ASF: Consumatorii au primit în plus, în 2024, aproximativ 1,7 milioane lei, în urma concilierilor realizate de SAL-Fin
21 Martie 2025 AGERPRES
Cererile consumatorilor, preluate în analiză în cursul anului 2024, au vizat aproape în totalitate domeniul asigurărilor.
Consumatorii au primit în plus, în anul 2024, aproximativ 1,7 milioane lei, ca urmare a concilierilor realizate de SAL-Fin, Entitatea de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar non-bancar, din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).
Potrivit unui comunicat remis AGERPRES, cea mai mare sumă obţinută în plus de către un consumator care a apelat la procedurile de conciliere oferite de SAL-Fin a fost de 332.715 lei, ca rezultat al concilierii unui litigiu privind despăgubirea aferentă producerii unui incendiu a unui imobil, respectiv clădire şi hală.
"Mai mult decât atât, şi în alte dosare instrumentate de SAL-Fin, consumatorii au primit sume importante, în plus. Spre exemplu, într-un litigiu în care consumatorul a solicitat o diferenţă pentru despăgubiri pentru daune morale, în cazul unui accident rutier, acesta a primit în plus suma de 230.100 lei. În alte două cazuri similare, sumele suplimentare achitate consumatorilor afectaţi au fost de 51.700 de lei, respectiv 40.385 lei", menţionează sursa citată.
Potrivit unui comunicat remis AGERPRES, cea mai mare sumă obţinută în plus de către un consumator care a apelat la procedurile de conciliere oferite de SAL-Fin a fost de 332.715 lei, ca rezultat al concilierii unui litigiu privind despăgubirea aferentă producerii unui incendiu a unui imobil, respectiv clădire şi hală.
"Mai mult decât atât, şi în alte dosare instrumentate de SAL-Fin, consumatorii au primit sume importante, în plus. Spre exemplu, într-un litigiu în care consumatorul a solicitat o diferenţă pentru despăgubiri pentru daune morale, în cazul unui accident rutier, acesta a primit în plus suma de 230.100 lei. În alte două cazuri similare, sumele suplimentare achitate consumatorilor afectaţi au fost de 51.700 de lei, respectiv 40.385 lei", menţionează sursa citată.
În 2024, SAL-Fin a înregistrat 761 cereri de conciliere, în scădere cu circa 18% faţă de anul anterior, când a fost înregistrat un număr de 923 de cereri. Din numărul total de cereri înregistrate anul trecut, 322 de cereri au fost acceptate, fiind îndeplinite condiţiile legale de eligibilitate, conform documentului.
Totodată, cererile consumatorilor, preluate în analiză în cursul anului 2024, au vizat aproape în totalitate domeniul asigurărilor.
Reprezentanţii ASF au menţionat cele două proceduri de soluţionare alternativă a litigiilor. Astfel, procedura de soluţionare prin propunerea unei soluţii, cu o perioadă medie de desfăşurare de 30 de zile, presupune soluţionarea unui litigiu sub supravegherea şi îndrumarea unui conciliator din cadrul SAL-Fin, ce survine ca urmare a propunerilor făcute de acesta, a sugestiilor şi concesiilor la care părţile se înţeleg în vederea soluţionării litigiului în cadrul SAL-Fin.
În schimb, procedura soluţionării alternative a litigiilor prin impunerea unei soluţii, cu o perioadă medie de desfăşurare de 55 de zile, presupune pronunţarea unei hotărâri de impunere, care, dacă nu este atacată în termen de 15 zile calendaristice de la data comunicării, constituie de drept titlu executoriu.
Potrivit ASF, soluţiile adoptate în procedurile derulate în 2024 de către SAL-Fin, indiferent de modul de soluţionare, au fost acceptate de părţi în proporţie de aproximativ 86%.
Din totalul celor 332 de cereri acceptate, consumatorii au ales procedura de impunere a unei soluţii pentru un număr de 285 de cereri (86%), dintre care 98% din proceduri s-au desfăşurat online.
Pentru un număr de 47 de cereri (14%), consumatorii au ales procedura de propunere a unei soluţii. Aproape toate s-au defăşurat online.
În total, în perioada 2016 - 2024, la nivelul SAL-Fin au fost soluţionate aproximativ 3.800 de litigii, menţionează reprezentanţii ASF.
"Examinarea litigiilor supuse SAL-Fin este gratuită şi se realizează de către conciliatori independenţi şi imparţiali înscrişi în Registrul Conciliatorilor. Acesta este constituit din persoane fizice cu pregătire şi cu experienţă profesională, atât în domeniul pieţelor financiare non-bancare, cât şi al soluţionării litigiilor pe căi alternative", se mai arată în comunicat.
SAL-Fin este singura entitate de soluţionare alternativă a litigiilor care organizează şi administrează proceduri SAL, pe domeniile în care ASF are competenţă şi este unica entitate la nivel naţional membră a reţelei europene de profil FIN-NET. Dezvoltarea capacităţii SAL-Fin vine în sprijinul atât al consumatorilor, prin creşterea capacităţii de procesare a dosarelor, cât şi în sprijinul comercianţilor, care au astfel la îndemână o modalitate eficientă de a rezolva eventualele dispute cu clienţii.
Autoritatea de Supraveghere Financiară este autoritatea naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1658 / 20391 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
ANALIZĂ | Eurohold Bulgaria AD & Euroins Insurance Group AD vs România: 1-1 după prima încleștare la ICSID. Arbitrii au decis bifurcarea procedurii și vor analiza mai întâi efectele Acordului de denunțare a tratatelor bilaterale intra-UE. Urmează o fază preliminară decisivă - dacă România are dreptate, Tribunalul nu va avea jurisdicție, iar dosarul se oprește
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





