Deblocarea proiectelor petroliere offshore
31 August 2021 Cleopatra Leahu, Partner si Noemi Siman, Senior Associate - SUCIU POPA
După aproape un 1 an de pasivitate, la data de 27 august 2021, pe site-ul Ministerului Energiei a fost publicată o nouă formă a proiectului, respectiv Proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea Procedurii pentru recepționarea lucrărilor aferente operațiunilor petroliere desfășurate de titularii de acorduri petroliere în baza Legii nr. 256/2018 privind unele măsuri necesare pentru implementarea operațiunilor petroliere de către titularii de acorduri petroliere referitoare la perimetrele petroliere offshore („Proiectul").
| |
Deși s-a prevăzut că procedura de recepționare a lucrărilor ar fi urmat să fie reglementată în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a Legii Offshore, conform informațiilor publice, motivele întârzierii s-au datorat lungilor consultări purtate între Ministerul Energiei și Autoritatea Competentă de Reglementare a Operațiunilor Petroliere Offshore la Marea Neagră („ACROPO”).
O primă încercare în vederea dezvoltării cadrului legislativ în ceea ce privește procedura de recepționare a fost demarată la data de 19 noiembrie 2020, când pe site-ul Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri a fost publicat un proiect legislativ în acest sens.
După aproape un 1 an de pasivitate, la data de 27 august 2021, pe site-ul Ministerului Energiei a fost publicată o nouă formă a proiectului, respectiv Proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea Procedurii pentru recepționarea lucrărilor aferente operațiunilor petroliere desfășurate de titularii de acorduri petroliere în baza Legii nr. 256/2018 privind unele măsuri necesare pentru implementarea operațiunilor petroliere de către titularii de acorduri petroliere referitoare la perimetrele petroliere offshore („Proiectul").
Pe scurt, conform Proiectului, recepția lucrărilor constituie o componentă a sistemului calității și reprezintă un proces complex, prin care se va certifica, în condițiile legii, finalizarea lucrărilor executate în baza Legii Offshore. Prevederile Proiectului stabilesc în acest sens următoarele aspecte principale: (i) modul de organizare al procedurii de recepționare; și (ii) modul de alocare a responsabilităților.
Participanții la recepția lucrărilor vor fi:
(i) titularii actului de autorizare;
(ii) executantul lucrărilor;
(iii) proiectantul lucrărilor;
(iv) Organismul Independent/Entitatea Independentă de Verificare ales/aleasă de către titularul actului de autorizare;
(v) reprezentantul/reprezentanții emitentului actului de autorizare;
(vi) alte instituții abilitate sau specialiști în domeniul petrolului și gazelor naturale, în calitate de invitați ai Ministerului Energiei.
Ministerul Energiei este abilitat să acorde actul final de recepționare a lucrărilor executate în baza actelor de construire, emise de către acesta.
Recepția se va efectua pentru toate lucrările prevăzute în actul de autorizare, conform prevederilor documentației care a stat la baza emiterii acestuia, și va putea fi admisă sau respinsă, motivat. În cazul respingerii, titularii actului de autorizare vor avea obligația remedierii problemelor constatate, iar procedura de recepție va fi reluată în ceea ce privește aspectele problematice identificate.
În vederea îndeplinirii procedurii de recepționare, Ministerul Energiei și ACROPO vor desemna câte unul/doi reprezentanți fiecare, care vor face parte din comisia competentă să analizeze rapoartele întocmite conform prevederilor propuse și să comunice titularului actului de autorizare, actul final prin care se certifică recepționarea lucrărilor.
Spre deosebire de forma propusă în anul 2020, Proiectul nu conține prevederi în ceea ce privește preluarea de la executant a unei părți din lucrări într-un anumit stadiu fizic de execuție.
Conform informațiilor publice, observațiile sau sugestiile în legătură cu Proiectul pot fi trimise până la data de 6 septembrie 2021.
În acest context, procesul legislativ urmat de către Proiect trebuie urmărit cu mare interes de către toți operatorii implicați în dezvoltarea proiectelor petroliere offshore, astfel încât forma finală a prevederilor propuse să corespundă caracteristicilor și naturii acestor lucrări.
Suciu Popa este o firmă de avocati de top, ce oferă servicii juridice complete, cu performanțe notabile în toate ariile dreptului afacerilor, incluzând litigii și arbitraje, drept imobiliar, administrativ și contencios, dezvoltarea de proiecte, energie și resurse naturale, fiind clasată în mod constant de toate directoarele locale și internaționale în topul furnizorilor de servicii juridice. Fiind angajată pe deplin să facă diferența pe piața avocatială din România, Suciu Popa se bazează pe experiența și reputatia solidă a avocatilor și a partenerilor săi, construite pe parcursul a peste 20 de ani de asistență a clientilor multinationali, investitorilor strategici și fondurilor de investitii, autorităților publice și instituțiilor financiare internaționale, în unele dintre cele mai complexe tranzactii transfrontaliere, proiecte de investiții și litigii.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 6626 / 10177 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





