Primăria Capitalei va contracta un împrumut de 118 milioane lei pentru plata autobuzelor electrice şi tramvaielor
10 Noiembrie 2023
AGERPRESConform proiectului, contractarea împrumutului se realizează pentru asigurarea cofinanţării unor proiecte finanţate din fonduri europene.
Primăria Capitalei urmează să contracteze un împrumut în valoare de până la 118.645.000 lei, cu o perioadă de maturitate de până la 10 ani, conform unei hotărâri aprobate în şedinţa de vineri a Consiliului General.
Din această sumă, 78 de milioane de lei sunt destinaţi achitării autobuzelor electrice, care vor fi livrate până la finalul anului. Mai exact, este vorba despre o sumă care nu va fi acoperită din fonduri europene nerambursabile. Primarul general, Nicuşor Dan, a precizat şi că Municipalitatea are nevoie de o finanţare suplimentară pentru plata tramvaielor, astfel încât să fie livrate 70, şi nu 65, până la sfârşitul anului.
"Avem nevoie de o finanţare suplimentară pentru plata tramvaielor, pentru a avea 70 de tramvaie, şi nu 65, până la sfârşitul anului. (...) Intenţia noastră este ca termenul de împrumut să fie cât mai lung, pentru ca ratele şi dobânzile să fie cât mai mici", a precizat edilul general, în şedinţa CGMB.
Din această sumă, 78 de milioane de lei sunt destinaţi achitării autobuzelor electrice, care vor fi livrate până la finalul anului. Mai exact, este vorba despre o sumă care nu va fi acoperită din fonduri europene nerambursabile. Primarul general, Nicuşor Dan, a precizat şi că Municipalitatea are nevoie de o finanţare suplimentară pentru plata tramvaielor, astfel încât să fie livrate 70, şi nu 65, până la sfârşitul anului.
"Avem nevoie de o finanţare suplimentară pentru plata tramvaielor, pentru a avea 70 de tramvaie, şi nu 65, până la sfârşitul anului. (...) Intenţia noastră este ca termenul de împrumut să fie cât mai lung, pentru ca ratele şi dobânzile să fie cât mai mici", a precizat edilul general, în şedinţa CGMB.
Conform proiectului, contractarea împrumutului se realizează pentru asigurarea cofinanţării unor proiecte finanţate din fonduri europene. Este vorba despre achiziţionare a 100 de tramvaie, precum şi a 100 de autobuze electrice şi a infrastructurii de încărcare necesară acestora. Pentru primul proiect, finanţarea rambursabilă reprezintă 39,7 milioane lei, iar pentru al doilea - 78,9 milioane lei.
Potrivit raportului de specialitate, în mai 2021, municipalitatea a încheiat contractul cu asocierea Astra Vagoane - CRRC Qingdao, cu o valoare de 840 de milioane de lei, pentru furnizarea a o sută de tramvaie. Livrarea tramvaielor a început în mai 2022, iar până la finalul anului 2023 se estimează ca vor fi livrate 70.
Pe parcursul derulării contractului, Astra Vagoane a solicitat actualizarea preţului contractului, în conformitate cu dispoziţiile din instrucţiunea preşedintelui ANAP, cu 4,83%, reprezentând fluctuaţia indicelui preţului producţiei industriale în perioada august 2019 - decembrie 2020.
Totodată, în luna octombrie, au fost actualizaţi indicatorii tehnico-economici, în conformitate cu OUG 64/2022, iar valoarea totală a investiţiei a crescut la 1.043.116.221 lei fără TVA. În decembrie urmează să fie achitate cheltuielile neeligibile pentru două tramvaie, care vor fi livrate în această lună, dar şi plata majorării valorii contractului de furnizare. Este vorba despre o sumă în valoare cumulată de 39.719.000 lei, care nu va fi acoperită din fonduri nerambursabile.
Se reaminteşte totodată că, în 2018, Consiliul General a aprobat studiul de oportunitate pentru achiziţionarea a 100 de autobuze electrice şi a depus cererile de finanţare în cadrul Programului Operaţional Regional 2014 - 2020. În perioada 2019 - 2020, municipalitatea bucureşteană a desfăşurat două proceduri de achiziţie publică, dar acestea au fost anulate, ca urmare a ofertelor neconforme. În urma unei consultări de piaţă, valoarea investiţiei a fost modificată de la 219 milioane de lei la 304.670.300.
În iunie 2023, a fost încheiat contractul pentru furnizarea a 100 de autobuze electrice cu BMC Truck & Bus SA, în valoare de 290.000.000 lei. Se estimează că până la finalul anului vor fi achitate toate cele 100 de autobuze şi că în luna decembrie va fi achitată valoarea integrală a contractului de furnizare. Este vorba despre o sumă de 78.926.000 lei, cheltuieli care nu vor fi acoperite din fonduri nerambursabile.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 840 / 8460 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...