ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

IMM Factor: Facilităţi de garantare de către stat pentru finanţarea creditului comercial

27 August 2020   |   AGERPRES

Valoarea maximă a granturilor ce pot fi acordate prin schema de ajutor de stat este de până la 800.000 euro/ IMM, iar pentru sectoarele pisciculturii şi acvaculturii, precum şi cel al agriculturii, granturile sunt limitate până la maximum 120.000 euro, respectiv 100.000 euro pentru fiecare beneficiar.

 
 
Întreprinderile mici şi mijlocii vor beneficia de facilităţi de garantare de către stat pentru finanţarea creditului comercial, iar schema de garantare va putea fi accesată până la 31 decembrie 2020, informează FNGCIMM.

Astfel, beneficiarii programului IMM Factor vor putea obţine de la băncile înscrise în program finanţări de tip factoring acordate pe baza facturilor comerciale şi garantate de stat. Aceştia vor fi susţinuţi de o schemă de ajutor de stat, sub formă de granturi, prin care vor fi acoperite costurile de finanţare (dobânda aferentă sumelor avansate de finanţator şi comisionul de factoring aferent serviciilor de colectare şi administrare creanţe) în procent de 50% şi costurile de garantare (comisionul de risc şi comisionul de gestiune), în procent de 100%.


Valoarea maximă a granturilor ce pot fi acordate prin schema de ajutor de stat este de până la 800.000 euro/ IMM, iar pentru sectoarele pisciculturii şi acvaculturii, precum şi cel al agriculturii, granturile sunt limitate până la maximum 120.000 euro, respectiv 100.000 euro pentru fiecare beneficiar.

Garanţiile vor fi acordate în procent de maximum 50% din valoarea finanţării de tip factoring, exclusiv dobânzile, comisioanele şi alte cheltuieli aferente finanţării garantate cu posibilitatea prelungirii finanţării de maximum 3 ori, pe perioade de până la 12 luni.

Valoarea plafonului de garantare este de maximum 5.000.000 lei/ beneficiar, iar valoarea maximă a unei garanţii pentru o facilitate de factoring este de maximum 750.000 lei.

" IMM Factor este cel de-al treilea program guvernamental care susţine accesul la finanţare al întreprinderilor mici şi mijlocii, prin acordarea de facilităţi de garantare de către stat pentru finanţarea creditului comercial. IMM Factor vine ca răspuns la realitatea economică potrivit căreia în România creditul comercial este insuficient dezvoltat, în timp ce în ţări cu economie de piaţă dezvoltată are o pondere importantă ca sursă de finanţare. România ocupă locul 26 între ţările europene în privinţa intermedierii financiare prin factoring, situaţie care trebuie remediată pentru a oferi lichidităţile necesare sectorului antreprenorial, atunci când există vârfuri de plăţi in activitatea IMM-urilor", se precizează în comunicatul FNGCIMM.

Pot beneficia de garanţii şi ajutor de stat IMM-urile din toate sectoarele de activitate (cu excepţia celor declarate neeligibile potrivit OUG 146/2020), care respectă condiţiile programului şi se încadrează în normele şi procedurile interne ale finanţatorilor.

"IMM Factor reprezintă o soluţie la o problema cu care ştim că se confruntă mediul antreprenorial şi îndemnăm întreprinzătorii să acceseze până la finalul acestui an produsele de factoring ce vor fi oferite de către finanţatori pentru derularea activităţii curente, să beneficieze de granturile de până la 800.000 de euro şi de garanţiile de stat de până la 5.000.000 lei", a declarat Dumitru Nancu, directorul general al FNGCIMM.

Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM SA-IFN) este o instituie financiară nebancară, cu capital de risc, înfiinţată în scopul facilitării accesului IMM-urilor la finanţări, prin acordarea de garanţii pentru instrumentele de finanţare contractate de la bănci comerciale sau din alte surse.

Garanţia FNGCIMM SA - IFN este de maximum 80% din valoarea împrumutului, fără a depăşi suma de 2,5 milioane euro/beneficiar şi se emite la solicitarea instituţiilor finanţatoare partenere, pentru finanţări aprobate, pe baza analizei documentelor prezentate de către finanţator.

FNGCIMM SA - IFN colaborează cu 27 instituţii financiare ân baza unor convenţii de lucru.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5900 / 8460
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...