
Curtea de Conturi recomandă societăţii BTT SA reîntregirea patrimoniului cu activele înstrăinate ilegal şi recuperarea prejudiciului
26 August 2025
AgerpresPotrivit sursei citate, pentru neconformităţile în cazul cărora există indicii că faptele au fost săvârşite cu încălcarea legii penale, Plenul Curţii de Conturi a decis sesizarea organelor de urmărire penală.
Curtea de Conturi a României (CCR) a constatat în cadrul unei misiuni de audit la SC Biroul de Turism pentru Tineret (BTT) SA neconformităţi semnificative în ceea ce priveşte regularitatea şi corectitudinea activităţii operatorului economic şi recomandă reîntregirea patrimoniului societăţii cu activele înstrăinate ilegal şi recuperarea prejudiciului, informează marţi autoritatea de audit.
Potrivit sursei citate, pentru neconformităţile în cazul cărora există indicii că faptele au fost săvârşite cu încălcarea legii penale, Plenul Curţii de Conturi a decis sesizarea organelor de urmărire penală.
"Curtea de Conturi a constatat neconformităţi semnificative în ceea ce priveşte regularitatea şi corectitudinea activităţii operatorului economic Biroul de Turism pentru Tineret (BTT) SA şi a formulat o concluzie de audit contrară în contextul misiunii efectuate la respectiva societate. Astfel, cu prilejul evaluării activităţii desfăşurate de entitate şi a modului de administrare a patrimoniului în perioada 2021-2023, Curtea a identificat o serie de neconformităţi cu impact deosebit de important asupra activităţii SC BTT SA", se arată într-un comunicat al Curţii transmis AGERPRES.
Potrivit sursei citate, pentru neconformităţile în cazul cărora există indicii că faptele au fost săvârşite cu încălcarea legii penale, Plenul Curţii de Conturi a decis sesizarea organelor de urmărire penală.
"Curtea de Conturi a constatat neconformităţi semnificative în ceea ce priveşte regularitatea şi corectitudinea activităţii operatorului economic Biroul de Turism pentru Tineret (BTT) SA şi a formulat o concluzie de audit contrară în contextul misiunii efectuate la respectiva societate. Astfel, cu prilejul evaluării activităţii desfăşurate de entitate şi a modului de administrare a patrimoniului în perioada 2021-2023, Curtea a identificat o serie de neconformităţi cu impact deosebit de important asupra activităţii SC BTT SA", se arată într-un comunicat al Curţii transmis AGERPRES.
Potrivit raportului de audit, entitatea nu a întreprins demersurile legale necesare în vederea reîntregirii patrimoniului cu activele care au fost astfel înstrăinate prin contracte de vânzare-cumpărare încheiate în baza contractelor de asociere în participaţiune anulate de instanţa penală. De asemenea, s-a constatat acceptarea, în mod nejustificat, de către BTT SA a exploatării unor active aflate în proprietatea sa de către terţe persoane, fără a fi încheiate angajamente legale, precum şi inexistenţa la nivelul entităţii a unei situaţii clare, corecte şi reale a activelor ce au făcut obiectul unor contracte de asociere în participaţiune.
"În cadrul misiunii de audit au fost identificate multiple deficienţe privind modul de desfăşurare a acţiunii de inventariere generală a patrimoniului în perioada 2021-2023, precum şi neconformităţi referitoare la încheierea şi derularea contractelor de închiriere", susţin reprezentanţii Curţii de Conturi în comunicat.
Prin Scrisoarea către management adresată conducerii SC BTT SA, în urma finalizării Raportului de audit, Curtea a transmis entităţii verificate o serie de recomandări, respectiv instituirea măsurilor legale în vederea reintegrării în patrimoniului societăţii a tuturor activelor care au făcut obiectul contractelor de asociere în participaţiune, anulate ca nelegale de către instanţa penală şi care ulterior au fost înstrăinate.
De asemenea, instituţia de control recomandă stabilirea întinderii prejudiciului creat prin neinstituirea demersurilor legale necesare în vederea realizării veniturilor din exploatarea terenurilor aflate în proprietatea BTT SA, dar în folosinţa unei societăţi comerciale, şi dispunerea de către conducerea entităţii a tuturor măsurilor legale în vederea recuperării acestuia.
O altă recomandare vizează efectuarea de către conducerea entităţii a unei analize detaliate cu privire la activele aflate în folosinţa unor terţe persoane juridice, fără a avea la bază angajamente legale valabil încheiate (...). În baza analizei astfel efectuate, conducerea entităţii va întreprinde toate demersurile legale necesare în vederea asigurării administrării patrimoniului respectiv în condiţii de deplină legalitate, se arată în comunicat.
Alte recomandări menţionate de instituţia de control sunt: dispunerea de către conducerea entităţii a tuturor măsurilor necesare în vederea întocmirii unei analize cu privire la situaţia juridică actuală a tuturor activelor de natura clădirilor şi terenurilor aflate în patrimoniul societăţii (...); reanalizarea de către BTT SA a tuturor contractelor de închiriere aflate în derulare, atât în sensul stabilirii situaţiei juridice a acestora, cât şi în sensul modului în care au fost respectate şi aplicate clauzele contractuale şi luarea de către conducerea executivă administrativă a măsurilor legale ce derivă din rezultatele analizei efectuate; dispunerea de către conducerea entităţii a tuturor măsurilor necesare în vederea stabilirii întinderii prejudiciului creat prin nestabilirea şi neîncasarea contravalorii chiriei indexate, pe perioada de la data încheierii contractelor şi până la data prezentă, prin extinderea verificărilor asupra tuturor contractelor de închiriere aflate în derulare şi dispunerea măsurilor legale în vederea recuperării acestuia.
"Pentru neconformităţile în cazul cărora există indicii că faptele au fost săvârşite cu încălcarea legii penale, Plenul Curţii de Conturi a decis sesizarea organelor de urmărire penală", a transmis Curtea de Conturi în comunicat.
Societatea comercială BTT SA este succesoarea fostului Birou de Turism pentru Tineret, entitate înfiinţată în anul 1968, ca un organ specializat cu personalitate juridică care se ocupa de organizarea turismului şi excursiilor pe plan central, a taberelor de odihnă pentru tineret, orientarea activităţii turistice de masă, dispunând de un patrimoniu semnificativ constând în baze turistice şi de agrement amplasate pe întreg teritoriul ţării.
Societatea comercială Biroul de Turism pentru Tineret S.A. este persoană juridică română, având forma juridică de societate pe acţiuni, al cărei acţionar majoritar este statul român, prin Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale, care deţine 87,92% din acţiuni. Ceilalţi acţionari sunt: S.I.F. Transilvania, acţionari persoane juridice tip listă şi acţionari
persoane fizice. Acţiunile societăţii Biroul de Turism pentru Tineret S.A. sunt admise la tranzacţionare pe sistemul alternativ de tranzacţionare administrat de Bursa de Valori Bucureşti S.A., conform Deciziei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 1183/12.06.2015.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 8 / 19774 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cum reușește Băncilă, Diaconu și Asociații să transforme stagiile de practică într-o rampă reală spre avocatura de business: selecție riguroasă, mentorat „buddy” și oportunități concrete de carieră pentru studenții motivați | Miruna Coderie, Avocat: “Este o oportunitate reală de dezvoltare, care poate marca începutul unei cariere solide în domeniul juridic”
Filip & Company a asistat statul român prin Ministerul Finanțelor în contractarea unor plasamente private sub forma de împrumuturi în valoare de peste 2 miliarde de euro | Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener)
Clifford Chance a asistat UniCredit Bank și Garanti BBVA la semnarea acordului de până la 60 mil. € cu DRI, pentru finanțarea parcului fotovoltaic de 126 MW de la Văcărești | Echipa multijurisdicțională de avocați a fost coordonată de la București, cu Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Partener) în prim plan
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Drumul spre performanță: experiențe și lecții din anii de Drept | O discuție cu Stelian Vârvea, student care trece în al doilea an la Facultatea de Drept din Iași, despre provocările primului an de studiu și învățămintele ce pot fi transmise viitorilor ”boboci”: ” Dacă ești curios, motivat și vrei să înțelegi cum funcționează lumea, e un drum care te provoacă constant”
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...