NETOPIA Payments: Valoarea totală procesată din tranzacțiile online cu cardul a crescut cu 55% în 2021 comparativ cu anul precedent
15 Februarie 2022 BizLawyer
Din datele companiei, în 2021, valoarea medie a unei tranzacții online prin intermediul cardurilor a crescut cu aprox. 12%, ajungând la 240 lei, de la 215 lei în 2020.
Potrivit NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, valoarea totală a tranzacțiilor online cu cardul procesate a crescut cu 55% în 2021 față de anul precedent, în timp ce numărul de tranzacții a înregistrat o creștere de 40%. Anul trecut, compania a înregistrat lunar o medie de 2 milioane de tranzacții digitale online, prin toate metodele de plată.
Pentru anul în curs, NETOPIA Payments estimează o creștere de cel puțin 35% a operațiunilor online cu cardul și de 15% pentru plățile prin SMS, bazată pe avansul previzionat la nivelul întregii industrii de e-commerce și pe eforturile de înrolare de noi comercianți parteneri.
Din datele companiei, în 2021, valoarea medie a unei tranzacții online prin intermediul cardurilor a crescut cu aprox. 12%, ajungând la 240 lei, de la 215 lei în 2020. În topul categoriilor de produse și servicii pentru care românii au făcut cel mai des plăți electronice anul trecut s-au numărat: utilitățile, retailul alimentar, IT&C, asigurările sau produsele de mobilier.
Pentru anul în curs, NETOPIA Payments estimează o creștere de cel puțin 35% a operațiunilor online cu cardul și de 15% pentru plățile prin SMS, bazată pe avansul previzionat la nivelul întregii industrii de e-commerce și pe eforturile de înrolare de noi comercianți parteneri.
Din datele companiei, în 2021, valoarea medie a unei tranzacții online prin intermediul cardurilor a crescut cu aprox. 12%, ajungând la 240 lei, de la 215 lei în 2020. În topul categoriilor de produse și servicii pentru care românii au făcut cel mai des plăți electronice anul trecut s-au numărat: utilitățile, retailul alimentar, IT&C, asigurările sau produsele de mobilier.
În ceea ce privește dispozitivele preferate de români pentru a face achizițiile online, aproape 57% dintre aceștia au optat anul trecut pentru dispozitivele mobile, în timp ce 43% dintre clienții finali au ales desktop-ul.
Conform reprezentanților companiei, cea mai aglomerată lună din punct de vedere al volumului de tranzacții procesate de NETOPIA Payments în 2021 a fost luna noiembrie, perioadă în care mare parte a comercianților parteneri au organizat evenimentul Black Friday.
Cei mai mulți comercianți noi care s-au înrolat în platformă anul trecut au provenit din industria HoReCa, urmată de cei din zona de produse bio și farmaceutice, tendință care s-a menținut din anul 2020, în contextul pandemiei.
Obiectivele de business ale companiei pentru anul 2022 includ dezvoltarea unei platforme de administrare pentru comercianții parteneri unde aceștia vor găsi mai ușor informațiile și datele necesare. De asemenea, în această platformă dedicată, NETOPIA Payments va dezvolta un marketplace unde vor fi introduse constant diverse servicii de tip B2B cu scopul de a-i ajuta pe comercianții parteneri să-și eficientizeze afacerile online.
„O tendință importantă pe care am observat-o încă din 2020 este migrarea a tot mai multor business-uri din zona de HoReCa sau farma în online, trend potențat și de contextul pandemiei. Pentru 2022, ne dorim să fim în continuare alături de comercianții noștri parteneri, prin dezvoltarea unei platforme de administrare care să poată găsi mult mai rapid atât informațiile de care au nevoie, dar și diferite tipuri de servicii care să îi ajute în eficientizarea activității lor”, a declarat Horia Grozea, Director Vânzări și Marketing, NETOPIA Payments.
Peste 300 de milioane de SMS-uri trimise în 2021 prin serviciul web2SMS
Pandemia a accentuat nevoia business-urilor de a comunica cu clienții lor, fapt pentru care serviciul web2SMS, serviciul de SMS marketing dezvoltat de echipa NETOPIA, a înregistrat o creștere semnificativă. Astfel, în 2021, volumul total de SMS-uri trimise a crescut cu 30%, marcând al doilea an consecutiv în care serviciul web2SMS a depășit pragul de 300 de milioane de SMS-uri trimise anual.
În topul industriilor care au generat cele mai multe SMS-uri trimise în 2021 continuă să se remarce industria bancară (ce implică și SMS-urile tranzacționale), cea e-commerce, inclusiv companiile de curierat, precum și industria de marketing.
Datele web2SMS relevă o rată medie de conversie de aprox. 3% în ultimii doi ani înregistrată de parteneri prin acest canal de comunicare cu clientul final, în creștere comparativ cu 2019. Potrivit companiei, mesajele de tip SMS sunt deschise în proporție de 97% în primele 15 minute de la trimitere, ajungând ulterior până la 99%, iar în cazul în care există un link inclus în mesaj, rata acestuia de deschidere este de 23%.
„Pentru anul acesta, estimăm că vom păstra trendul ascendent în ceea ce privește volumul de SMS-uri trimise, aducând îmbunătățiri constante serviciului și, de asemenea, ne dorim să ne păstrăm poziția de lider de piață în România pe această nișă. Chiar dacă în contextul pandemiei, comunicarea față în față s-a mutat pe aplicațiile online, SMS-ul o să rămână un mediu de comunicare agreat de companii în relația cu clienții lor. De altfel, este și singurul canal disponibil inclusiv offline pe orice tip de telefon, iar beneficiile și avantajele comunicării vor exista întotdeauna întrucât serviciul este unul sigur și automatizat și se bucură de o încredere crescută atât din partea clienților, cât și a partenerilor noștri. Mai mult, pe piața din România, clienții finali s-au obișnuit ca mesajele SMS să provină de la companiile sau serviciile la care au apelat, și mai puțin de pe aplicații de tip chat, acestea fiind preferate mai mult pentru conversațiile personale”, adaugă Răzvan Petrică, Director web2SMS.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 12255 / 20528 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
INTERVIURI ÎN OGLINDĂ | Despre „making of”-ul unui dosar, într-o discuție cu Gianina Găvanescu, Head of Legal & Compliance la CBRE România, și Ioana Gelepu, fondatoarea Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy în acordul de finanțare semnat cu BERD în valoare de 192 mil. €
Popescu & Asociații, singura firmă independentă locală evidențiată la gala ”The Lawyer European Awards”
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la semnarea a trei contracte de operare și mentenanță (O&M) cu EnergoBit pentru trei parcuri fotovoltaice cu o capacitate totală de peste 360 MW
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





