentele pot fi depuse prin trei modalităţi: prin intermediul unei platforme digitale, în format electronic, cu semnătură electronică calificată şi în format letric.
Actualizarea COR se poate face la solicitarea utilizatorilor, respectiv: organele administraţiei publice centrale şi locale, unităţile bugetare, operatorii economici, indiferent de forma de proprietate, organizaţiile patronale, sindicale, profesionale şi politice, fundaţiile, asociaţiile, persoanele fizice şi juridice, menţionează sursa citată.
"De asemenea, la adresa https://cor.mmuncii.ro/public-nom poate fi vizualizată ultima forma a codului COR aprobată, ce poate fi preluată în mod automat şi în alte sisteme informatice", susţin reprezentanţii ministerului.
Iniţiativa contribuie la modernizarea şi optimizarea proceselor pentru mediul de afaceri şi cetăţeni.
"Actualizarea COR se realizează potrivit modificărilor care se produc în economia naţională, precum şi în legislaţia specifică domeniilor de activitate şi este deosebit de importantă în implementarea dispoziţiilor Legii nr. 53/2003 - Codul Muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, deoarece un element de bază al contractului individual de muncă este ocupaţia conform Clasificării ocupaţiilor din România", se mai precizează în document.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1 / 5388 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Interviurile primăverii | Ioana Gelepu, fondatoarea și coordonatoarea ‘Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement’: ”Știința de carte, pasiunea și dedicarea sunt unisex”
Lady Lawyer | De vorbă cu Andra Iftemie, Managing Associate - Băncilă, Diaconu și Asociații: ”Toți avocații suntem ‘așezați la aceeași masă’, indiferent de gen sau de aria de practică aleasă, acesta fiind, de altfel, și unul dintre motivele pentru care practic cu drag această profesie. Ceea ce contează cu adevărat sunt competențele și rezultatele obținute”
NNDKP promovează 12 avocați și consultanți în cadrul celei mai recente runde de promovare
RTPR asistă AROBS la achiziția SVT Electronics. Alina Stăvaru (Partner) și Andrei Toșa (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Soluție de referință a avocaților Țuca Zbârcea & Asociații | Plafonarea prețului energiei electrice și gazelor naturale: Instanța decide că prevederile legale trebuie interpretate în favoarea consumatorilor
Decizie de referință a ICCJ în ceea ce privește revocarea ilegală de către Ministerul Finanțelor Publice a ajutorului de stat acordat unui operator economic | Echipa Mușat & Asociații care a obținut soluția, coordonată de Angela Porumb (Partner)
Lady Lawyer | De vorbă cu Mihaela Ion, Partener PNSA: ”În fiecare moment important al vieții mele profesionale am simțit cum fiecare om din jurul meu a contribuit la pașii ce au urmat. Povestea continuă de aproape 20 de ani alături de echipa PNSA, pe care o simt deja ca parte din familie; spun asta pentru că au fost prezenți în orice etapă a vieții și devenirii mele ca om”
Managing IP EMEA Awards 2025 | Muşat & Asociaţii, Baciu Partners, Milcev Burbea și Răzvan Dincă & Asociaţii, printre firmele aflate pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România” în fiecare dintre cele trei domenii analizate. Cum arată clasamentele întocmite de piața locală de ghidul juridic internațional specializat în IP
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
Bondoc și Asociații SCA obține un nou succes în materia achizițiilor publice ce aduce clarificări importante în domeniu
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...