ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

INS: Turiştii nerezidenţi sosiţi în unităţile de cazare din România au cheltuit 1,18 miliarde de lei, în 2020

17 Martie 2021   |   Agerpres

Datele oficiale relevă faptul că, la nivelul trimestrului IV din anul anterior, numărul total de nerezidenţi cazaţi în structurile de cazare turistică a fost de 59.800, cu cheltuieli totale de 139,2 milioane de lei.

 
 
Numărul de turişti nerezidenţi sosiţi în structurile de cazare colective din România, pe parcursul anului 2020, a fost de 452.000, iar suma totală cheltuită de aceştia a însumat aproape 1,18 miliarde de lei, valoarea medie fiind de 2.609,7 lei/persoană, conform Institutului Naţional de Statistică (INS).
 
Datele oficiale relevă faptul că, la nivelul trimestrului IV din anul anterior, numărul total de nerezidenţi cazaţi în structurile de cazare turistică a fost de 59.800, cu cheltuieli totale de 139,2 milioane de lei.
 
Potrivit sursei citate, afacerile (inclusiv participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii) au reprezentat principalul motiv al sejurului petrecut de 60% dintre turiştii nerezidenţi sosiţi în România, în trimestrul IV 2020, cheltuielile acestora reprezentând 54,7% din total pentru perioada respectivă.
 
La nivelul ultimului trimestru din anul anterior, patru din zece (40%) turişti nerezidenţi sosiţi în România au călătorit în scop particular, în principal pentru vacanţe (62,4%) şi pentru vizitarea prietenilor şi rudelor (17%). Călătoriile în scop particular includ călătoriile pentru vacanţe, cumpărături, evenimente culturale şi sportive, vizitarea prietenilor şi rudelor, tratament medical, pelerinaj religios, tranzit şi alte activităţi.
 
În acest context, din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezintă cele pentru cazare (52,9%), din cadrul acestui tip de cheltuieli fiind preferată în special cazarea cu mic dejun inclus (82,7% din totalul cheltuielilor pentru cazare).
 
De asemenea, cheltuielile turiştilor nerezidenţi în restaurante şi baruri au fost de 16,3%, iar cele pentru cumpărături au reprezentat 16,5% din totalul cheltuielilor pentru afaceri. În plus, din suma totală alocată cheltuielilor pentru cumpărături, mai mult de jumătate (54,7%) a fost destinată alimentelor şi băuturilor, în timp ce 26,7% pentru cadouri şi suveniruri.
 
Statistica oficială arată că, în ceea ce priveşte cheltuielile pentru închirierea de autoturisme, ponderea a fost de 65,9% în trimestrul IV din anul anterior pentru transport, iar cele pentru acces în parcuri de distracţii, târguri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat 32,5% din totalul cheltuielilor pentru recreere.
 
Raportat la perioada analizată, din totalul nerezidenţilor sosiţi în România, aproape jumătate (48,5%) şi-au organizat singuri sejurul, 28,9% prin agenţii de turism şi 22,6% prin alte modalităţi de organizare a călătoriei.
 
Conform datelor, principalul mijloc de transport utilizat pentru a sosi în ţara noastră a fost avionul (67,3%), urmat de autoturisme proprii (29%), autocare şi autobuze (+2%), respectiv alte mijloace de transport (tren, ambarcaţiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.) - cu 1,7% din total.
 
Pe ansamblul anului 2020, afacerile (inclusiv participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii) au reprezentat principalul motiv al sejurului petrecut de către 63,4% dintre turiştii nerezidenţi sosiţi în România, cheltuielile acestora reprezentând 62,2% din totalul cheltuielilor.
 
Totodată, peste o treime (36,6%) dintre turiştii nerezidenţi sosiţi în ţară au călătorit în scop particular, în principal pentru vacanţe (57%) şi pentru vizitarea rudelor şi prietenilor (17,3%).
 
Din totalul cheltuielilor pentru afaceri în anul 2020, ponderea cea mai mare o reprezintă cheltuielile pentru cazare (50,3%), din cadrul acestui tip de cheltuieli fiind preferată în special cazarea cu mic dejun inclus (90,3% din totalul cheltuielilor pentru cazare.
 
În acelaşi context, cheltuielile turiştilor nerezidenţi în restaurante şi baruri au fost de 17,1%, iar cele pentru cumpărături au reprezentat 14,5% din totalul cheltuielilor pentru afaceri. Pe segmentul cheltuielilor pentru cumpărături, 46,5% au fost destinate alimentelor şi băuturilor, în timp ce 30,8% pentru cadouri şi suveniruri.
 
Pe parcursul anului trecut, cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 67,4% din totalul cheltuielilor pentru transport şi cheltuielile pentru acces în parcuri de distracţii, târguri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat 59%.
 
Din totalul nerezidenţilor sosiţi în anul 2020 în România, 43,6% şi-au organizat sejurul prin agenţii de turism, 34,4% şi-au organizat singuri sejurul, iar 22% prin alte modalităţi de organizare a călătoriei.
 
Statistica oficială evidenţiază că, tot anul trecut, principalul mijloc de transport utilizat pentru a sosi în România a fost avionul, folosit de 77,7% din numărul total de turişti, în timp ce 18,3% au utilizat autoturisme proprii, 3% autocare şi autobuze, respectiv 1% au sosit cu alte mijloace de transport (tren, ambarcaţiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.).
 
Sursa datelor publicate miercuri o constituie cercetarea statistică trimestrială prin sondaj, referitoare la "Cheltuielile turistice ale nerezidenţilor" (ACNER) care are ca scop culegerea de date trimestriale referitoare la cheltuielile nerezidenţilor cazaţi în structurile de primire turistică (hoteluri şi pensiuni turistice), în vederea compilării anuale a Contului Satelit de Turism de INS, respectiv trimestriale a Balanţei de Plăţi de Banca Naţională a României (BNR).
 
În cadrul cercetării au fost selectate: s˜tructurile de cazare (hoteluri şi unităţi similare) care au avut peste 650 turişti străini cazaţi în anul anterior culegerii datelor şi pensiunile turistice cu peste 150 de turişti străini cazaţi în anul anterior culegerii datelor.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 15841 / 20439
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...