
CSALB: Consumatorii au trimis peste 800 de cereri de negociere cu băncile de la începutul acestui an
18 Martie 2025
AgerpresPotrivit documentului, 40 dintre cereri s-au rezolvat direct, fără ajutorul unui conciliator, chiar dacă solicitarea a fost adresată CSALB.
Consumatorii au trimis peste 800 de cereri de negociere cu băncile de la începutul acestui an, iar până acum s-au încheiat sau se află în negociere 150 de dosare, se arată într-un comunicat al Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB).
Potrivit documentului, 40 dintre cereri s-au rezolvat direct, fără ajutorul unui conciliator, chiar dacă solicitarea a fost adresată CSALB.
Anul trecut, CSALB a primit peste 3.500 de cereri, dintre care s-au format 1.078 dosare de negociere. În 94% dintre concilieri părţile s-au înţeles, iar valoarea medie a beneficiilor obţinute într-un timp mediu de 15 zile pentru fiecare dosar de conciliere a fost de 3.000 de euro.
Potrivit documentului, 40 dintre cereri s-au rezolvat direct, fără ajutorul unui conciliator, chiar dacă solicitarea a fost adresată CSALB.
Anul trecut, CSALB a primit peste 3.500 de cereri, dintre care s-au format 1.078 dosare de negociere. În 94% dintre concilieri părţile s-au înţeles, iar valoarea medie a beneficiilor obţinute într-un timp mediu de 15 zile pentru fiecare dosar de conciliere a fost de 3.000 de euro.
"Celebrăm Ziua Internaţională a Drepturilor Consumatorilor (15 martie) şi Global Money Week (17-23 martie) printr-un apel la informarea corectă şi transparentă a consumatorilor de servicii financiar-bancare şi prin promovarea educaţiei financiare în rândul consumatorilor. Informarea şi educaţia reprezintă principalele mijloace de contracarare a fake-news-ului şi tentativelor de fraudă, tot mai dese şi agresive în spaţiul public", se arată în comunicat.
Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naţionale a României în Colegiul de Coordonare al CSALB, a menţionat că tot mai multe cazuri care debutează în instanţă îşi găsesc rezolvarea în cadrul CSALB în câteva săptămâni, iar diferenţa de timp dintre cele două proceduri este incontestabil în favoarea soluţionării amiabile.
Potrivit acestuia, marele beneficiu îl reprezintă faptul că soluţiile sunt solicitate şi convenite împreună cu consumatorii.
"Marele beneficiu în toate situaţiile acestea îl reprezintă faptul că soluţiile sunt solicitate şi convenite împreună cu consumatorii. Mai exact, un consumator care a luat, poate, o decizie nepotrivită la un moment dat în legătură cu un împrumut are ocazia în cadrul CSALB să renegocieze mult mai atent condiţiile acelui contract de credit. În plus, de data aceasta are la dispoziţie serviciile unei persoane cu expertiză în domeniul financiar-bancar care îi explică detaliile înţelegerii cu banca şi îl ajută să-şi evalueze mai bine capacitatea de plată şi modul în care contractul se va derula pe viitor", a subliniat Păunescu, în comunicat.
El a precizat, de asemenea, că aplicaţia CSALB pune la dispoziţia consumatorilor 64 de categorii care sumarizează obiectul problemei semnalate şi de cele mai multe ori soluţiile vizează aspecte care nici măcar nu fuseseră semnalate în solicitare.
"Acesta este, în primul rând, meritul conciliatorilor care, după aproape 10 ani de intermediere a relaţiei consumatori-bănci, au deprins moduri de negociere diferite, în funcţie de fiecare bancă şi ţinând cont de fiecare consumator întâlnit. Astfel, în anumite speţe, unele bănci sunt rapide în a transmite răspuns şi vin cu soluţii în 2-3 zile, altele doresc o soluţie echitabilă pentru disputele aflate pe rolul instanţelor, iar alte instituţii bancare negociază în detaliu şi chiar, în mod excepţional, depăşesc termenul recomandat de 90 de zile. În concluzie, diversitatea cererilor, negocierilor şi soluţiilor oferite, descriu o perfecţionare constantă a singurei entităţi din România care intermediază cu ajutorul unor specialişti reputaţi, rapid şi gratuit pentru consumatori problemele pe care le întâmpină românii în relaţie cu băncile şi cu IFN-urile", a mai precizat Alexandru Păunescu.
CSALB este o entitate înfiinţată ca urmare a unei Directive europene şi intermediază gratuit şi în mai puţin de trei luni negocierea dintre consumatori şi bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice judeţ al ţării pot trimite cereri către Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar completând un formular online direct pe site-ul http://www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 16 conciliatori, specialişti în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înţelegerea părţilor are puterea unei hotărâri în instanţă.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 547 / 19251 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...