ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Deloitte: tinerii Gen Z europeni sunt mai orientați spre viitor decât generațiile anterioare, au un puternic simț al responsabilității și investesc în ei înșiși. Cei din România preferă să cumpere o locuință decât să închirieze, similar celorlalte generații

10 Octombrie 2024   |   BizLawyer

Studiu Deloitte: tinerii Gen Z europeni sunt mai orientați spre viitor decât generațiile anterioare, au un puternic simț al responsabilității și investesc în ei înșiși. Cei din România preferă să cumpere o locuință decât să închirieze, similar celorlalte generații

 
 
Contrar părerii generale, tinerii din Generația Z sunt mai orientați spre viitor decât generațiile anterioare, au un puternic simț al responsabilității și investesc în ei înșiși, potrivit studiului Deloitte „How does European Generation Z buy insurance?”, realizat în nouă țări europene, inclusiv România. Respondenții din Generația Z (cu vârste cuprinse între 23 și 27 de ani) au planuri de viitor în proporție de 83%, iar 38% dintre ei își stabilesc obiective pentru cel puțin trei ani, în timp ce un procent egal, pentru o perioadă de unu până la trei ani. Aceștia sunt urmați de Millenniali (cu vârste cuprinse între 28 și 42 de ani), dintre care 81% își planifică viitorul, și de Generația X (cu vârste cuprinse între 43 și 55 de ani), cu 71%.


Principalele preocupări ale Generației Z din Europa sunt incapacitatea de a se întreține pe ei înșiși și familia și că nu-și vor permite să cumpere o proprietate, aspecte care evidențiază un simț al responsabilității pentru propriul viitor și pentru cel al familiilor lor, explică studiul. Războiul este o altă sursă de îngrijorare, în special pentru bărbații din țările est-europene.

Cei mai tineri dintre participanții la studiu sunt mai interesați de propria bunăstare decât alte generații (Generația Z – 26%, Millenniali – 24%, Generația X – 22%). Ei caută în mod activ modalități de a se bucura de viață și sunt mai dispuși decât cei mai în vârstă să cheltuiască bani pentru îngrijirea personală și pentru a avea acces la diverse experiențe (Generația Z – 28%, Millenniali – 22%, Generația X – 21%). Economisirea pentru pensie nu reprezintă o prioritate pentru ei, însă investesc în propria sănătate și bunăstare (24%) și în dobândirea de noi competențe (18%).

Tinerii sunt pe aceeași lungime de undă cu alte grupe de vârstă când vine vorba de sentimentul de siguranță pe care îl oferă banii (Generația Z – 33%, Millenniali – 32%, Generația X – 32%), dar sunt mai puțin preocupați de finanțele lor și nu se consideră la fel de cumpătați ca alte generații (Generația Z – 24%, Millenniali – 26%, Generația X – 30%). Această atitudine poate fi explicată de condițiile economice favorabile, care i-au făcut mai relaxați în ceea ce privește banii, arată studiul. Generația Z intră pe piață într-o perioadă în care șomajul este scăzut și salariile sunt mari, ceea ce duce la o sensibilitate mai scăzută la prețuri, cel puțin când vine vorba de produse de asigurare, așa cum sugerează răspunsurile lor.

„În general, achiziționarea de produse de asigurare este rezultatul eforturilor proactive de vânzare, mai degrabă decât al cererii spontane a consumatorilor, astfel că intermediarii precum agenții, brokerii, băncile, agențiile de turism sau dealerii auto reprezintă principalul canal de vânzare. Dar Generația Z vine deja cu provocări pentru companiile de asigurare, după cum arată studiul nostru. Canalele preferate de consumatori pentru achiziția de produse de asigurare variază de la o generație la alta, reflectând schimbările din comportamentul lor. Astfel, Generația X apelează de obicei la un agent de asigurări de încredere pentru a cumpăra o asigurare, dar Generația Z preferă să folosească o varietate mai mare de canale, în funcție de situație – internet, agenți și brokeri, aplicații mobile, sucursale fizice și chiar asigurări încorporate în alte servicii (embedded insurance). De exemplu, cei mai tineri preferă canalele care nu necesită intermediari pentru a achiziționa produse de asigurare simple, dar aleg canalele fizice pentru produse complexe, cum ar fi asigurările de viață, auto sau de locuințe. Este doar un exemplu de concluzii foarte interesante pentru companiile de asigurări pe care le găsim în studiul nostru și care ar trebui să le fie utile în definirea strategiei”, a declarat Claudiu Ghiurluc, Partener Audit și Servicii Conexe, Deloitte România, și Lider al industriei de asigurări.

Studiul indică, de asemenea, că Generația Z utilizează numeroasele surse de informare la care are acces și abordează orice subiect, inclusiv achiziționarea de produse de asigurare, cu curiozitate, se documentează din mai multe surse și compară ofertele înainte de a lua o decizie de cumpărare.

În contextul creșterii prețurilor locuințelor și a costului vieții, mulți tineri din Europa încă locuiesc cu părinții. Dintre cei care s-au mutat din casele părinților, tinerii Gen Z din România se remarcă prin preferința puternică pentru achiziționarea unei locuințe, în detrimentul închirierii, similar celorlalte generații. O altă diferență evidențiată de studiu este că România are o pondere considerabil mai mare decât media de tineri care își fac planuri de viitor (96%), dintre care 54% au obiective bine definite, față de 40%, media europeană.

„Deși România are cea mai mare pondere de proprietari de locuințe, chiar și în rândul Generației Z, interesul pentru produse de asigurare de locuințe nu este mai mare decât în alte țări, potrivit studiului nostru. Un altă concluzie interesantă evidențiată de raport este că peste două treimi din tinerii Gen Z din România spun că nu au suficiente informații despre asigurări. Ei se informează în primul rând de pe site-urile companiilor de asigurări (35%) și de pe site-urile terților (34%), precum și de la membrii familiei (23%)”, a declarat Ana Șerban, Director Soluții de Actuariat și de Asigurare, Deloitte România.

Studiul Deloitte „How does European Generation Z buy insurance?” a fost efectuat în rândul a peste 10.000 de consumatori din Cehia, Franța, Germania, Italia, Olanda, Polonia, România, Spania și Ungaria, cu vârste cuprinse între 23 și 55 de ani.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 581 / 18308
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Garanția la plata cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Câți avocați au firmele de top în evidențele Baroului București la începutul anului 2025 | Ce firme au înregistrat creșteri semnificative de ”headcount” și câte și-au micșorat efectivele. Schimbări importante în Top 10: NNDKP are cei mai mulți avocați, Reff & Asociații urcă pe locul 4, după Filip & Company, iar DLA Piper iese din ”pluton”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a noua ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose” | Cine sunt câștigătorii
Refinitiv Legal Advisers - Full Year 2024 | La nivel global, piața fuziunilor și achizițiilor a crescut cu 10% anul trecut, iar pe continentul European avansul a fost de 22%. CMS, în Top 10 consultanți juridici care au asistat cele mai multe tranzacții de M&A la nivel global, Clifford Chance se remarcă pe ”bătrânul continent”, iar Schoenher în Estul Europei, regiune în care Filip & Company a intrat în Top 25
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...