Sondaj eJobs: Care sunt cele mai mari frici ale românilor atunci când vor să-și schimbe jobul
25 Iulie 2023 BizLawyer
Aproape 6 din 10 respondenți și-au schimbat locul de muncă cel puțin o dată în ultimii doi ani.
Cu 5,9 milioane de aplicări de la începutul anului și până acum, 2023 se remarcă printr-o creștere a interesului candidaților pentru schimbarea jobului. Cel mai recent sondaj realizat de eJobs România arată, însă, că atunci când se află în pragul unei schimbări de carieră, românii resimt o serie de obstacole care fie îi împiedică să își găsească mai repede locul de muncă dorit, fie îi determină să amâne momentul schimbării.
„Din păcate, în cazul a 22% dintre respondenți, încă mai există percepția că joburile cele mai bune sunt luate pe „pile”. 15,4% cred că au dificultăți în a obține jobul dorit pentru că au așteptări salariale prea mari și aproape la fel de mulți nu au încredere că anunțurile de joburi sunt adevărate. Următoarele obstacole menționate sunt lipsa de experiență, numărul insuficient de locuri de muncă disponibile în piață sau faptul că ar avea nevoie de consiliere profesională, dar nu știu la cine să apeleze. 12% dintre respondenți declară, pe de altă parte, că au încredere totală în ei înșiși și că nu întrevăd niciun fel de problemă în calea lor spre obținerea unui nou job”, spune Ana Călugăru, Head of Communications în cadrul eJobs, cea mai are platformă de recrutare din România.
„Din păcate, în cazul a 22% dintre respondenți, încă mai există percepția că joburile cele mai bune sunt luate pe „pile”. 15,4% cred că au dificultăți în a obține jobul dorit pentru că au așteptări salariale prea mari și aproape la fel de mulți nu au încredere că anunțurile de joburi sunt adevărate. Următoarele obstacole menționate sunt lipsa de experiență, numărul insuficient de locuri de muncă disponibile în piață sau faptul că ar avea nevoie de consiliere profesională, dar nu știu la cine să apeleze. 12% dintre respondenți declară, pe de altă parte, că au încredere totală în ei înșiși și că nu întrevăd niciun fel de problemă în calea lor spre obținerea unui nou job”, spune Ana Călugăru, Head of Communications în cadrul eJobs, cea mai are platformă de recrutare din România.
Întrebați și care sunt punctele forte pe care mizează atunci când vor să se angajeze și ce cred că îi impresionează cel mai mult pe angajatori, mai mult de trei sferturi dintre participanții la sondaj au pus experiența pe primul loc. 66% se caracterizează ca fiind foarte muncitori și cred că acesta este un alt aspect pe care angajatorii pun preț. 57% mizează pe o încredere puternică în ei înșiși și susțin că acesta ar fi principalul lor atu într-un interviu de angajare. 45% includ în lista punctelor forte studiile, 26% faptul că sunt carismatici și 25% faptul că au un CV bine pus la punct. 22% spun că vârsta îi ajută în acest sens și 20% cred că au șanse mai mari decât alți candidați pentru că se pregătesc foarte bine înainte de orice interviu.
„Cei care, dimpotrivă, simt că nu se află în cel mai bun moment al parcursului lor profesional, spun că, în cazul intrării într-un proces de recrutare, ar fi dezavantajați de faptul că nu au suficientă încredere în ei, că au prea multă experiență, argument asociat, de cele mai multe ori cu depășirea pragului de vârstă de 45 de ani, că nu sunt suficient de comunicativi ori că nu au studii superioare. Candidații se mai simt trași în spate de faptul că nu au competențe digitale avansate sau că sunt prea tineri și nu au acumulat experiență în domeniul în care și-ar dori să lucreze. Aproape 15% recunosc că sunt slab pregătiți din punct de vedere profesional, iar acest lucru îi împiedică să se angajeze”, detaliază Ana Călugăru.
Realizarea CV-ului este un alt pas care ajunge să ridice probleme pentru candidați. Astfel, cei mai mulți se lovesc de faptul că au prea multă experiență pe care nu știu cum să o comprime. 24% nu știu ce format de CV să folosească, în timp ce 20% spun că, dimpotrivă, au prea puțină experiență, iar acest lucru le va face CV-ul să pară neconvingător. „Chiar și candidații cu experiență au o serie de rețineri atunci când vine vorba de schimbarea jobului, mai ales când acest pas vine din direcția lor și presupune un efort de căutare și apoi aplicări repetate. Cel mai des, se simt nesiguri pe ei și cred că se vor autosabota din cauza emoțiilor, că vor fi discriminați pe criterii care țin de vârstă, sex sau aspect fizic ori că se vor bloca în fața unui recrutor prea direct sau lipsit de empatie. Poate mai puțin se întâmplă acest lucru în cazul candidaților care primesc în mod frecvent invitații la interviuri și discuții pentru o potențială angajare”, punctează Ana Călugăru.
Sondajul a fost realizat în luna iulie a acestui an, pe un eșantion de 1.350 de respondenți. Dintre aceștia, 30,7% și-au schimbat locul de muncă o singură dată în ultimii doi ani, 13,2% de două ori, 7,1% de trei ori și 4,9% de patru ori sau mai mult. 44,1% nu și-au schimbat jobul niciodată în intervalul de timp menționat.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 6343 / 20673 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





