
Pandemia a adus perspective de business optimiste în industria telecom și a crescut vizibilitatea avocaților interni. Dr. Sabin Taclit, Legal Manager NextGen Communications: Ultimul an nu a făcut decât să consolideze faptul că avocații interni sunt cel mai bine pozitionați pentru a oferi consultanță în definirea și luarea deciziilor strategice în cadrul companiei
18 Iunie 2021
Ștefania EnacheÎn acest context, pe tot parcursul anului în curs, Departamentul Juridic și Reglementări din cadrul NextGen Communications, pe care dr. Sabin Taclit îl coordonează, va rămâne focusat în a continua să ofere consultanță juridica de afaceri și reprezentare juridică pentru susținerea activității companiei.
![]() |
Crește optimismul în rândul mediului economic.După perioada în care pandemia a blocat multe activități, lucrurile încep să se redreseze, iar firmele caută oportunități de revigorare a businessului.
Sunt și industrii care au fost ferite de problemele declanșate de criza medicală și au continuat să funcționeze la capacitate maximă, adaptându-se din mers noilor conjuncturi. În această categorie intră acele domenii care oferă servicii de care restul companiilor au nevoie pentru a-și putea continua activitatea.
Sunt și industrii care au fost ferite de problemele declanșate de criza medicală și au continuat să funcționeze la capacitate maximă, adaptându-se din mers noilor conjuncturi. În această categorie intră acele domenii care oferă servicii de care restul companiilor au nevoie pentru a-și putea continua activitatea.
Un exemplu îl constituie sectorul telecomunicațiilor. Perspectivele pentru jucătorii din această zonă sunt unele foarte bune. Dr. Sabin Taclit, Legal Manager NextGen Communications, menționează faptul că în telecom proiectele nu s-au oprit nicio secundă. Mai mult, au fost situații în care numărul lor a crescut substanțial.
„Pentru NextGen Communications, dar și pentru industria de telecomunicații în general, perspectivele de business sunt unele optimiste. Noul model de lucru la distanță, „implementat” de pandemie, a acutizat nevoia companiilor și a persoanelor fizice de a accesa soluții rapide de internet și telefonie pentru a interacționa mai ușor și mai rapid unii cu ceilalți”, a explicat juristul.
Obiective urmărite
Expertul NextGen Communications amintește faptul că cel mai important punct urmărit de întreg mediul economic a fost și este acela de a-și mula activitatea pe noile prevederi legale apărute ca urmare a pandemiei.
„În această perioadă în care se poate specula un orizont de ieșire din restricțiile impuse de pandemie, echipa de legal rămâne focusată, în primul rând, pe alinierea activității companiei cu noile reglementări și restricții. Aici ne referim, în principal, la continuarea proiectelor în acord cu o „noua legislație” specifică unei perioade pandemice. Noul cadru legislativ, deși aparent este individual, el trebuie armonizat cu legislația specifică protecției datelor personale, dar și cu aspectele de ordin concurențial și comercial.”, detaliază dr. Sabin Taclit.
În acest context, pe tot parcursul anului în curs, Departamentul Juridic și Reglementări din cadrul NextGen Communications, pe care îl coordonează, va rămâne focusat în a continua să ofere consultanță juridica de afaceri și reprezentare juridică pentru susținerea activității companiei.
„De asemenea, în zona de reglementări vom continua să oferim suport activității operaționale, pentru alinierea acțiunilor întreprinse cu reglementările specifice ANCOM”, completează specialistul.
„Recomand cu căldură vaccinarea tuturor persoanelor, aceasta împreună cu respectarea normelor igienico-sanitare, fiind singurele alternative pentru reîntoarcerea la normalitatea cu care eram obișnuiți.”
Dr. Sabin Taclit, Legal Manager NextGen Communications
Echipa coordonată de dr. Sabin Taclit și-a trecut în agendă mai multe obiective cheie pe care trebuie să le îndeplinească până la finalul anului 2021. Unul dintre ele vizează menținerea unui ritm alert de informare și asimilare legislativă raportată la activitatea companiei. De asemenea, juriștii au în vedere continuarea implicării active în alinierea deciziilor de business cu legislația în vigoare; dar și dezvoltarea unui climat de siguranță pentru companie, prin emiterea unor opinii coerente, practice și ușor de implementat.
„În primul rând, performanța Departamentului Juridic și Reglementari se măsoară prin eliminarea riscurilor legale în ceea ce privește activitatea companiei. Aceste riscuri pot fi eliminate numai atunci când Departamentul Juridic și Reglementări oferă o consultanță de specialitate aplicată și adaptată nevoilor companiei. Rezultatul se reflectă în optimizarea procesului de business și în evitarea eventualelor sancțiuni ce pot fi suferite de către companie. Dacă nu avem sancțiuni de la autorități și/sau de la instanțele judecătorești în cadrul litigiilor aflate pe rol, putem prezuma că Departamentul Juridic și Reglementări și-a făcut treaba. Evident, performanța echipei este dată de performanța membrilor acesteia, astfel că fiecare membru trebuie să contribuie prin inițiative proprii și randament pozitiv la asigurarea unui nivel ridicat de profesionalism al întregii structuri. Nu în ultimul rând, consider important în evaluarea performanței departamentului și feedback-ul clientului intern, respectiv, modalitatea în care colegii din alte departamente percep interacțiunea cu membrii Departamentului Juridic și Reglementări”, susține dr. Sabin Taclit.
Actuala echipă de juriști pe care o are NextGen Communications este astfel dimensionată încât acoperă toate nevoile companiei. Astfel că, anul acesta, nu sunt preconizate noi angajări în Departamentul Juridic și Reglementări. Dr. Sabin Taclit precizează că se va merge în continuare pe politica de a motiva din punct de vedere profesional echipa actuală, astfel încât să fie menținut standardul ridicat al activității departamentului.
„Sunt de părere că ultimul an nu a făcut decât să consolideze faptul că avocații interni sunt cel mai bine pozitionați pentru a oferi consultanță în definirea și luarea deciziilor strategice în cadrul companiei. Sustin acest lucru, deoarece un avocat intern care își desfășoară activitatea zilnic în cadrul unei organizații, ajunge să cunoască în detaliu fiecare abordare și flux operațional intern, fapt ce, complementar unei bune pregătiri de specialitate, nu poate decât să reprezinte un beneficiu pentru companie. De asemenea, în activitatea profesională, am întâlnit și cazuri în care expertiza unui consultant extern specializat pe o anumită practică a fost binevenită, mai ales atunci când problematica supusă dezbaterii a necesitat și o abordare mult mai aplicata. Și in acest caz, consider esențială o colaborare strânsa între avocații interni și cei externi, tocmai pentru a omogeniza abordarea specializată cu conduita companiei”, arată juristul.
Dr. Sabin Taclit mai spune că, și în acest an, echipa pe care o coordonează va încerca să gestioneze, pe cât posibil, cât mai multe proiecte în cadrul Departamentului Juridic și Reglementări. „Dacă în practica noastră, vom considera că se impune și o opinie suplimentară venită din partea unui consultant specializat pe o anumită ramură, cu siguranță vom solicita acest suport”, punctează Legal Manager-ul NextGen Communications.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 51 / 80 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...