ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Aproape trei sferturi dintre cumpărători apelează la GenAI în deciziile de shopping (studiu)

10 Iunie 2025   |   Agerpres

În plus, un cumpărător din zece consideră AI cea mai de încredere sursă pentru luarea deciziilor de achiziţie.

 
 
Şapte din zece (72%) consumatori de tehnologie folosesc în mod frecvent instrumente precum Inteligenţa Artificială Generativă (GenAI) în procesul de cumpărare, iar jumătate dintre utilizatorii activi spun că au cumpărat produse la recomandarea AI, relevă un studiu publicat marţi de Accenture.

În plus, un cumpărător din zece consideră AI cea mai de încredere sursă pentru luarea deciziilor de achiziţie.

Conform raportului de specialitate, 75% dintre utilizatorii activi sunt deja deschişi să lase AI să facă achiziţii în locul lor, semnalând o schimbare profundă în comportamentul de consum. De asemenea, peste o treime (36%) se raportează la GenAI ca la "un prieten bun", 93% fiind dispuşi să apeleze la această tehnologie pentru definirea obiectivelor personale.


În paralel, există o generaţie de consumatori foarte loială: 80% dintre tinerii din Gen Z sunt înscrişi într-un program de loialitate pentru cel puţin o categorie de produse, comparativ cu doar 48% dintre "Baby boomers".

Potrivit sursei citate, 54% dintre respondenţi declară că trăiesc un sentiment neobişnuit de nesiguranţă şi se orientează tot mai mult către branduri care oferă experienţe empatice, coerente şi relevante. Astfel, GenAI devine un canal important pentru descoperirea şi selecţia produselor, iar brandurile care nu se adaptează riscă să fie excluse din procesul de luare a deciziilor, explică realizatorii studiului.

"Totuşi, în ciuda provocărilor economice actuale, retailerii şi brandurile care mizează pe îmbunătăţirea experienţei consumatorilor şi pe conexiunea cu aceştia pot stimula creşterea şi pot obţine beneficii reale. Mai exact, consumatorii sunt de 1,5 ori mai implicaţi, de 2,3 ori mai predispuşi să recomande un brand online şi de 1,7 ori mai dornici să plătească un preţ mai mare pentru un produs, dacă experienţa de cumpărare îi implică şi emoţional", se menţionează în document.

În plus, 34% dintre consumatori spun că ar renunţa la brandul preferat pentru un altul care le oferă experienţe de cumpărare personalizate. Pentru cei înscrişi în programele de loialitate, probabilitatea de a fi impulsionaţi în decizia de cumpărare pe fond emoţional sau experienţial este de 1,6 ori mai mare, probabilitatea de a contribui la îmbunătăţirea produselor şi serviciilor noi oferite de branduri este de 1,4 ori mai mare şi, de asemenea, creşte şi probabilitatea ca ei să distribuie informaţii şi să se implice în experienţe personalizate.

Raportul "Me, my brand, and AI: The new world of consumer engagement" este bazat pe opiniile a peste 18.214 respondenţi din 14 ţări: Australia, Brazilia, Canada, Franţa, Germania, China continentală şi Hong Kong, Italia, India, Japonia, Spania, Suedia, Emiratele Arabe Unite, Regatul Unit şi Statele Unite ale Americii. Sondajul s-a desfăşurat online, în perioada 6-17 ianuarie 2025.

De asemenea, cercetarea a inclus analize aprofundate pentru 13 categorii: supermarketuri, produse alimentare ambalate, băuturi alcoolice, restaurante de tip fast-food, retaileri de produse de înfrumuseţare, branduri de beauty, magazine de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii, farmacii, magazine de bricolaj şi mobilă, electronice de consum, agenţii de turism online, companii aeriene şi hoteluri şi resorturi.

Pentru validarea ipotezelor, au fost realizate şi interviuri moderate de AI cu 300 de consumatori din 12 ţări, în perioada 20 ianuarie - 4 februarie 2025.

Accenture este o companie globală de inovaţie, cu 801.000 de angajaţi care deservesc clienţi din peste 120 de ţări.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 29 / 19294
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
Filip & Company asistă Sameday la achiziția Cargus. Mai multi avocați cu senioritate înaltă, în echipa de proiect
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
Proiectul eșuat de lobby, prin care liderii Alianței pentru Unirea Românilor ar fi beneficiat de o întâlnire și o ședință foto cu Donald Trump la reședința din Mar-a-Lago (Florida) se lasă cu un proces în SUA. Pretenții de 4,6 mil. USD pentru că șefii partidului AUR nu s-au întâlnit cu înalți oficiali americani, peste Ocean
Activitate intensă în practica de Employment de la NNDKP, firmă cu una dintre cele mai mari și performante echipe de avocați specializați în oferirea de asistență juridică pe întregul spectru de aspecte de Dreptul Muncii, într-o perioadă în care solicitările clienților s-au diversificat | Roxana Abrașu (Partener): ”Avem situații care presupun complexitate prin anvergura și impactul global adus, dar și situații unde se ridică subiecte diverse sau sensibile ce trebuie gestionate cu prudență pentru a asigura că sunt abordate ținând cont de numeroasele reglementări aplicabile și se finalizează cu luarea măsurilor corespunzătoare”
Filip & Company asistă Conversion Marketing, parte a grupului eMAG, la transferul activității Profitshare către 2Performant
Rising Stars | Raluca Biță, unul dintre cei mai buni studenți ai generației sale, a ales să profeseze în sfera Dreptului financiar-bancar în echipa Filip & Company: ” Una dintre principalele mele așteptări a fost să găsesc un mediu care să mă stimuleze intelectual și să-mi ofere ocazia de a rezolva probleme complexe și am întâlnit exact asta. Fiecare caz aduce provocări unice, care necesită o combinație de cunoștințe juridice, gândire critică și creativitate în găsirea celor mai bune soluții pentru clienți”
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...