ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Trei din patru români de la oraş au cumpărat produse din farmaciile online (studiu)

18 Noiembrie 2021   |   Agerpres

Potrivit cercetării, 68% dintre cumpărători sunt femei, 80% au studii superioare (universitare şi postuniversitare), în timp ce 56% au un venit personal de peste 3.100 lei. Categoria de vârstă care optează cel mai des pentru cumpărături în farmaciile online este 35 - 39 ani (20% dintre respondenţi), urmată de cele între 30 - 34 ani şi 50 - 55, fiecare cu o pondere de 19% din total.

 
 
Trei din patru clienţi ai farmaciilor fizice, din mediul urban, au cumpărat cel puţin un produs şi din farmacii online, iar cea mai mare parte a respondenţilor au avut o primă experienţă de cumpărare în mediul virtual, în ultimele şase luni, conform unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă Ipsos pentru un lanţ de farmacii, ce îi desfăşoară activitatea la nivel naţional.
 
Potrivit cercetării, 68% dintre cumpărători sunt femei, 80% au studii superioare (universitare şi postuniversitare), în timp ce 56% au un venit personal de peste 3.100 lei. Categoria de vârstă care optează cel mai des pentru cumpărături în farmaciile online este 35 - 39 ani (20% dintre respondenţi), urmată de cele între 30 - 34 ani şi 50 - 55, fiecare cu o pondere de 19% din total.
 
Cele mai populare categorii de produse pe care românii le-au cumpărat dintr-o farmacie online în ultimele trei luni au fost: suplimente alimentare (precum vitamine, minerale, produse naturiste sau ceaiuri), produse de îngrijire a pielii şi corpului, medicamente care pot fi eliberate fără prescripţie medicală sau produse pentru îngrijirea copilului.
 
Din punct de vedere al motivelor pentru care românii aleg să cumpere medicamente sau alte produse dintr-o farmacie online, cel mai des menţionate au fost preţul mai avantajos, faptul că pot face comenzi oricând doresc fără a fi condiţionaţi de un program de lucru, ofertele promoţionale, dar şi livrarea produselor acasă, nefiind nevoie ca aceştia să se deplaseze până la farmacie pentru a le achiziţiona.
 
În acelaşi timp, românii care nu au comandat niciodată dintr-o farmacie online au invocat cel mai des motive, precum: costul de livrare la domiciliu, lipsa posibilităţii de a cere sfatul sau de a discuta cu un farmacist, dar şi faptul că timpul de livrare al produselor este prea mare. De asemenea, trei din patru respondenţi au declarat că şi-ar dori să poată contacta de la distanţă un farmacist pentru consiliere în cazul unei probleme de sănătate minore.
 
Datele centralizate de Ipsos relevă faptul că 88% dintre cei chestionaţi au declarat că ultima dată când au cumpărat dintr-o farmacie au planificat aceste proces şi au ştiut dinainte ce produse vor să cumpere, în timp ce 12% au spus că a fost o acţiune spontană, fără a se gândi ce produse vor achiziţiona în cele din urmă.
 
În topul celor mai active regiuni din ţară la categoria cumpărături online din farmacii se află pe primul loc regiunea Bucureşti - Ilfov, cu 22% dintre sufragii, urmată de regiunile Nord-Est şi Sud-Est (14%), regiunea Sud (12%) şi Nord-Vest (11%).
 
Studiul a fost realizat în perioada 12 - 19 octombrie pe un eşantion de 500 de cumpărători din farmacii cu vârste cuprinse între 25 şi 55 ani.
 
Reţeaua "Professional Farmaline" numără 25 de farmacii şi oficine locale în judeţele Prahova, Braşov şi Dâmboviţa. În anul 2017, compania a lansat farmacia online Pfarma.ro, desemnată câştigătoarea categoriei "Farmacie" la GPeC la Gala Premiilor eCommerce 2021. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 11120 / 18445
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2025 | Baciu Partners, Răzvan Dincă & Asociaţii și Ratza & Ratza sunt lideri pe segmentele analizate, o bună expunere pentru TZA, Mușat, Schoenherr, ZRVP și NNDKP. Cum arată elita profesioniștilor din domeniu și ce spun clienții despre aceștia
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...