
Cheltuielile făcute de consumatori cu cardul pentru bunuri, servicii şi experienţe sportive au crescut cu 37% în 2022 (analiză)
20 Ianuarie 2023
AgerpresSondajul, realizat în rândul a peste 11.000 de europeni şi publicat pentru al doilea an consecutiv, arată că, în 2022, mai multe persoane au participat la evenimente sportive live, în creştere cu 12%, şi au făcut exerciţii fizice în mod regulat, cu 10% mai mult faţă de 2021.
Cheltuielile făcute de consumatori cu cardul pentru bunuri, servicii şi experienţe sportive au crescut cu 37% în 2022, comparativ cu anul anterior, sportul rămânând în centrul societăţii din întreaga regiune, potrivit analizei Mastercard Economics Institute.
Sondajul, realizat în rândul a peste 11.000 de europeni şi publicat pentru al doilea an consecutiv, arată că, în 2022, mai multe persoane au participat la evenimente sportive live, în creştere cu 12%, şi au făcut exerciţii fizice în mod regulat, cu 10% mai mult faţă de 2021.
Totodată, entuziasmul pentru sport s-a tradus printr-o creştere semnificativă a cheltuielilor de consum în acest sector.
Raportul Mastercard Sport Economy Index 2023 este publicat la începutul unui an extraordinar la nivelul sportului european, care include competiţiile UEFA Champions League, Cupa Mondială de Rugby 2023, The Open, Roland Garros şi Campionatul European League of Legends - toate sponsorizate de Mastercard.
"În ultimele 12 luni, amprenta digitală a sportului a continuat să crească, peste şase din zece europeni (61%) declarând că tehnologia a fost un factor important în modul în care s-au bucurat de evenimentele, echipele şi concurenţii lor favoriţi", susţin autorii analizei.
Primele cinci moduri în care europenii au folosit tehnologia pentru a se bucura de sport în 2022 au fost: pentru a urmări evenimentele de la distanţă pe reţelele sociale, pentru a urmări mai multe meciuri în acelaşi timp, pentru a trăi un eveniment sportiv prin intermediul VR, pentru a urmări competiţii de eSports prin intermediul platformelor de streaming şi pentru a asculta podcasturi sportive.
Importanţa tehnologiei în sport pare să crească şi mai mult în 2023. Mai mult de jumătate (56%) dintre fani consideră că tehnologia deţine cheia unui viitor mai incluziv şi mai profitabil pentru sport - cu VR-ul gata să joace un rol cheie în acest pas următor.
Peste un sfert dintre fanii europeni ai sportului au experimentat deja sportul prin intermedieul VR, iar jumătate dintre respondenţi speră să facă acest lucru în anul următor. VR-ul pare, de asemenea, că va constitui o parte esenţială din stadionul viitorului, 21% dintre fani sperând să experimenteze o tehnologie imersivă care să redea ce simte un sportiv în ziua meciului.
În timp ce tehnologia oferă divertisment la domiciliu şi în mişcare, magia sportului live continuă să atragă fanii înapoi pe stadioanele de pe întregul continent.
Peste jumătate (54%) dintre europeni au participat la evenimente live în 2022 - o creştere de 12% faţă de 2021 - fotbalul, baschetul, tenisul, voleiul şi ciclismul fiind cele mai populare atracţii sportive.
Revenirea pe stadioane şi în locaţii a avut un impact pozitiv semnificativ asupra satisfacţiei fanilor, şase din zece spunând că experienţa lor de a participa la evenimente în 2022 a fost mai bună decât în 2021.
Pe lângă divertismentul sportiv, pasiunea europenilor pentru exerciţii fizice şi jocuri continuă să fie din ce în ce mai puternică.
Peste jumătate (54%) dintre europeni au făcut mai multe exerciţii fizice în 2022 decât în 2021 - o creştere de 10% faţă de aceeaşi măsurătoare de anul trecut - drumeţiile, înotul, alergarea, fotbalul şi ridicarea greutăţilor fiind cele mai populare activităţi fizice. Jocurile video au prosperat şi anul trecut, 52% dintre europeni utilizând un controler în ultimele 12 luni.
Anul 2022 a marcat, de asemenea, o revenire în masă în sălile de sport şi în centrele de agrement. Peste patru din zece persoane (43%) au fost mai dispuse să plătească un abonament pentru a face exerciţii fizice, în detrimentul antrenamentelor de acasă sau al alergărilor din parc. Acest lucru înseamnă că numărul persoanelor care preferă să se antreneze în medii cu acces liber a scăzut cu 21% faţă de datele din 2021.
Europenii au continuat să investească în condiţia lor fizică, vânzările de articole sportive, precum crosele de golf, mingile de tenis şi bicicletele, crescând cu 15% în 2022 faţă de 2021, potrivit Mastercard Economics Institute.
"În ultimele 12 luni, pasiunea europenilor pentru sport a luat amploare, iar fanii s-au întors pe stadioane şi în sălile de sport pentru a se bucura de hobby-ul lor preferat în termenii lor. În egală măsură, influenţa tehnologiei în divertismentul sportiv continuă să crească, iar potenţialul captivant al tehnologiilor emergente, precum VR, este acum susţinut de entuziasmul puternic al consumatorilor de a le încerca", a declarat Jeannette Liendo, senior vice president Marketing and Communications, Mastercard Europe.
În cele din urmă, pasiunea europenilor pentru sport pare să încurajeze mai mult călătoriile în 2023. O treime dintre oameni intenţionează să călătorească în străinătate pentru a urmări un eveniment sportiv live în acest an.
Calendarul sportiv live european a debutat luna aceasta cu cea de-a 83-a ediţie a Cupei Mondiale de schi alpin Hahnenkamm din Kitzbuhel, Austria. Acest lucru pare să inspire 3 din 10 europeni să ajungă pe pârtii pentru a schia sau a face snowboarding în 2023.
Mastercard este o companie de tehnologie în industria globală de plăţi. Cercetarea Mastercard Sport Economy Index 2023 a fost realizată de Ketchum Research & Analytics pentru Mastercard. Un total de 11.081 de persoane, cu vârsta de peste 18 ani, au fost chestionate în Austria, Bulgaria, Franţa, Germania, Italia, Polonia, Slovenia, Spania, Suedia, Elveţia şi Marea Britanie în noiembrie 2022.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 7392 / 19886 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...