ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 11% în România, în octombrie (APIA)

17 Noiembrie 2025   |   Agerpres

Potrivit sursei citate, în intervalul de referinţă, autoturismele (care reprezintă aproximativ 84% din total piaţă) au consemnat un volum de 12.769 de unităţi, iar cele mai vândute au fost: Dacia - cu 3.439 de unităţi, Toyota (1.332) şi Renault (905).

 
 
Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a înregistrat, în România, o creştere de 11% în octombrie faţă de aceeaşi lună din 2024, marjă în care maşinile electrice 100% au raportat un salt de 80% şi o cotă de piaţă de 8%, arată datele Direcţiei Generale Permise de Conducere şi Înmatriculări (DGPCI), analizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Potrivit sursei citate, în intervalul de referinţă, autoturismele (care reprezintă aproximativ 84% din total piaţă) au consemnat un volum de 12.769 de unităţi, iar cele mai vândute au fost: Dacia - cu 3.439 de unităţi, Toyota (1.332) şi Renault (905).


Pe modele, Dacia domină clasamentul, în octombrie, după cum urmează: Logan - cu 1.281 de exemplare, Sandero (751), Duster (703) şi Bigster (438).

Statistica oficială relevă, totodată, că, pe segmentare pe clase, modelele SUV sunt pe prima poziţie, cu o cotă de 50,8%, în creştere cu 11% de la un an la altul, urmate de Clasa C - cu o cotă de 25,9% (-3,2%) şi Clasa B - cu o cotă de 16,4% (+39,2%).

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna octombrie a acestui an, faţă de perioada similară din 2024, motorizările pe benzină au înregistrat o scădere de 6,5% şi au ajuns la o pondere de 36%, în timp ce motorizările pe motorină au crescut 6,7%, până la o pondere în piaţă de 7,5%.

De asemenea, autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid au raportat o majorare a înmatriculărilor de 11,5% (echivalentul a 22,4% din totalul pieţei de autoturisme), cu menţiunea că din toate acestea, 87% sunt motorizări pe benzină, în timp ce doar 13% sunt pe motorină.

Pe de altă parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (care pot fi încărcate din sursă externă de electricitate - BEV şi PHEV), precum şi cele mild-hibrid şi full hibrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă de electricitate) deţin, în luna octombrie a anului 2025, o cotă de piaţă de 56,5%, fiind cel mai important segment de pe piaţa românească, care depăşeşte cota deţinută de motorizările pe benzină şi motorină.

În acest segment, autoturismele full electrice deţin o cotă de 8% din piaţă, faţă de 4,9%, în octombrie 2024, iar autoturismele plug-in hibrid 6,9%, comparativ cu 4,9%.

În primele zece luni ale anului 2025, primele trei cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring (1.189 de unităţi şi o scădere de 47% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent), Hyundai Kona (565 de unităţi) şi Tesla Model 3 - cu 522 de unităţi.

Autoturismele Plug-In au pe primele trei locuri, în ordine, Ford Kuga - cu 574 de unităţi şi o creştere de 24%, Hyundai Tucson (570 de unităţi) şi Volkswagen Tiguan (508 unităţi).

În acelaşi timp, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc, în primele zece luni din 2025, Toyota Corolla - cu 3.575 de unităţi (+23% faţă de aceeaşi perioadă din 2024), urmat de Dacia Duster (2.673 de unităţi) şi Toyota Yaris Cross (2.333 de unităţi).

La categoria mild hybrid, conduce Dacia Duster, cu 5.347 de unităţi înmatriculate, la zece luni, iar apoi Hyundai Tucson - cu 1.656 de unităţi, şi Ford Puma (1.361 de unităţi).

Conform datelor citate, vehiculele comerciale uşoare şi minibus înregistrează, în octombrie 2025, o scădere de 0,1% faţă de octombrie, anul anterior, din care vehiculele comerciale uşoare fără minibus consemnează un recul de 1,8%. Vehiculele comerciale uşoare electrice au atins, în primele nouă luni ale acestui an, un volum de 529 de unităţi, faţă de 491 de unităţi, în aceeaşi perioadă a anului trecut.

În schimb, înmatriculările de vehicule comerciale grele şi autobuze au crescut cu 35% (octombrie 2025 vs octombrie 2024), din care vehiculele comerciale grele de peste 16 tone plus autotractoarele, un salt 30%.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5 / 20409
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Filip & Company a oferit asistență juridică la înființarea Bursei Internaționale a Moldovei
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...