ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

BRD Groupe Société Générale are politici ferme și linii directoare bine stabilite legate de sustenabilitate și monitorizează atent indicatorii de performanță pentru obiectivele ESG. De vorbă cu Flavia Popa, Secretar General, despre acțiuni și priorități pe această direcție, dar și despre modul în care departamentul juridic sprijină misiunea băncii în modelarea unei activități sustenabile

14 Noiembrie 2021   |   Ștefania Enache

BRD – GSG are un Comitet ESG la care participă reprezentanți din toate structurile băncii, dar și din organul de conducere și care reprezintă un for important de consultare internă în legatură cu toate aspectele ESG.

 
 
În cadrul BRD Groupe Société Générale, tranziția către o economie circulară, durabilă și eficientă din punctul de vedere al utilizării resurselor are un impact direct, influențând modul în care se desfășoară activitatea băncii. De altfel, instituția financiară a integrat în procesul de acordare a creditelor analiza din perspectiva riscurilor ESG, pentru anumite categorii de clienți și tranzacții. La baza analizelor stau cele 11 politici sectoriale și trei angajamente ale grupului Societe Generale  pe baza cărora s-au dezvoltat criterii specifice de evaluare din perspectiva impactului asupra mediului, biodiversității și comunităților, în funcție de particularitățile fiecărui sector în parte.

Flavia Popa, Secretar General, BRD Groupe Société Générale, explică faptul că toate aceste criterii iau în considerare diferite standarde internaționale specifice domeniului de activitate în cauză, pe care banca dorește să le promoveze în rândul clienților săi. „Cu titlu de exemplu, în cazul evaluării tranzacțiilor, dacă se aplică, BRD, ca parte a grupului Societe Generale, aplică Principiile Ecuator, Principiile de bancă responsabilă UNEPFI. Totodată, banca a integrat în analizele de credit, analize ale riscului de tranziție, din perspectiva riscului climatic”, precizează expertul.


În calitate de bancă importantă a României, BRD acordă o atenție deosebită selecției partenerilor din această perspectivă. Iar ca parte a angajamentelor asumate la nivelul Grupului, BRD integrează deja clauze ESG în relația cu partenerii. Principiile vizate sunt cele detaliate în cadrul Codului de Conduită al Grupului Societe Generale și în cadrul Cartei Achizițiilor Responsabile.

„BRD Groupe Societe Generale are în ADN-ul său dezvoltarea economiei românești, implicarea cu responsabilitate în comunitate, atent preocupată de o guvernanță la cele mai înalte standarde.  În calitatea sa de bancă sistemică, listată la Bursă, parte a unui grup internațional cu tradiție, BRD a fost, este și va fi o bancă profund responsabilă, atentă la nevoile clienților, partenerilor și acționarilor săi”, susține Flavia Popa.

Secretarul General al BRD amintește faptul că, după acordarea, în primul trimestru al acestui an, a celui mai mare credit verde de până acum din România, instituția și-a reconfirmat angajamentul pentru finanțarea cu impact pozitiv, prin structurarea unui credit ESG de tip „club loan” de 120 milioane euro, dar și angajarea pentru finanțarea unei mari părți din această sumă.




„Ca actor social, investim în cultură, educație, tehnologie și sport, sprijinind proiecte care construiesc, dezvoltă, cresc o nouă generație și aduc valoare pe termen lung. În viziunea noastră, cultura și educația sunt piloni esențiali pentru dezvoltarea societății, acesta fiind motivul pentru care încurajăm proiecte inovatoare, cu potențial de a fi recunoscute și apreciate de tânăra generație. Sub această viziune am creat Fundatia9, care coordonează platforma de jurnalism cultural Scena9, dar și centrul cultural Rezidenta BRD Scena9 din București. În educație, am creat Școala9, o platformă de jurnalism specializat, și sprijinim programe care susțin demersul profesorilor din sistemul formal, dar și planuri, idei și proiecte în domeniul inovării și al tehnologiei. Cea mai noua platformă de jurnalism pe care am lansat-o este Mindcraft Stories, care își propune să deschidă o conversație despre modul în care tehnologia ne atinge viețile. În sport, sprijinim creșterea unei noi generatii de performeri pentru handbalul românesc, și transformarea acestuia într-un adevărat sport național”, mai spune specialistul.

Instituția are politici și linii directoare bine stabilite și monitorizează atent indicatorii de performanță pentru obiectivele ESG, fie că este vorba despre credite verzi, despre reducerea amprentei de carbon, despre precuparea pentru angajați sau despre implicarea în comunitățile de peste tot din țară, despre guvernanța sa de inovație și digitalizare.

„O axă centrală a ambiției privind responsabilitatea socială, pentru Grupul Societe Generale și implicit pentru BRD este legată de impactul operațiunilor pe care le desfașoară (atât cele directe, cât și lanțurile de aprovizionare) și activitățile comerciale. Așadar, impactul  economic, social, de mediu și etic reprezintă o constantă preocupare a BRD.  Aceste Principii generale sociale și de mediu (E&S) prezintă cadrul E&S aplicabil activităților Grupului Societe Generale la care poate fi corelat un impact social sau de mediu prin produsele și serviciile furnizate”, precizează Flavia Popa.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică
 
Sustenabilitatea este privită dintr-o perpectivă integratoare

În acțiunile sale, BRD ține cont întotdeauna de feedback-ul sau semnalele primite de la clienți, angajați, investitori, furnizori, comunitate. Sustenabilitatea este privită, în interiorul BRD, dintr-o perspectivă integratoare cea ce include, în mod necesar, feedback din partea tuturor părților interesate. „De aceea, la nivelul departamentelor ce lucrează direct cu clienții se realizează constant studii ce vizează relația dintre aceștia și bancă. Totodată, aceasta este o parte a exercițiului de realizare a raportului de sustenabilitate. Nu în ultimul rând, există un sistem permanent de consultări interne menite a îmbunătății relația diverselor structuri cu partenerii interni (angajați). Deși sustenabilitatea și activitățile ESG transced activității departamentului juridic, fiind o prioritate la nivelul băncii, privită în ansamblul său, departamentul juridic sprijină acest demers prin consilierea cu privire la integrarea cadrului reglementar ESG în activitatea băncii, alinierea obiectivelor ESG la aceste cerințe, atenuarea potențialelor riscuri de sustenabilite, cât și implicarea în negocierea finanțărilor verzi sau sustenabile”, arată Secretarul General al BRD.

Totul evoluează foarte rapid

Flavia Popa atrage atenția că reglementarea și stabilirea standardelor ESG, inclusiv cerințele ESG impuse de autoritățile de reglementare și supraveghere, vor evolua rapid, căpătând noi dimensiuni și nuanțe.

„Așadar, împreună de întreaga echipă BRD, fără îndoială că și departamentul juridic va continua să fie alături de misiunea băncii în modelarea unei activități sustenabile, integrată în guvernanța corporativă și în atingerea obiectivelor ESG propuse, prin anticiparea, identificarea și sprijinirea gestionării riscurilor juridice decurând din această activitate, într-un mod transparent și responsabil. De asemenea, anticipăm o creștere a finanțărilor verzi sau sustenabile (inclusiv prin piața de capital), în cadrul cărora vom continua să găsim, alături de colegii noștri, soluții eficiente și creative. Prin intermediul specialiștilor săi, departamentul juridic este implicat activ în documentarea și negocierea clauzelor contractuale necesare clasificării finanțărilor și plasamentelor de investiții drept verzi sau sustenabile. În acest context, avem oportunitatea de a participa la finanțări care depășesc standardele oferite în mod obișnuit, creând structuri contractuale de natură a facilita mecanismul special al fiecărei finanțări”, detaliază expertul BRD.
 
Agenda ESG este parte integrantă a activității tuturor structurilor băncii. La nivelul BRD,  Secretariatul General este structura care are o  implicare directă în definirea și aplicarea politicii de ESG la nivelul băncii și în guvernanța acesteia, structură care este direct subordonată CEO-ului băncii.

În plus, o altă structură extrem de implicată în zona ESG este cea a Polului Corporate, unde există un departament specializat care se ocupă cu evaluarea E&S a clienților, tranzacțiilor și cu finanțarea sustenabilă. Condus de un Director Mediu Social și Finanțare Impact Pozitiv, departamentul se află în subordinea directă a Directorului General Adjunct responsabil de activitatea corporate.

Mai mult, dată fiind importanța acordată de BRD și transversalitatea subiectului, a fost înființat un Comitet ESG la care participă reprezentanți din toate structurile băncii, dar și din organul de conducere și care reprezintă un for important de consultare internă în legatură cu toate aspectele ESG. De altfel, fiecare structură are propriile responsabilități ESG, în funcție de specificul activității și urmărește în planurile sale îndeplinirea obiectivelor ESG.  

„La nivelul BRD sunt definite rolurile aferente, este creat cadrul normativ aferent și se acționează în linie cu strategia definită în acest sens. Pandemia a adus cu ea și mai multe provocări, cărora încercăm să le facem față cu succes. Ne preocupăm permanent să ne îmbunătățim activitatea și să ne adaptăm la noile cerințe, dar și să comunicăm în legătură cu acesta. Astfel, există o preocupare permanentă atât la nivelul consiliului de administratie al BRD, conducerii executive, cât și la cel al salariaților cu privire la aspectele ce țin de protejarea mediului și sustenabilitate. Sunt pe agenda noastră zilnică, în calitate de cetățeni responsabili, părinți, angajați, dar și de companie importantă a economiei românești. Așadar, fără îndoială că eforturile și investițiile trebuie continuate, că raportarea trebuie îmbunătățită, la fel ca și comunicarea legată de evoluția indicatorilor și consultarea cu toți stakeholderii implicați”, a conchis Flavia Popa.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 39 / 80
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...