Comisia Europeană a publicat raportul final al anchetei sectoriale privind internetul obiectelor destinat consumatorilor
20 Ianuarie 2022
AgerpresRaportul final şi documentul de lucru al serviciilor Comisiei care îl însoţeşte identifică potenţialele preocupări în materie de concurenţă pe pieţele în creştere rapidă ale produselor şi serviciilor legate de internetul obiectelor din Uniunea Europeană.
Comisia Europeană a publicat, joi, rezultatele anchetei sale sectoriale în domeniul concurenţei privind internetul obiectelor destinat consumatorilor (IoT), informează un comunicat de presă al executivului comunitar.
Raportul final şi documentul de lucru al serviciilor Comisiei care îl însoţeşte identifică potenţialele preocupări în materie de concurenţă pe pieţele în creştere rapidă ale produselor şi serviciilor legate de internetul obiectelor din Uniunea Europeană.
"Sectorul internetului obiectelor destinat consumatorilor devine tot mai mult parte din viaţa noastră de zi cu zi. Constatările finale ale anchetei noastre sectoriale confirmă preocupările identificate în raportul preliminar. Aceasta este o piaţă cu bariere mari la intrare, cu puţini actori integraţi pe verticală şi cu preocupări legate de accesul la date, interoperabilitate sau practici de exclusivitate, printre altele", a declarat vicepreşedintele Comisiei Europene, Margrethe Vestager.
Principalele constatări ale anchetei sectoriale privind internetul obiectelor destinat consumatorilor se referă la următoarele elemente, menţionate şi în raportul preliminar: caracteristicile produselor şi serviciilor legate de internetul obiectelor destinat consumatorilor; caracteristicile concurenţei pe aceste pieţe; principalele domenii de preocupări potenţiale exprimate de părţile interesate în legătură cu funcţionarea actuală a pieţelor internetului obiectelor destinat consumatorilor, precum şi cu perspectivele de viitor.
Constatările anchetei sectoriale indică faptul că internetul obiectelor destinat consumatorilor creşte rapid şi devine tot mai mult o parte a vieţii noastre de zi cu zi. În plus, există o tendinţă de creştere a disponibilităţii asistenţilor vocali ca interfeţe pentru utilizatori, care permit interacţiunea cu alte dispozitive inteligente şi servicii legate de internetul obiectelor destinat consumatorilor.
Majoritatea părţilor interesate care au participat la ancheta sectorială indică faptul că unul dintre principalele obstacole în calea intrării pe piaţă sau a extinderii în acest sector este costul investiţiilor în tehnologie, care sunt foarte ridicate pe piaţa asistenţilor vocali.
O altă barieră importantă în ceea ce priveşte intrarea pe piaţă este situaţia concurenţială, un număr mare de părţi interesate raportând dificultăţi în a concura cu întreprinderi integrate pe verticală care şi-au construit propriile ecosisteme în cadrul sectorului internetului obiectelor destinat consumatorilor şi în afara acestuia (de exemplu, Google, Amazon sau Apple). Întrucât aceşti actori furnizează sistemele de operare a dispozitivelor inteligente şi mobile cel mai des utilizate, precum şi principalii asistenţi vocali, ei determină procesele de integrare a dispozitivelor şi serviciilor inteligente într-un sistem de internet al obiectelor destinat consumatorilor.
Părţile interesate şi-au exprimat îngrijorarea cu privire la următoarele domenii: anumite practici de exclusivitate şi de legare în legătură cu asistenţii vocali, precum şi practici care limitează posibilitatea de a utiliza asistenţi vocali diferiţi pentru acelaşi dispozitiv inteligent; poziţia asistenţilor vocali şi a sistemelor de operare a dispozitivelor inteligente în calitate de intermediari între utilizatori, pe de o parte, şi dispozitivele inteligente sau serviciile legate de internetul obiectelor destinat consumatorilor, pe de altă parte. Această poziţie, combinată cu rolul lor cheie în generarea şi colectarea datelor, le-ar permite să controleze relaţiile cu utilizatorii.
În acest context, părţile interesate şi-au exprimat, de asemenea, îngrijorarea cu privire la facilitatea descoperirii şi la vizibilitatea serviciilor lor legate de internetul obiectelor destinat consumatorilor; accesul extins al furnizorilor de asistenţi vocali la date, inclusiv la informaţii privind interacţiunile utilizatorilor cu dispozitive inteligente ale terţilor şi cu servicii legate de internetul obiectelor destinat consumatorilor. Părţile interesate consideră că accesul la volume mari de date şi acumularea unor cantităţi mari de date le permit furnizorilor de asistenţă vocală să îşi îmbunătăţească poziţia pe piaţă şi să îşi exercite mai uşor influenţa pe pieţele adiacente.
De asemenea, există îngrijorări legate de lipsa de interoperabilitate în sectorul internetului obiectelor destinat consumatorilor, din cauza prevalenţei tehnologiei brevetate, care conduce uneori la crearea unor "standarde de facto". În special, se pare că un număr de furnizori de asistenţi vocali şi de sisteme de operare controlează în mod unilateral procesele de interoperabilitate şi de integrare şi sunt capabili să limiteze funcţionalităţile dispozitivelor inteligente şi ale serviciilor legate de internetul obiectelor destinat consumatorilor ale terţilor, în raport cu propriile lor dispozitive şi servicii.
Informaţiile colectate în contextul anchetei sectoriale privind internetul obiectelor destinat consumatorilor vor oferi orientări pentru activitatea viitoare a Comisiei în materie de asigurare a respectării normelor şi de reglementare.
În plus, concluziile care decurg din ancheta sectorială vor sta la baza activităţii viitoare a Comisiei de punere în aplicare a strategiei sale digitale. Mai precis, constatările acestei anchete sectoriale vor contribui, de asemenea, la dezbaterea legislativă în curs privind propunerea Comisiei referitoare la Actul legislativ privind pieţele digitale. În plus, anchetele sectoriale de acest tip pot stimula întreprinderile să îşi revizuiască practicile comerciale.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 10338 / 18330 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații Teis și Asociații întorc rezultatul anulării unei proceduri de achiziție publică în etapa reevaluării ofertelor
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Garanția la plata cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...