ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

INS: Cele mai multe călătorii efectuate în primele 9 luni de rezidenţi au fost pentru vacanţe

27 Decembrie 2021   |   Agerpres

Numărul călătoriilor turistice efectuate de rezidenţi în primele nouă luni ale acestui an a fost de 13,391 milioane, ponderea călătoriilor pentru vacanţe în total călătorii fiind de 93%, pentru călătoriile de afaceri şi motive profesionale de 2,1%, iar pentru alte motive (pelerinaj religios, tratament medical etc.) de 4,9%.

 
 
Cele mai multe călătorii efectuate în perioada 1 ianuarie - 30 septembrie de rezidenţii din România au fost pentru vacanţe, predominând cele cu durata de 1-3 înnoptări, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.
 
Numărul călătoriilor turistice efectuate de rezidenţi în primele nouă luni ale acestui an a fost de 13,391 milioane, ponderea călătoriilor pentru vacanţe în total călătorii fiind de 93%, pentru călătoriile de afaceri şi motive profesionale de 2,1%, iar pentru alte motive (pelerinaj religios, tratament medical etc.) de 4,9%.
 
Cele mai multe călătorii pentru vacanţe şi pentru afaceri şi motive profesionale au fost cele de 1-3 înnoptări, acestea reprezentând 59% din totalul călătoriilor pentru vacanţe şi 57,2% din totalul călătoriilor pentru afaceri şi motive profesionale.
 
Potrivit INS, ca şi în anii anteriori, s-a menţinut preferinţa turiştilor români privind modalitatea de cazare în cadrul călătoriilor pentru vacanţe, 52,3% dintre aceştia preferând cazarea la rude şi prieteni. A urmat cazarea în hoteluri şi unităţi similare, în proporţie de 24,5%, şi alte unităţi de cazare (cabane turistice, pensiuni turistice, pensiuni rurale, bungalouri, spaţii de cazare pe nave) în proporţie 14,2%. Restul modalităţilor de cazare, respectiv: locuinţe particulare cu chirie (camere şi apartamente de închiriat), case de vacanţă (locuinţe particulare), campinguri şi alte tipuri de cazare fără plată au fost preferate de 9% dintre turişti.
 
În cadrul călătoriilor de afaceri şi motive profesionale, turiştii români s-au cazat în proporţie de 30,4% în hoteluri şi unităţi similare. Alte modalităţi de cazare au fost utilizate în proporţie de 22,9% la rude şi prieteni, în alte tipuri de cazare fără plată 21,5% şi în locuinţe particulare cu chirie (camere şi apartamente de închiriat) 13,6%. Restul modalităţilor de cazare: case de vacanţă (locuinţe particulare), alte unităţi de cazare şi campinguri au fost preferate de 11,6% dintre turiştii participanţi la acest tip de călătorie.
 
Luna de vârf pentru călătoriile de vacanţe a fost august, atât pentru călătoriile interne, cu 21,4% din totalul acestui tip de călătorii, cât şi pentru călătoriile externe, cu 33,5% din totalul acestui tip de călătorii.
 
În cazul călătoriilor de afaceri, luna de vârf a fost luna februarie, pentru călătoriile interne, cu 18% din totalul acestui tip de călătorii şi luna ianuarie pentru călătoriile externe, cu 25,8% din totalul acestui tip de călătorii.
 
În proporţie de 96,1% călătoriile pentru vacanţe în străinătate, realizate în perioada ianuarie-septembrie, au avut ca destinaţie ţări din Europa, ţările Uniunii Europene reprezentând 91,4% din totalul acestor călătorii.
 
Numărul total de înnoptări aferente călătoriilor realizate în perioada menţionată a fost de 52,745 milioane (89,5% reprezentând înnoptările pentru călătoriile de vacanţă). Din totalul de 47,227 milioane de înnoptări înregistrate pentru vacanţe, 88,6% au fost realizate în România şi 11,4% în străinătate.
 
În primele nouă luni din 2021, rezidenţii români au cheltuit aproximativ 12,726 miliarde de lei pentru călătorii de vacanţă şi afaceri, din care 79,7% pentru cele care au vizat destinaţii interne, iar 20,3% pentru cele care au vizat destinaţii externe.
 
Din totalul cheltuielilor turistice pentru călătorii de vacanţă, 80,9% au reprezentat cheltuielile pentru călătoriile în ţară, iar 19,1% pentru călătoriile în străinătate.
 
În ceea ce priveşte numărul excursiilor efectuate în perioada ianuarie- septembrie 2021, acesta a fost de 26,061 milioane, din care 99,8% au avut ca destinaţie România. Principalul mijloc de transport preferat a fost maşina personală, cu 45,3% din totalul excursiilor, urmat ca pondere de maşina de ocazie sau a unei rude, cu 26,0%, de autobuz, microbuz sau autocar, cu 25,6% şi de alte mijloace de transport (tren, avion, barcă etc), cu 3,1% .
 
Principalele scopuri ale efectuării excursiilor interne au fost vizitarea rudelor sau prietenilor (38,9% din totalul excursiilor interne) şi cumpărăturile (31,6% din totalul excursiilor interne). La excursiile externe principalul scop al călătoriei au fost cumpărăturile cu 46,1% din totalul excursiilor externe, urmat de călătoriile pentru petrecerea timpului liber cu 30,1% şi de vizita la prieteni sau rude cu 15,7% din totalul excursiilor externe.
 
În perioada menţionată, rezidenţii români au cheltuit pentru excursii 7,516 miliarde de lei, din care 99,7% au fost pentru excursiile interne.
 
Din totalul cheltuielilor efectuate de rezidenţii români pentru excursii, ponderea principală o constituie cheltuielile pentru cumpărarea de mâncare, băuturi, tutun 33,1%, urmate de cheltuielile pentru cumpărarea altor bunuri de larg consum (31% din total cheltuieli) şi de cheltuielile pentru transport (14,5% din total cheltuieli).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 10681 / 18434
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2025 | Baciu Partners, Răzvan Dincă & Asociaţii și Ratza & Ratza sunt lideri pe segmentele analizate, o bună expunere pentru TZA, Mușat, Schoenherr, ZRVP și NNDKP. Cum arată elita profesioniștilor din domeniu și ce spun clienții despre aceștia
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
CMS asistă grupul M Core cu privire la achiziția portofoliului de centre comerciale (Strip Malls) din România de la MAS Plc. Roxana Frățilă (partener) și Mircea Moraru (senior counsel), au coordonat avocații care au acoperit aspectele tranzacționale, iar Ana Radnev (partner) și Alina Tihan (senior counsel) au condus echipa de drept bancar
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...