Studiu APSAP: Aproape 60 % dintre români preferă să lucreze la privat, considerând că salariile sunt mai mari
08 Octombrie 2024
AgerpresTinerii predomină în companiile private, având în vedere că 82% dintre respondenţii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 25 ani activează în acest sector.
Aproape 60% dintre români preferă să lucreze în sectorul privat, în timp ce aproximativ 40% optează pentru cel public, majoritatea considerând că salariile sunt mai mari în companiile private, 76% dintre angajaţii care câştigă peste 12.000 de lei pe lună fiind încadraţi în acest sector, conform unui studiu realizat de Centrul de Formare APSAP.
De asemenea, tinerii predomină în companiile private, având în vedere că 82% dintre respondenţii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 25 ani activează în acest sector, se menţionează într-un comunicat remis, marţi, AGERPRES.
"Din totalul de 1.205 de respondenţi care lucrează în sectorul privat, 61% nu şi-ar dori să lucreze în sectorul public. Românii nu îşi doresc să lucreze la stat pentru că în sectorul privat nu doar că beneficiază de salarii mai mari, dar se simt şi mai apreciaţi de angajatori şi mai motivaţi să îşi depăşească limitele profesionale, comparativ cu angajaţii din sectorul public. Totodată, sectorul privat angajează mai mulţi tineri decât sectorul public. Însă, în ambele cazuri, indiferent unde lucrează, cea mai mare temere a angajaţilor este aceea de a nu mai avea timp pentru viaţa personală, ceea ce ar trebui să ridice un mare semn de întrebare", a declarat Bogdan-Costin Fârşirotu, preşedintele Centrului de Formare APSAP şi fondatorul platformei www.cursuri-functionari.ro, citat în comunicat.
De asemenea, tinerii predomină în companiile private, având în vedere că 82% dintre respondenţii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 25 ani activează în acest sector, se menţionează într-un comunicat remis, marţi, AGERPRES.
"Din totalul de 1.205 de respondenţi care lucrează în sectorul privat, 61% nu şi-ar dori să lucreze în sectorul public. Românii nu îşi doresc să lucreze la stat pentru că în sectorul privat nu doar că beneficiază de salarii mai mari, dar se simt şi mai apreciaţi de angajatori şi mai motivaţi să îşi depăşească limitele profesionale, comparativ cu angajaţii din sectorul public. Totodată, sectorul privat angajează mai mulţi tineri decât sectorul public. Însă, în ambele cazuri, indiferent unde lucrează, cea mai mare temere a angajaţilor este aceea de a nu mai avea timp pentru viaţa personală, ceea ce ar trebui să ridice un mare semn de întrebare", a declarat Bogdan-Costin Fârşirotu, preşedintele Centrului de Formare APSAP şi fondatorul platformei www.cursuri-functionari.ro, citat în comunicat.
Conform datelor oferite de Balanţa Forţei de Muncă de la 1 ianuarie 2022, populaţia ocupată civilă era de 7,6 milioane persoane, dintre care 5,5 milioane erau salariaţi. Majoritatea salariaţilor, adică peste 3,5 milioane de salariaţi lucrau în sectorul serviciilor. De asemenea, peste 1,85 milioane de persoane activau în domeniul construcţiilor.
Din rezultatele studiului realizat de Centrul de Formare APSAP reiese faptul că salariile mai mari sunt câştigate majoritar de cei din sectorul privat. Spre exemplu, din totalul persoanelor care câştigă peste 12.000 lei, 76% sunt din sectorul privat. Situaţii similare sunt înregistrate şi în cazul intervalelor de salariu 10.000-12.000 lei (55% din privat şi 45% din public), iar la intervalul 7.500-10.000 lei, 52% sunt din sectorul privat şi 48% din sectorul public.
De asemenea, în ceea ce priveşte investiţia în materie digitală, în sectorul privat 23% dintre respondenţi consideră că organizaţia din care fac parte investeşte considerabil în acest aspect, faţă de 20% în sectorul public.
Stusiul mai semnalează că în ultimii doi ani, angajaţii din sectorul public au fost cei care au participat în număr mai mare la cursuri de formare sau perfecţionare, manifestând un interes crescut pentru actualizarea cunoştinţelor şi dezvoltarea competenţelor profesionale. De exemplu, în sectorul privat, doar 19% dintre participanţi au urmat 2-4 cursuri, în timp ce în sectorul public, procentul este mai mare, respectiv peste 24%.
"Unul dintre motivele pentru care în sectorul privat există o participare mai redusă la cursurile de perfecţionare ar putea fi faptul că doar 31% dintre respondenţii din acest sector declară că angajatorul lor le oferă finanţare pentru aceste programe. În comparaţie, în sectorul public, peste 50% dintre respondenţi beneficiază de finanţare din partea angajatorilor pentru cursuri de perfecţionare. Acest lucru indică o diferenţă semnificativă în ceea ce priveşte accesul şi susţinerea pentru dezvoltarea profesională între cele două sectoare, fiind nevoie de politici mai incluzive şi de eforturi sporite de promovare a formării continue în mediul privat", a explicat Bogdan-Costin Fârşirotu.
În sectorul public, 75,5% dintre persoane afirmă faptul că lucrează în domeniul studiilor finalizate. În schimb, în sectorul privat mai puţine persoane pot afirma acest lucru, respectiv 54,5% dintre respondenţi.
Totodată, în sectorul public, majoritatea respondenţilor afirmă că au studii de masterat, reprezentând 51% comparativ cu 36% în sectorul privat. În sectorul privat, majoritatea persoanelor au studii de licenţă, cu un procent de 49%, faţă de 39% în sectorul public.
"Acest aspect nu este unul negativ deoarece sectorul privat angajează un număr mai mare de tineri comparativ cu sectorul public. În acest fel, tinerii nu doar că îşi dezvoltă experienţa profesională, dar se simt, de asemenea, apreciaţi şi valorizaţi", precizează sursa citată.
În ceea ce priveşte vârsta, în sectorul public, majoritatea persoanelor sunt de vârstă mai înaintată. De exemplu, 54% dintre persoanele din categoria de vârstă 46-55 ani şi 53% dintre cele din categoria 56-65 ani lucrează în sectorul public. În contrast, în sectorul privat predomină tinerii: 82% dintre cei cu vârsta între 18 şi 25 ani şi 75% cu vârsta între 26 şi 35 ani.
Atât în sectorul privat cât şi în cel public, cel mai mult angajaţii se simt motivaţi de flexibilitatea programului şi echilibrul dintre viaţa personală, respectiv 48% dintre persoane se simt motivate de acest lucru, iar din sectorul public 29%. De asemenea, pe locul doi se regăseşte nevoia de recunoaştere şi apreciere din partea colegilor şi a conducerii. Aici se regăseşte un procentaj egal, respectiv 30%, atât pentru sectorul privat, cât şi pentru cel public.
Fondată în 2014, organizaţia neguvernamentală Centrul de Formare APSAP este o organizaţie care furnizează programe de perfecţionare pentru sectoarele public şi privat din România. Furnizor acreditat de formare profesională, cu o experienţă de mai bine de 10 ani, Centrul de Formare APSAP are peste 250.000 de participanţi activi şi un corp de lectori alcătuit din 75 formatori. Printre cursurile oferite pentru angajaţii de la stat şi cei din domeniul privat se află cursuri de resurse umane, protecţia datelor, competenţe digitale, marketing digital şi social media, public speaking, competenţe antreprenoriale, management de proiect şi altele. Toate cursurile APSAP sunt autorizate de Ministerul Muncii şi de Ministerul Educaţiei.
În ultimii 4 ani, Centrul de Formare APSAP a organizat 3.000 de programe de formare şi conferinţe naţionale la care au participat peste 100.000 de persoane fizice, funcţionari publici, personal contractual, demnitari şi alte categorii de personal din ţara noastră.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 677 / 18386 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea și-a extins echipa cu 15 avocați în 2024, după cel mai accelerat ritm de creștere și recrutare din ultimii ani | Daniel Badea, Managing Partner: ”Am avut colegi care au lucrat în birourile internaționale ale Clifford Chance, dar și în locuri precum Stockholm sau Zurich, pe proiecte transfrontaliere de o complexitate foarte mare, acoperind aproape toate continentele”
BACIU PARTNERS, numită ”Gold Stars of Romanian IP” de World Trademark Review în clasamentele WTR 1000 2025. Patru membri ai echipei, desemnați profesioniști de top în clasamentul individual
Trei firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2025 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
Bulboacă & Asociații a sprijinit obținerea unei finanțări de capital de lucru în valoare de 20 de milioane EUR pentru Frigoglass, asumând din nou un rol de reprezentare dublă. Colaborare cu două firme internaționale de avocați, în acest proiect
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...