ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Nicoleta Radu (PAID): Estimăm o creştere de 10% a portofoliului de poliţe în 2025

13 Ianuarie 2025   |   Agerpres

În 2024 PAID a avut "un număr impresionant" de dosare de despăgubire, ca urmare a inundaţiilor din Galaţi şi Vaslui, aproape 500 de locuinţe fiind reconstruite sau reparate pe bani care au venit din asigurarea obligatorie.

 
 
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale a ajuns anul trecut la un portofoliu de 2.350.000 de poliţe, ceea ce înseamnă un grad de cuprindere de 24%, iar pentru 2025 estimează o creştere de 10%, potrivit directorului general al PAID, Nicoleta Radu.

" Uitându-ne retrospectiv la anul 2024, pot spune că anul a fost unul de creştere pentru PAID. Pe de o parte, portofoliul a crescut semnificativ, de la aproape 2 milioane de poliţe, cât era la sfârşitul anului 2023, am ajuns acum la 2.350.000 de poliţe, ceea ce înseamnă un grad de cuprindere de 24%. A fost o creştere cu 14% a numărului de poliţe, de case asigurate. (...) În zona asigurărilor de locuinţe, nu suntem atât de optimişti cât am fost până acum, dar estimăm totuşi o creştere de 10% pe zona portofoliului nostru (în 2025 n.r), pentru că mizăm în continuare pe activităţile noastre de informare a populaţiei", a declarat, pentru AGERPRES, Nicoleta Radu.


Aceasta a subliniat că în 2024 PAID a avut "un număr impresionant" de dosare de despăgubire, ca urmare a inundaţiilor din Galaţi şi Vaslui, aproape 500 de locuinţe fiind reconstruite sau reparate pe bani care au venit din asigurarea obligatorie.

"A fost un an în care am avut parte şi de un eveniment natural destul de mare pentru România. Este vorba de inundaţiile din Galaţi şi Vaslui, din septembrie, unde a trebuit să facem dovada capacităţilor noastre operaţionale, mai precis este vorba despre modul în care am reacţionat şi am plătit daunele ca urmare a acestor evenimente. Am reuşit să plătim prima daună în 48 de ore de la data notificării acesteia. Am instrumentat pe medie aceste dosare în 39 de zile. Practic, am scăzut timpul de instrumentare foarte mult şi, nu în ultimul rând, am avut un număr impresionant de dosare, aproape 500 de locuinţe care au fost reconstruite sau reparate pe bani care au venit din asigurare obligatorie. Noi am plătit anul trecut 15,2 milioane de lei despăgubiri pentru inundaţii, ceea ce pe pentru noi înseamnă o sumă destul de mare.(...) Valoarea totală a despăgubirilor a fost de 20 de milioane de lei, din care 15,2 milioane de lei pentru inundaţii, 3 milioane de lei pentru cutremure şi 1,47 pentru alunecări de teren. În 2023 acestea s-au ridicat la aproape 23 milioane de lei, iar în 2022 la 3 milioane de lei", a explicat Nicoleta Radu.

Referitor la o posibilă scumpire a poliţelor, directorul PAID a semnalat că există o serie de factori ce pot influenţa acest lucru, dar se va încerca ca nivelul să rămână cel stabilit în noiembrie 2023.

"Există un context variat de factori care pot influenţa acest lucru. Cu toate acestea, am încercat foarte mult ca pentru anul care a trecut şi pentru anul care urmează să absorbim din profiturile companiei toată această pierdere care se datorează creşterii costurilor cu despăgubirile, creşterii costului cu reasigurarea, astfel încât, cu responsabilitate, să înţelegem caracterul social al acestei poliţe şi să nu împovărăm şi mai mult populaţia. Cu toate acestea, nu aş vrea să vând iluzii oamenilor. În măsura în care situaţia se va deteriora de aşa manieră încât nu vom mai putea la un moment dat absorbi toate aceste costuri, desigur că vom discuta, împreună cu Autoritatea de Supraveghere Financiară, despre o posibilă majorare de primă, chiar şi de o majorare a limitei de despăgubire, pentru că este absolut important pentru noi să rămânem în continuare o companie relevantă, pe care românii să se bazeze, deci o companie sustenabilă. Suntem într-un permanent dialog cu ASF şi cu siguranţă această măsură va fi bine cântărită. Dar, vom încerca pe cât posibil ca anul 2025 să fie un an în care prima va rămâne aceeaşi, cea pe care am stabilit-o în noiembrie 2023", a punctat Nicoleta Radu.

Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) este o societate de asigurare-reasigurare, cu capital privat, formată prin asocierea societăţilor de asigurare pentru încheierea de asigurări obligatorii de locuinţă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 260/2008.

Conform prevederilor legii, PAID administrează sistemul de asigurare obligatorie a locuinţelor, care acoperă trei riscuri de bază specifice României: - Cutremur - Inundaţii - Alunecări de teren.

Activitatea societăţii de asigurări PAID în România a început în februarie 2010, iar prima zi de emitere a asigurărilor obligatorii pentru locuinţe a fost în data de 15 iulie 2010.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2 / 9106
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...