UNSAR: Asigurătorii au plătit anul trecut despăgubiri record în baza poliţelor RCA, în valoare de 4,2 miliarde lei
28 Mai 2024
AgerpresPotrivit asigurătorilor, pentru service-urile independente care nu au o convenţie de decontare a plăţilor de reparaţie cu asigurătorii, despăgubirea medie plătită pentru fiecare daună este cu aproximativ 30% mai mare faţă de despăgubirea plătită pentru reparaţii către service-urile reprezentanţelor auto (9.604 lei vs. 7.580 lei) şi de două ori mai mare decât suma plătită către service-urile care au o convenţie cu asigurătorii, altele decât reprezentanţele (4.921 lei).
Unele service-uri şi firme de închirieri de vehicule practică preţuri excesive de reparaţie, astfel că despăgubirile care se plătesc pentru acoperirea acestor costuri nejustificate se suportă din primele plătite de către cei 10 milioane de şoferi, susţin reprezentanţii Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR).
Astfel, "cu cât costurile de reparaţie şi închiriere sunt mai exagerate, cu atât creşte povara pusă în sarcina şoferilor".
Precizările UNSAR au fost făcute în contextul unui comunicat transmis luni de COTAR, cu privire la proiectul de modificare a legii RCA.
"Reamintim faptul că unul dintre scopurile principale ale proiectului de modificare a Legii RCA, alături de transpunerea Directivei (UE) 2021/2118, îl constituie asigurarea unui cadru echitabil şi transparent, care să protejeze atât drepturile asiguraţilor plătitori de prime RCA, cât şi drepturile persoanelor vătămate, garantându-le acestora că vor primi compensaţii juste şi complete pentru daunele suferite de la asigurători stabili şi solvabili. Totodată, asigurătorii au plătit anul trecut despăgubiri record în baza poliţelor RCA, în valoare de 4,2 miliarde lei. Acestor sume li se adaugă rezerve în valoare de 2,3 miliarde lei pentru daunele avizate (RBNS), dar şi 2,35 miliarde lei aferente daunelor neavizate (IBNR)", susţin reprezentanţii UNSAR.
Astfel, "cu cât costurile de reparaţie şi închiriere sunt mai exagerate, cu atât creşte povara pusă în sarcina şoferilor".
Precizările UNSAR au fost făcute în contextul unui comunicat transmis luni de COTAR, cu privire la proiectul de modificare a legii RCA.
"Reamintim faptul că unul dintre scopurile principale ale proiectului de modificare a Legii RCA, alături de transpunerea Directivei (UE) 2021/2118, îl constituie asigurarea unui cadru echitabil şi transparent, care să protejeze atât drepturile asiguraţilor plătitori de prime RCA, cât şi drepturile persoanelor vătămate, garantându-le acestora că vor primi compensaţii juste şi complete pentru daunele suferite de la asigurători stabili şi solvabili. Totodată, asigurătorii au plătit anul trecut despăgubiri record în baza poliţelor RCA, în valoare de 4,2 miliarde lei. Acestor sume li se adaugă rezerve în valoare de 2,3 miliarde lei pentru daunele avizate (RBNS), dar şi 2,35 miliarde lei aferente daunelor neavizate (IBNR)", susţin reprezentanţii UNSAR.
Potrivit asigurătorilor, pentru service-urile independente care nu au o convenţie de decontare a plăţilor de reparaţie cu asigurătorii, despăgubirea medie plătită pentru fiecare daună este cu aproximativ 30% mai mare faţă de despăgubirea plătită pentru reparaţii către service-urile reprezentanţelor auto (9.604 lei vs. 7.580 lei) şi de două ori mai mare decât suma plătită către service-urile care au o convenţie cu asigurătorii, altele decât reprezentanţele (4.921 lei).
"Referitor la presupusa grijă pentru calitatea reparaţiilor efectuate în service-uri care au o convenţie de decontare a plăţilor de reparaţie şi ale reprezentanţelor: aceste unităţi reparatoare oneste sunt acuzate anticipat, în mod fals şi repetat, de presupuse comportamente neconforme cu legislaţia - de parcă ele nu ar activa în România în baza unei legislaţii şi sub supravegherea şi controlul autorităţilor competente precum RAR şi ANPC - iar singurele reparaţii conforme s-ar face doar de către acele service-uri ale căror interese le promovează această asociaţie...Mai mult, aceste mesaje sunt contrazise de realitate, pentru că un astfel de sistem de colaborare dintre asigurători şi unităţi reparatoare (convenţii de decontare) funcţionează bine şi în prezent pentru peste 1 milion de contracte CASCO şi a mai funcţionat în trecut, mai mult de 30 de ani, în cazul asigurărilor RCA", se mai spune în document.
Conform UNSAR, proiectul de modificare a Legii RCA, nu îşi propune să oblige persoanele păgubite să îşi repare maşinile numai la unităţi reparatoare care au convenţii încheiate cu asigurătorii. Pe de altă parte, însă, majoritatea covârşitoare a şoferilor români consideră util să primească din partea asigurătorului, cu titlu informativ, o listă cu unităţi service unde să îşi poată repara maşina, în cazul unui accident, potrivit celui mai recent studiu IRES - Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie, iar aproximativ 9 din 10 români consideră că ar fi utilă existenţa unor date publice referitoare la preţurile de referinţă pentru reparaţiile auto, cât şi pentru serviciile de închiriere auto.
"Aceeaşi cercetare sociologică arată şi că majoritatea şoferilor români (56%) spun că i-ar deranja mult şi foarte mult situaţia în care costul reparaţiei efectuate într-un service ar fi cu mult mai mare în cazul în care aceasta s-ar realiza în baza poliţei RCA, faţă de cazul în care acest cost ar fi suportat din bugetul personal al unui şofer", se mai precizează în comunicat.
Reprezentanţii UNSAR susţin că unul dintre scopurile principale ale proiectului de modificare a Legii RCA, alături de transpunerea Directivei (UE) 2021/2118, îl constituie asigurarea unui cadru echitabil şi transparent, care să protejeze atât drepturile asiguraţilor plătitori de prime RCA, cât şi drepturile persoanelor vătămate, garantându-le acestora că vor primi compensaţii juste şi complete pentru daunele suferite de la asigurători stabili şi solvabili.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1469 / 18425 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
CMS asistă grupul M Core cu privire la achiziția portofoliului de centre comerciale (Strip Malls) din România de la MAS Plc. Roxana Frățilă (partener) și Mircea Moraru (senior counsel), au coordonat avocații care au acoperit aspectele tranzacționale, iar Ana Radnev (partner) și Alina Tihan (senior counsel) au condus echipa de drept bancar
Promovări la Schoenherr: Monica Cojocaru devine partner în structura internațională a grupului, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu, managing partner: ”Aceste promovări vin să confirme valoarea pe care o atribuim contribuției efective a colegelor noastre la dezvoltarea ariilor de practică din care fac parte – corporate m&a, energy, banking & finance, labour & employment – și a relației cu clienții firmei”
Clifford Chance Badea și-a extins echipa cu 15 avocați în 2024, după cel mai accelerat ritm de creștere și recrutare din ultimii ani | Daniel Badea, Managing Partner: ”Am avut colegi care au lucrat în birourile internaționale ale Clifford Chance, dar și în locuri precum Stockholm sau Zurich, pe proiecte transfrontaliere de o complexitate foarte mare, acoperind aproape toate continentele”
BACIU PARTNERS, numită ”Gold Stars of Romanian IP” de World Trademark Review în clasamentele WTR 1000 2025. Patru membri ai echipei, desemnați profesioniști de top în clasamentul individual
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...