
Companiile ar trebui să poată deduce TVA pentru organizarea teambuildingurilor (consultanţi fiscali)
18 Septembrie 2025
AgerpresScopul principal al participării la teambuilding de către angajaţi nu îl reprezintă beneficiul adus acestora, ci este un demers de management cu scopul principal de a îmbunătăţi relaţiile dintre membrii echipelor şi de a dezvolta colaborarea, acest lucru fiind important pentru sistemul de management al performanţei din cadrul companiilor, consideră organizaţia.
Organizarea unui teambuilding nu ar trebui să fie considerată o prestare de servicii în mod gratuit de către companii, astfel încât să intervină obligaţia colectării TVA, consideră Camera Consultanţilor Fiscali, care a transmis o adresă către Ministerul Finanţelor prin care cere lămuriri în privinţa acestui lucru.
În opinia CCF, analizând inclusiv jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), teambuildingul este un instrument strategic pentru creşterea productivităţii şi eficienţei companiei, scopul principal al acestuia fiind de a îmbunătăţi performanţele angajaţilor prin îmbunătăţirea stării de bine a acestora, iar beneficiul propriu al angajatului în legătură cu participarea la teambuilding este considerat accesoriu beneficiului principal.
În opinia CCF, analizând inclusiv jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), teambuildingul este un instrument strategic pentru creşterea productivităţii şi eficienţei companiei, scopul principal al acestuia fiind de a îmbunătăţi performanţele angajaţilor prin îmbunătăţirea stării de bine a acestora, iar beneficiul propriu al angajatului în legătură cu participarea la teambuilding este considerat accesoriu beneficiului principal.
Scopul principal al participării la teambuilding de către angajaţi nu îl reprezintă beneficiul adus acestora, ci este un demers de management cu scopul principal de a îmbunătăţi relaţiile dintre membrii echipelor şi de a dezvolta colaborarea, acest lucru fiind important pentru sistemul de management al performanţei din cadrul companiilor, consideră organizaţia.
"Prin adresa trimisă, Camera solicită Ministerului Finanţelor să confirme dacă se poate deduce TVA aferentă achiziţiilor efectuate în vederea organizării unui teambuilding (servicii de transport, cazare, organizare eveniment etc.) întrucât organizarea unui astfel de eveniment este în beneficiul activităţii economice a companiei. Totodată, societatea nu are nici obligaţia de a colecta TVA atât timp cât: activitatea este recomandată de către departamentul de resurse umane în vederea consolidării motivării angajaţilor, având efecte pozitive în ceea ce priveşte performanţa şi rentabilitatea; societatea deţine controlul asupra utilizării serviciilor de care beneficiază, întrucât angajatul nu are posibilitatea de a alege niciun aspect care ţine de organizarea unui astfel de eveniment (dată, locaţie etc.)", se arată în comunicatul Camerei Consultanţilor Fiscali.
În opinia CCF, companiile au dreptul să deducă TVA aferentă achiziţiilor efectuate în legătură cu organizarea unui teambuilding întrucât aceste achiziţii sunt efectuate în strânsă legătură cu activitatea economică a companiilor, lucru confirmat de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene.
Camera Consultanţilor Fiscali este o organizaţie profesională de utilitate publică, persoană juridică fără scop lucrativ, cu patrimoniu şi buget propriu. Este constituită din consultanţi fiscali, consultanţi fiscali asistenţi care au dobândit această calitate, precum şi societăţile de consultanţă fiscală, autorizate de Cameră, în condiţiile prevăzute de O.G. nr. 71/2001, privind organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţă fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 8 / 19937 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Filip & Company asistă Continental și divizia sa ContiTech în procesul de vânzare a unității de business Original Equipment Solutions către Regent | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Grupul Ion Moș în achiziția brandului românesc Lucas Bites, o etapă importantă în strategia de expansiune a grupului. Echipa de proiect, coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Head of Corporate ̸ M&A)
Din amfiteatru, la boardroom: „Think Ahead! Practice at Filip & Company!” – programul de vară care oferă studenților o experiență multidisciplinară, remunerată, cu proiecte reale, mentorat și evaluare riguroasă. Mai mult de jumătate dintre absolvenții recentelor ediții au devenit avocați stagiari ai firmei | De vorbă cu Cristina Tudoran (partener) și Alexandra Țugui (HR specialist) despre accesul studenților interesați de avocatura de business la o experiență practică autentică în cadrul unei firme de top
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
Kinstellar, local counsel în regiunea CEE pentru GTCR, cumpărătorul Zentiva, într-o tranzacție de 4,1 miliarde euro. Rusandra Sandu (Partner) a coordonat echipa în jurisdicția locală | Kirkland & Ellis și Freshfields au fost lead counsels
Clifford Chance Badea își consolidează practica de Corporate M&A și Real Estate prin recrutarea Flaviei Petcu-Ciurel ca Senior Associate
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
„The Lawyer European Awards 2025” | Trei firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe”: NNDKP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Firma fondată de Octavian Popescu, printre finaliști și în secțiunea ”European litigation team of the year”
Oportunități, provocări și diferențe de abordare - CMS European M&A Outlook 2026 | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: “Europa Centrală și de Est se conturează ca o surpriză pozitivă pe harta investițiilor”. Rodica Manea, Corporate Partner: “Vedem o activitate susținută pe piața locală, iar companiile românești continuă să se adapteze rapid și să valorifice oportunitățile emergente”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...