ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Maşinile electrice din România au înregistrat o creştere de 26%, ajungând la o cotă de piaţă de 24% în 2023 (consultanţi)

07 Martie 2024   |   Agerpres

EY preconizează că, până în 2030, în Europa vor exista peste 75 de milioane de vehicule electrice care vor circula între diferitele reţele de încărcare.

 
 
Maşinile electrice din România au înregistrat anul trecut o creştere de 26%, ajungând la o cotă de piaţă de 24% în 2023, iar utilizarea practicilor de date uniforme este primordială pentru a spori satisfacţia utilizatorilor şi pentru a încuraja adoptarea pe scară largă, a afirmat Mihai Drăghici, Partener, Consultanţă, EY România.

"Viitorul e-mobilităţii depinde de partajarea şi standardizarea datelor în mod colaborativ, încurajând interoperabilitatea şi crearea de valoare. Cu peste 75 de milioane de vehicule electrice proiectate în Europa până în 2030, importanţa standardizării datelor nu poate fi supraestimată", a menţionat Mihai Drăghici, conform unui raport al companiei de audit şi consultanţă.


EY preconizează că, până în 2030, în Europa vor exista peste 75 de milioane de vehicule electrice care vor circula între diferitele reţele de încărcare.

"În contextul în care fiecare actor al ecosistemului EV generează date, această creştere rapidă a volumului va spori importanţa interoperabilităţii şi a schimbului de informaţii", arată cercetarea.

Un nou raport realizat de EY şi de organismul european al industriei energiei - Eurelectric, intitulat "Cum rezolvăm problema interoperabilităţii datelor în domeniul e-mobilităţii?" explorează modul în care schimbul de date într-un mod nediscriminatoriu şi standardizat va contribui la îmbunătăţirea experienţei generale a consumatorilor de vehicule electrice şi la generarea de valoare pentru actorii din ecosistem.

Raportul evaluează interoperabilitatea datelor la nivelul a trei activităţi principale din domeniul e-mobilităţii, analizând interacţiunile cheie şi gradul actual de maturitate a transferului de date, prezentând oportunităţi şi soluţii.

Referitor la optimizarea staţiilor de încărcare, amplasarea strategică a staţiilor de încărcare asigură utilizatorilor de vehicule electrice acces facil şi confort, atenuând preocupările legate de autonomie, îmbunătăţind experienţa conducătorilor auto şi încurajând adoptarea la scară largă a vehiculelor electrice, se mai precizează în raport.

În Europa, numărul de puncte de încărcare publice a crescut cu 40%, de la aproximativ 530.000 în 2022, la 744.000 în 2023, dar, pe măsură ce adoptarea vehiculelor electrice se accelerează, va trebui să existe o creştere continuă şi proporţională a numărului staţiilor de încărcare.

"Îmbunătăţirea interoperabilităţii datelor poate oferi informaţii cu privire la amplasamentele unde sunt necesare noi staţii de încărcare, pe baza modelelor de utilizare de către şoferi şi a capacităţii disponibile a reţelei, ceea ce va asigura informaţii pentru planificarea infrastructurii şi a investiţiilor", susţin autorii studiului.

Referitor la integrarea inteligentă a reţelelor, încărcarea inteligentă facilitează optimizarea energetică, ceea ce permite vehiculelor electrice să reacţioneze la preţul energiei, la capacitatea reţelei şi la disponibilitatea energiei din surse regenerabile pentru a iniţia încărcarea.

"Prin schimbul de informaţii între diferite sisteme şi actori, planificarea încărcării poate fi optimizată pe baza capacităţii reţelei în timp real, a prognozelor meteorologice, a preţurilor energiei electrice stabilite în funcţie de momentul utilizării şi a nevoilor fiecărui conducător auto în parte. Interoperabilitatea datelor este, de asemenea, crucială pentru serviciile "de la vehicul la reţea", prin care vehiculele electrice pot alimenta reţeaua cu energie în timpul perioadelor cu vârf de consum. Pentru ca acest proces să funcţioneze în mod optim, trebuie să existe o armonizare între staţiile de încărcare şi vehiculele electrice", se mai precizează în raport.

În ceea ce priveşte procesul de încărcare optimizat, consultanţii EY precizează că "un proces de încărcare optimizat oferă acces facil, coerent şi confortabil la infrastructura de alimentare din cadrul diferitelor reţele de încărcare. Interoperabilitatea dintre sistemele de date contribuie la o experienţă mai bună pentru şoferi, care beneficiază de informaţii în timp real privind disponibilitatea staţiilor de încărcare, preţurile şi compatibilitatea cu vehiculele lor".

Astfel, şoferii au posibilitatea de a lua decizii în cunoştinţă de cauză şi de a-şi planifica eficient traseele, reducând preocupările legate de autonomie şi promovând adoptarea vehiculelor electrice.

"Realizarea corectă a mecanismelor de interoperabilitate a datelor va permite organizaţiilor să analizeze ce activităţi auxiliare să desfăşoare în acest mediu nou şi dinamic", mai arată cercetarea.

EY are peste 900 de angajaţi din România şi Republica Moldova, oferind servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, juridică, strategie şi tranzacţii, consultanţă către companii multinaţionale şi locale.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1820 / 18307
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Garanția la plata cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Câți avocați au firmele de top în evidențele Baroului București la începutul anului 2025 | Ce firme au înregistrat creșteri semnificative de ”headcount” și câte și-au micșorat efectivele. Schimbări importante în Top 10: NNDKP are cei mai mulți avocați, Reff & Asociații urcă pe locul 4, după Filip & Company, iar DLA Piper iese din ”pluton”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a noua ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose” | Cine sunt câștigătorii
Refinitiv Legal Advisers - Full Year 2024 | La nivel global, piața fuziunilor și achizițiilor a crescut cu 10% anul trecut, iar pe continentul European avansul a fost de 22%. CMS, în Top 10 consultanți juridici care au asistat cele mai multe tranzacții de M&A la nivel global, Clifford Chance se remarcă pe ”bătrânul continent”, iar Schoenher în Estul Europei, regiune în care Filip & Company a intrat în Top 25
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...