ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Allianz-Țiriac: Tinerii din Generația Z sunt cei mai optimiști privind viitorul lor financiar, deși peste 63% spun că nu reușesc să pună niciun ban deoparte și doar 16% cred că s-ar descurca în situația unor cheltuieli neprevăzute

02 Iulie 2025   |   BizLawyer

Puțin sub 30% dintre tinerii din generația Z spun că au o situație financiară care le permite și să pună ceva deoparte și doar 7,2% simt că au o situație bună și economii suficiente.

Adriana Matache, Deputy CEO & CFO la Allianz-Tiriac Asigurări

 
 
Românii sunt rezervați privind viitorul lor financiar în contextul lipsei de stabilitate și a unei situații financiare solide care să-i protejeze de incertitudini. Doar 30% sunt optimiști când vine vorba de perspectivele lor financiare, mai ales că nu reușesc să economisească și foarte puțini cred că s-ar descurca în situația unor cheltuieli neprevăzute, arată un sondaj online inițiat de Allianz-Țiriac la nivel național. Cei mai optimiști sunt tinerii din generația Z (47%), cu toate că tot ei au și cele mai mari provocări financiare, confirmând nevoia ridicată de protecție.

Unul din doi respondenți spune că nu reușește să pună niciun ban deoparte, având venituri cu care doar acoperă cheltuielile zilnice sau care de-abia ajung chiar și pentru strictul necesar. Nivelul este mai mare în rândul generației Z (63,6%), însă ușor mai scăzut în rândul Millennials (45,5%), în linie cu tendința de creștere a veniturilor personale odată cu evoluția în carieră, mai arată sondajul Allianz-Țiriac.


Puțin sub 30% dintre tinerii din generația Z spun că au o situație financiară care le permite și să pună ceva deoparte și doar 7,2% simt că au o situație bună și economii suficiente. În acest context, doar 16,3% cred că pot face față cheltuielilor într-o situație neașteptată, cum ar fi un accident, o problemă de sănătate sau chiar un deces în familie. În plus, dacă și-ar pierde veniturile, 6 din 10 nu cred că se vor putea descurca mai mult de trei luni cu rezervele pe care le au.

Pentru a avea un confort financiar, aproape 62% dintre respondenții Gen Z consideră că ar fi nevoie să aibă deoparte echivalentul a până la 6 salarii, peste media de 45,5% în rândul tuturor generațiilor, potrivit sondajului Allianz-Țiriac. Iar pentru alți 23% nivelul de confort este între 12 și 24 de salarii, sub media în ansamblu de 33,5%, reflectând gândirea pe termen mai scurt a tinerilor față de Millennials și Gen X.

„Nivelul de protecție din România este sub nevoile reale ale oamenilor, mai ales când vorbim de tineri, care adesea nu au economii suficiente. Românii vor siguranță financiară, însă doar 11% se bazează pe asigurări, deși recunosc importanța acestora pentru protecția personală și a celor dragi. În schimb, aproape 48% se gândesc că se vor împrumuta la nevoie, de la familie, prieteni sau chiar de la bancă, iar aproape 41% nu au un plan, ci se bazează că vor găsi soluții pe moment. Realitatea arată însă că o problemă care vine cu cheltuieli neplanificate nu așteaptă după economii sau soluții de avarie, iar situația financiară a familiei ajunge astfel să fie sub presiune. Tocmai aici intervine rolul asigurărilor, oferind protecție împotriva neprevăzutului la un cost redus și sprijin financiar imediat când este cel mai necesar”, spune Adriana Matache, Deputy CEO & CFO la Allianz-Țiriac Asigurări.

Peste 61% dintre respondenții din Generația Z conștientizează că asigurările sunt o soluție reală de protecție, dar și de siguranță financiară. Mai mult, pentru 3 din 10 este un mod de a reduce presiunile asupra bugetului personal în situații cum ar fi un accident, o intervenție chirurgicală, o boală gravă, un deces în familie sau diferite riscuri când vine vorba de mașina sau casa lor, mai arată sondajul Allianz-Țiriac. Totuși, peste o treime consideră că nu își permit o asigurare, iar unul din zece este de părere că mai are timp să se gândească la o asigurare, deși majoritatea tinerilor - aproape 85% - sunt de acord că o asigurare le-ar aduce beneficii importante pentru stabilitatea și viitorul lor financiar.

Datele privind vânzările de asigurări arată că românii își asigură în primul rând mașina și casa și de-abia apoi se gândesc la asigurări de viață, de sănătate sau alte soluții care să-i protejeze financiar în cazul unui accident, al unei invalidități sau altor riscuri care pot duce la pierderea veniturilor. De exemplu, la finalul anului 2024, în România erau active peste 5,6 milioane de asigurări auto și peste 4 milioane de asigurări obligatorii și facultative de locuință. În schimb, în cazul asigurărilor de viață erau active doar puțin peste 2 milioane de contracte, iar în cazul celor de sănătate doar aproape 250.000 de contracte, conform datelor oficiale.

„În ultimii ani vedem însă un interes tot mai mare al românilor pentru asigurări care să protejeze tot ce le face inima să bată mai tare, reflectat și în creșterea mai rapidă a asigurărilor de viață și de sănătate comparativ cu alte categorii. Evoluția este susținută de diversificarea opțiunilor de asigurare, de extinderea beneficiilor oferite de acest tip de asigurări și inclusiv de dezvoltarea unor soluții cu costuri mai accesibile, inclusiv pentru tineri, disponibile 100% online”, adaugă Adriana Matache.

Sondajul Allianz-Țiriac a fost desfășurat în aprilie 2025, la nivel național, pe un eșantion total de 1.011 utilizatori de internet din România. Aproximativ 52% dintre respondenți sunt bărbați, preponderent cu vârsta între 18 și 44 de ani, iar aproape 59% au venituri lunare de peste 4.000 de lei.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 540 / 19984
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Early Game investește 1,5 mil. € în marketplace-ul de job-uri YOX. Echipa DLA Piper România a asigurat asistența juridică și a coordonat echipa internațională implicată în tranzacție
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Saga „Micula vs. România” foarfecă bugetul | Frații Micula cer a treia serie de sancțiuni în SUA împotriva României, după ce administrația de la București a refuzat să ofere date precise despre bunuri și conturi ce pot fi executate. Statul ar trebui să mai plătească penalități de 5,8 mil. USD după ce a fost deja sancționată cu cca. 15 mil. USD în ultimii 4 ani. White & Case, Dentons și F.A. Vasquez accelerează demersurile de executare; statul este apărat de Foley Hoag și SLV Legal
Într-un an dominat de pragmatism, Mitel & Asociații menține ritmul în M&A: echipă compactă, coordonare directă a partenerilor, continuitate și seriozitate în dosarele complexe, proiecte din industrii cu cerere solidă și un mod de lucru centrat pe integrare, calendar și echilibru între părți | Avocații spun că procedurile pentru investiții străine impun răbdare, dar nu schimbă cursul, într-o piață care rămâne activă, dar mai atentă la detalii
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
NNDKP a luat toate premiile pentru jurisdicția noastră la gala ‘Benchmark Litigation Europe Awards 2025’ | Casa de avocați a primit titlul de ‘Firma de avocatură a anului’, iar Emil Bivolaru a urcat pe podium la catogoria ‘Avocatul anului în România’ în materia soluționării disputelor
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
GNP Guia Naghi and Partners is looking for a talented lawyer | Technology & Data protection
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...