
Cargus își intensifică operațiunile și înregistrează o creștere de două cifre a veniturilor în primele șase luni ale anului 2023
30 August 2023
BizLawyer• Cargus încheie prima jumătate a anului cu o creștere de peste 10% a veniturilor, comparativ cu aceeași perioadă din 2022 * Compania a alocat un buget de 33 de milioane de lei pentru investiții, cu accent pe excelență operațională, soluții digitale pentru clienți, optimizarea rețelei de livrare out-of- home (OOH) și extinderea afacerii la nivel internațional * Segmentul micro-întreprinderilor și al companiilor mici din portofoliul Cargus a înregistrat o dublare a veniturilor.
![]() |
Cargus, unul dintre cei mai importanți jucători din industria de curierat din România, a trecut printr-o transformare majoră în ultimul an și jumătate, care a vizat: consolidarea echipei, îmbunătățiri semnificative ale performanței operaționale și dezvoltarea soluțiilor tehnologice care oferă o experiență unică clienților săi.
În primul semestru, Cargus a înregistrat o creștere de peste 10% a veniturilor, comparativ cu aceeași perioadă din 2022, și estimează o creștere similară pentru tot anul 2023. Compania a bugetat aproximativ 33 de milioane de lei pentru investiții în logistică, soluții tehnologice și expansiune internațională.
"Anul 2023 are toate premisele pentru a fi unul bun pentru Cargus, un reper pentru parcursul nostru în următorii ani: am adus noi profesioniști în echipă, am crescut performanță operațională, am dezvoltat produse și servicii noi și ne-am extins dincolo de granițele locale. Sunt doar câteva exemple. În cifre, am început anul pe plus, am înregistrat o creștere de două ori mai mare față de sfârșitul anului trecut și anticipăm o creștere suplimentară datorită investițiilor constante și eforturilor susținute ale unei echipe agile", afirmă Yannick Mooijman, CEO Cargus.
În primul semestru, Cargus a înregistrat o creștere de peste 10% a veniturilor, comparativ cu aceeași perioadă din 2022, și estimează o creștere similară pentru tot anul 2023. Compania a bugetat aproximativ 33 de milioane de lei pentru investiții în logistică, soluții tehnologice și expansiune internațională.
"Anul 2023 are toate premisele pentru a fi unul bun pentru Cargus, un reper pentru parcursul nostru în următorii ani: am adus noi profesioniști în echipă, am crescut performanță operațională, am dezvoltat produse și servicii noi și ne-am extins dincolo de granițele locale. Sunt doar câteva exemple. În cifre, am început anul pe plus, am înregistrat o creștere de două ori mai mare față de sfârșitul anului trecut și anticipăm o creștere suplimentară datorită investițiilor constante și eforturilor susținute ale unei echipe agile", afirmă Yannick Mooijman, CEO Cargus.
Cargus și-a continuat expansiunea către piețele europene de e-Commerce și dezvoltarea segmentului de livrări cross-border. Compania și-a intensificat activitatea în Polonia, unde a pus în funcțiune infrastructura operațională, a consolidat echipa locală și a adăugat clienți importanți în portofoliu.
În luna iunie, Vinted, cea mai mare platformă online din Europa dedicată segmentului second-hand, a încheiat o colaborare cu Cargus, alăturându-se altor jucători, precum Bonprix sau LPP și completând, astfel, portofoliul companiei.
Următorii pași vizează extinderea Cargus în Cehia, Ungaria, Slovacia și Germania, crearea de infrastructură în aceste țări și dezvoltarea parteneriatelor logistice. Anul viitor, compania țintește dublarea volumului de colete procesate pe segmentul de comerț transfrontalier.
Creștere pe toate segmentele de business
Segmentul de comerț electronic reprezintă o parte importantă din portofoliul Cargus. Compania va continua să capitalizeze creșterea comerțului electronic intern și estimează o creștere de 7-10% a pieței locale, în ansamblu, până la sfârșitul anului.
Un alt segment Cargus care a depășit așteptările este cel al micro-întreprinderilor și micilor afaceri, care și-a dublat volumul, comparativ cu primul semestru din 2022. Estimările companiei arată o creștere semnificativă și în următorii ani.
Analizând profilul industriei, bunurile de larg consum (FMCG), IT&C, Beauty, Pharma și Cărți au fost domeniile cu cele mai mari volume livrate în perioada ianuarie - iunie, bunurile de larg consum (FMCG) fiind segmentul cu cea mai mare creștere.
Excelență logistică
În prima jumătate a anului, Cargus și-a îmbunătățit performanța operațională. În prezent, 98% dintre colete sunt livrate conform promisiunii făcute către clienți, cu ajutorul a aproximativ 2.200 de curieri care acoperă 12.500 de locații unice pe lună, dar și prin intermediul celor 3.000 de puncte Cargus SHIP & GO. De aceea, o parte importantă din bugetul de investiții al Cargus este direcționată către zona operațională, cu accent pe implementarea de soluții logistice care cresc eficiența centrelor de procesare și oferă clienților o experiență unică de livrare.
Rețeaua operațională Cargus cuprinde 5 centre naționale de sortare, cu o capacitate de procesare de 46.000 de colete pe oră, 2 centre de acces cu rol strategic pentru livrările transfrontaliere și 36 de depozite în întreaga țară. În total, activele operaționale ale Cargus acoperă o suprafață de peste 220.000 de metri pătrați. Cargus are în plan să deschidă și un nou depozit în Sibiu, în viitorul apropiat.
În toamna acestui an, compania va lansa două platforme tehnologice cu beneficii directe și reale pentru clienți. Prima este o platformă de tip omnichannel care optimizează și eficientizează procesul de comunicare cu clienții și consumatorii. A doua este o platformă dedicată magazinelor online, care le oferă un ecosistem operațional complet – de la gestionarea comenzilor și stocurilor și până la integrarea cu peste 30 de marketplace-uri, rapid și eficient.
Rețeaua Cargus SHIP & GO a fost și continuă să fie una dintre direcțiile de investiții ale Cargus. În mai puțin de un an, compania a ajuns la 3.000 de locații, în orașele mari, medii și mici din România și a construit un ecosistem complet de servicii și opțiuni de plată în jurul acesteia. Volumul de livrări dedicat segmentului out-of-home (OOH) a crescut cu 300% în mai puțin de un an.
Despre Cargus
Cu o experiență de peste 30 de ani, Cargus este prima companie de curierat de pe piața din România. În prezent, compania are peste 3.000 de angajați și colaboratori, oferă o gamă largă de servicii de curierat: livrare door-to-door, dar și out of home, prin rețeaua națională SHIP & GO, care oferă clienților posibilitatea de a ridica sau trimite colete din peste 3.000 de puncte din întreaga țară, puncte partenere sau lockere.
Cargus deține 5 centre naționale de sortare și procesează peste 50 de milioane de colete pe an.
Mai mult, în 2022, Cargus a fost premiat în cadrul Courier & Postal Services Business Awards for Excellence, organizat de GOVNET România pentru cea mai impresionantă evoluție a business-ului și cea mai bună aplicație web pentru servicii de livrare.
În 2021, Cargus a achiziționat QeOPS, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de e-fulfillment și soluții logistice personalizate din România, completându-și serviciile oferite clienților.
De la începutul anului 2019, Cargus face parte din Fondul de Investiții Mid Europa Partners, unul dintre cei mai activi investitori din România.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 4591 / 19195 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Corina Roman (Partener BACIU PARTNERS), pentru care cea mai bună decizie din carieră a fost aceea de a se îndrepta către avocatura de business: ”Expunerea la proiecte interesante și provocatoare este mereu un plus, deoarece te dezvoltă și, personal, îmi satisface curiozitatea înnăscută. Beneficiul principal oferit de BACIU PARTNERS constă în faptul că mă bucur de un mediu preocupat pentru knowledge, calitate și binele clienților”
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A a continuat să crească în Q1 ̸ 2025 pe piețele emergente și la nivel nivel global. CMS își menține poziția fruntașă la nivel global și în Europa de Est, regiune în care și RTPR întră în Top 3
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Familia Umbrărescu, cu sprijinul Bulboacă & Asociații, preia acționariatul Totalgaz Industrie – lider strategic în echipamente pentru gaze naturale
VIDEO | Pastila de insolvență – Deschiderea procedurii la cererea debitorului (powered by ZRVP)
Women Lawyers | De vorbă cu Anca Simeria (Partener Popescu & Asociații), avocat care s-a format și a profesat în cadrul unora dintre cele mai mari societăți de avocatură din România: ”Din perspectiva mea, Popescu & Asociații este probabil singura societate de avocatură din România în care există un echilibru perfect între serviciile de consultanță, litigii și dreptul penal al afacerilor, ceea ce înseamnă posibilitatea concretă de a acorda clienților servicii avocațiale integrate și de a avea o viziune cuprinzătoare asupra implicațiilor unui mandat”
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Consultanță
Filip & Company asistă Fondurile Apax în achiziția preconizată a diviziei de Trezorerie și Piețe de Capital a Finastra | Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa, cu Ioan Dumitrașcu (partener) în prim plan
Women Lawyers | Ramona Pentilescu (Counsel PNSA) și-a început cariera profesională în administrația publică, intrând în profesia de avocat abia în a treia decadă de viață. Reputația excelentă, portofoliul de proiecte și clienți de top, dar și mediul intern care susține colaborarea și dezvoltarea profesională au determinat-o să aleagă PNSA și să rămână aici. „Prețuiesc echipa nu numai pentru profesionalismul desăvârșit și excelența avocaturii practicate aici, dar și pentru caracterul uman și veritabil colegial al colaborării”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...