ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Consiliul Concurenței începe dezvoltarea unui nou registru al ajutoarelor de stat – REGAS 2

06 Martie 2025   |   BizLawyer

Prin Regas 2 se urmărește utilizarea mai facilă a platformei și reducerea timpului alocat verificărilor condițiilor de eligibilitate a companiilor, care aplică pentru ajutor de stat în cadrul schemelor puse la dispoziție de autoritățile publice.

 
 
Consiliul Concurenței a semnat contractul de finanțare pentru dezvoltarea unui nou registru al ajutoarelor de stat – Regas 2, platformă de monitorizare și control a ajutoarelor de stat acordate din fonduri naționale și europene.

La ceremonia de semnare a contractului de finanțare pentru proiectul Regas 2 au participat, alături de Marcel Ciolacu, prim-ministrul României, și Bogdan-Gruia Ivan, ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului, Ștefan-Radu Oprea, Șef al Cancelariei Prim-Ministrului, Dragoș-Cristian Vlad, președintele Autorității pentru Digitalizarea României, Ionel-Sorin Bălan, directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale și Daniel Picu, vicepreședintele Consiliului Concurenței.


„Platforma Regas 1 are 180.000 de utilizatori și a înregistrat peste 280.000 de contracte semnate. Regas 2 va face întreg procesul de monitorizare și acordare a ajutoarelor de stat mai simplu, mai transparent și mai rapid – atât pentru companii, cât și pentru autorități. Vom introducere mecanisme de interoperabilitate care le vor permite instituțiilor conectate la platformă să vorbească aceeași limbă și să schimbe date automatizat. Astfel vom reduce birocrația și vom elimina timpul pierdut în procesul de aprobare”, a precizat Bogdan Ivan, ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului.

Prin Regas 2 se urmărește utilizarea mai facilă a platformei și reducerea timpului alocat verificărilor condițiilor de eligibilitate a companiilor, care aplică pentru ajutor de stat în cadrul schemelor puse la dispoziție de autoritățile publice. În același timp, va fi îndeplinită și obligația de transparență a ajutoarelor de stat acordate în România, impusă de Comisia Europeană. În plus, va fi realizat un modul de e-learning, prin care utilizatorii să fie informați și instruiți cu privire la domeniul ajutorului de stat.

 „Prima varianta a registrului ajutoarelor de stat, Regas 1, și-a dovedit pe deplin utilitatea în cei peste nouă ani de funcționare, însă a venit vremea să trecem într-o nouă etapă. Astfel, Regas 2 va avea funcționalități optimizate și va dezvolta noi servicii atât pentru companii, cât și pentru autorități. În același timp, platforma este importantă pentru asigurarea respectării reglementărilor în domeniul ajutoarele de stat”, a declarat Daniel Picu, vicepreședintele Consiliului Concurenței România.

Proiectul Regas 2 - „Îmbunătățirea mecanismului de control și monitorizare a ajutoarelor de stat în beneficiul autoritătilor publice, al cetățenilor și al mediului de afaceri“ va fi implementat de Consiliul Concurenței, în parteneriat cu Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).

Proiectul Regas 2 este finanțat din fondurile Programului Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare 2021-2027 (PoCIDIF). Contractul de finanțare are o valoare totală de 43.386.258 lei, din care Fondul european de dezvoltare regională (FEDR) reprezintă 32.517.696 lei. Durata de implementare este de 30 de luni.

Dezvoltarea registrului ajutoarelor de stat Regas 2 va avea în vedere:

    optimizarea funcționalităților ca urmare a modificărilor legislative și a mecanismelor de acordare de ajutoare de stat;
    asigurarea interoperabilității cu MySMIS, sistemul informatic dezvoltat pentru gestionarea asistenței financiare nerambursabile aferente perioadei financiare 2021—2027, și sistemele informatice ale furnizorilor de ajutor de stat din România;
    integrare cu modul de transparență al ajutoarelor de stat al Comisiei Europene (TAM – Transparency Award Module);
    asigurarea condițiilor de integrare în cloud-ul guvernamental;
    o nouă infrastructură hardware și software pentru funcționarea aplicației;
    migrarea datelor din Regas 1 în noul sistem;
    dezvoltarea de noi servicii pentru cetățeni și mediul de afaceri, prin care se facilitează accesul la statistici, informații și instruiri privind ajutoarele de stat acordate în România.

Amintim că autoritatea de concurență a avizat peste 650 de măsuri de ajutor de stat în Regas 1, unde peste 280.000 de contracte au fost semnate de furnizorii de ajutor de stat cu companiile beneficiare.

Regas 1, sistemul de monitorizare a respectării legislației în domeniul ajutorului de stat a fost dezvoltat pentru a îndeplini condiționalitatea ex-ante impusă de Comisia Europeana pentru utilizarea fondurilor structurale în perioada de programare 2014-2020. Regas 1 a fost dezvoltat cu sprijinul STS în perioada 2014-2015 și a început să fie utilizat în 2016.

În cadrul Regas 1 sunt înrolate peste 400 de instituții furnizoare de ajutor de stat/de minimis și există peste 180.000 de utilizatori, din care 105.000 sunt din partea companiilor beneficiare de ajutor de stat.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3 / 18622
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank și Alpha International Holdings la vânzarea către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers
KPMG Legal – Toncescu și Asociații a asistat Carmistin The Food Company în achiziția Provimi, societate din grupul Cargill
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Managing IP EMEA Awards 2025 | Muşat & Asociaţii, Baciu Partners, Milcev Burbea și Răzvan Dincă & Asociaţii, printre firmele aflate pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România” în fiecare dintre cele trei domenii analizate. Cum arată clasamentele întocmite de piața locală de ghidul juridic internațional specializat în IP
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
Bondoc și Asociații SCA obține un nou succes în materia achizițiilor publice ce aduce clarificări importante în domeniu
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
BACIU PARTNERS anunță promovările în cadrul echipei sale pentru anul 2025. Ana-Maria Baciu, Managing Partner: “Aceste promovări sunt o confirmare a dorinței noastre de a continua să construim o echipă pregătită pentru un peisaj de afaceri în continuă schimbare”
Solida Capital face prima tranzacție în România și anunță extinderea strategică pe piața din Europa Centrală și de Est | Cumpărătorul a fost asistat de Kinstellar, CMS a acordat consultanță vânzătorului pe aspecte fiscale și financiare, iar PNSA a fost alături de banca finanțatoare. Ce alți consultanți au fost implicați
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for an Associate ̸ Senior Associate
Rising Star | Alexandra Iancu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai promoției 2022, a ales echipa ZRVP. ”Odată intrat în profesie, media de la facultate nu mai contează atât de mult, pentru că „examenele” din practică au alte criterii de reușită și este important să demonstrezi că te vei putea încadra în aceste criterii”
Lista scurtă a finaliștilor “Chambers Europe Awards - 2025” | Cinci firme din România luptă pentru trofeu: CMS, NNDKP și ȚZA, prezențe constante la gala premiilor, Mușat & Asociații intră în competiție propulsată de activitatea intensă din ultimul an, iar Filip & Company este nominalizată pentru a patra oară consecutiv
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...