SGR, la un an de la lansare: Românii au returnat peste trei miliarde de ambalaje
28 Noiembrie 2024
AgerpresPlanurile de extindere a centrelor regionale presupun deschiderea a alte două unităţi, în următoarele luni.
Peste trei miliarde de ambalaje cu simbolul "SGR" au fost colectate în primul an de la lansarea Sistemului Garanţie-Returnare, a anunţat, joi, într-un comunicat de presă, RetuRo, administratorul sistemului.
"La 12 luni de la lansarea acestui program naţional, rezultatele confirmă succesul sistemului, cu peste trei miliarde de ambalaje SGR returnate de consumatori până în prezent, revoluţionând gestionarea deşeurilor de ambalaje şi motivând cetăţenii să contribuie la protejarea mediului. Încă de la lansare, Sistemul de Garanţie-Returnare a înregistrat rezultate în creştere de la o lună la alta. În octombrie a.c., SGR a atins un nou record, cu o rată lunară de colectare de 84%, în creştere faţă de septembrie (80%) şi august (78%). Până în prezent, RetuRO a predat către reciclatori peste 200.000 de tone de ambalaje sortate şi procesate în centrele RetuRO din ţară, stimulând industria reciclării şi susţinând reintegrarea materialelor pentru ambalaje în circuitul economic", se arată în comunicat.
"La 12 luni de la lansarea acestui program naţional, rezultatele confirmă succesul sistemului, cu peste trei miliarde de ambalaje SGR returnate de consumatori până în prezent, revoluţionând gestionarea deşeurilor de ambalaje şi motivând cetăţenii să contribuie la protejarea mediului. Încă de la lansare, Sistemul de Garanţie-Returnare a înregistrat rezultate în creştere de la o lună la alta. În octombrie a.c., SGR a atins un nou record, cu o rată lunară de colectare de 84%, în creştere faţă de septembrie (80%) şi august (78%). Până în prezent, RetuRO a predat către reciclatori peste 200.000 de tone de ambalaje sortate şi procesate în centrele RetuRO din ţară, stimulând industria reciclării şi susţinând reintegrarea materialelor pentru ambalaje în circuitul economic", se arată în comunicat.
Potrivit sursei citate, pentru a finanţa implementarea şi dezvoltarea SGR, compania a contractat, în vara anului 2023, un credit verde în valoare de 85 de milioane de euro, garantat de către producătorii-acţionari prin garanţii corporative.
În 2024, RetuRO a investit 60 milioane de euro din bugetul alocat exclusiv pentru investiţii în dezvoltarea infrastructurii pentru a susţine operaţiunile sistemului: o reţea de şapte centre operaţionale de numărare şi sortare a ambalajelor SGR, amplasate strategic în ţară - în judeţele Prahova, Dolj, Bacău, Braşov, Cluj, Ilfov şi Timiş, cu o capacitate anuală de procesare de peste 7 miliarde de ambalaje. Totodată, planurile de extindere a centrelor regionale presupun deschiderea a alte două unităţi, în următoarele luni.
"Pe lângă contribuţia la un mediu mai curat, RetuRO SGR a creat peste 800 de joburi verzi, la nivel naţional, atât prin intermediul operaţiunilor desfăşurate în sediul central, cât şi în cadrul centrelor sale regionale, contribuind în mod semnificativ la dezvoltarea socială şi economică a comunităţilor locale. Întregul sistem are, însă, un impact mult mai mare asupra pieţei muncii, deoarece implică numeroşi furnizori terţi care recrutează personal dedicat funcţionării SGR. Astfel, SGR are un impact indirect în diverse industrii, precum logistică, transport sau sectorul reciclării. Implementarea Sistemului de Garanţie-Returnare a generat şi o schimbare culturală semnificativă, bazată pe un comportament mai responsabil faţă de mediu şi o preocupare pentru reutilizarea resurselor prin reciclare. Astăzi, aproape toţi românii cunosc acest sistem, iar peste 60% returnează ambalaje în mod regulat, potrivit celui mai recent studiu de piaţă realizat de Kantar pentru RetuRO", precizează compania.
România a fost cea de-a 11-a ţară din Europa care a implementat un sistem de tip SGR, după Norvegia, Danemarca, Germania, Belgia, Islanda, Estonia, Slovacia, Republica Cehă, Letonia şi Lituania.
La ora actuală, Sistemul de Garanţie-Returnare din România este cel mai mare sistem complet integrat la nivel global şi al doilea ca mărime, după cel din Germania.
RetuRO Sistem Garanţie Returnare S.A. este o companie non-profit, creată de un consorţiu format din trei acţionari privaţi - Asociaţia Berarii României pentru Mediu (30%), Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) şi Asociaţia Retailerilor pentru Mediu (20%), şi un acţionar public - statul român - prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (20%).
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 187 / 18244 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...