ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Aproximativ 46% dintre companii nu găsesc personal suficient pentru a-şi desfăşura activitatea (studiu)

07 Octombrie 2025   |   Agerpres

Conform sursei citate, la studiu au participat 16.000 de angajaţi şi peste 5.600 de decidenţi HR din 16 ţări.

 
 
Circa 46% dintre companii afirmă că nu găsesc personal suficient pentru a-şi desfăşura activitatea, iar 53% se aşteaptă ca situaţia să se înrăutăţească în următorii ani, relevă datele unui studiu realizat în 16 ţări din Europa.

Analiza arată că deficitul de talente devine structural, există un decalaj semnificativ între angajatori şi angajaţi în privinţa well-being-ului (bunăstare, n.r.) şi a transparenţei salariale, iar investiţiile în inteligenţa artificială cresc, însă impactul real este încă neclar, susţin autorii raportului HR & Payroll Pulse 2025, realizat de SD Worx.

Conform sursei citate, la studiu au participat 16.000 de angajaţi şi peste 5.600 de decidenţi HR din 16 ţări.


Potrivit cercetării, 46% dintre companii afirmă că nu găsesc personal suficient pentru a-şi desfăşura activitatea, iar 53% se aşteaptă ca situaţia să se înrăutăţească în următorii ani. Ca răspuns, 58% dintre organizaţii au introdus parcursuri de carieră flexibile, iar 36% recrutează deja peste graniţe.

Totodată, aproape 70% dintre angajaţi se declară mulţumiţi de locul de muncă, însă 54% îl privesc doar ca pe o sursă de venit.

"Doar 31% consideră că primesc sprijin real pentru sănătatea mintală, deşi peste jumătate dintre angajatori cred contrariul. În privinţa compensaţiilor, două treimi dintre angajatori susţin că oferă salarii echitabile, dar numai 42% dintre angajaţi confirmă, iar o treime cred că există transparenţă salarială. În contextul Directivei Europene privind Transparenţa Salarială, acest decalaj devine nu doar o problemă de încredere, ci şi una de conformitate, iar liderii HR sunt forţaţi să introducă practici mai clare şi mai explicabile", arată analiza.

Pentru companiile care externalizează procesele de payroll (calcul salarial, n.r.), 50% raportează reduceri semnificative de costuri, comparativ cu doar 37% dintre organizaţiile care gestionează salarizarea intern. Totodată, 38% dintre profesioniştii HR investesc deja în soluţii bazate pe inteligenţă artificială, în creştere faţă de 33% anul trecut.

"Doar 31% dintre firme raportează însă rezultate clare, iar 53% recunosc că nu ştiu încă ce impact real va avea AI-ul. Raportul arată că adoptarea AI trebuie legată de obiective concrete, nu de trenduri tehnologice: claritatea, transparenţa şi integrarea în cultura organizaţională sunt factori critici pentru succes", susţin autorii cercetării.

Raportul SD Worx mai arată că 55% dintre angajatori consideră că au integrat sustenabilitatea în strategia de HR, dar 57% admit că nu sunt pregătiţi pentru conformarea la Directiva Privind Raportarea de Sustenabilitate a Companiilor (CSRD). Cele mai frecvente iniţiative sunt sprijinul pentru well-being, flexibilitatea muncii şi managementul etic - aspecte percepute de angajaţi mai degrabă ca standarde de bază decât ca elemente diferenţiatoare, menţionează sursa citată.

"Următoarea etapă în evoluţia HR-ului nu mai este doar despre procese sau tehnologie, ci despre încredere, claritate şi sustenabilitate aplicată. În România, companiile resimt aceleaşi presiuni ca în restul Europei, iar rolul nostru este să le sprijinim să transforme aceste provocări în oportunităţi de creştere", a afirmat Ciprian Chiorean, general manager SD Worx România, citat în comunicat.

Raportul arată că organizaţiile care vor reuşi să se adapteze sunt cele care vor reuşi să alinieze strategia cu experienţa angajaţilor, să trateze salarizarea şi well-being-ul ca elemente de încredere şi să integreze sustenabilitatea în procesele de HR, nu doar în rapoarte de conformitate.

SD Worx este un furnizor european de top de soluţii integrate pentru resurse umane şi salarizare, care combină expertiza locală cu tehnologia şi scalabilitatea internaţională. Portofoliul include software şi servicii pentru salarizare şi beneficii, managementul capitalului uman, managementul forţei de muncă, externalizare salarială şi consultanţă legislativă şi fiscală.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 283 / 20354
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Wolf Theiss a asistat Rheinmetall în legătură cu semnarea unui acord de înființare a unui joint venture cu Pirochim Victoria
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...