ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

INTERVIU - Workshop ”IBA Rules on the Taking of Evidence In International Arbitration” la București | Speakerii sunt practicieni cu experiență remarcabilă în arbitrajul internațional, unii direct implicați în task-force-ul care s-a ocupat de revizuirea Regulilor. Cosmin Vasile, Co-Chair al Eastern Europe Arbitration Group și Managing Partner ZRVP: Implicarea noastră în arbitraj este una totală și vine la pachet cu pasiunea celui care iubește ceea ce face. Asta este explicația simplă pentru care veți auzi în continuare de evenimente, inițiative și eforturi făcute de avocații ZRVP pentru dezvoltarea și consolidarea arbitrajului ca arie de practică

24 Septembrie 2023   |   R. T.

Workshop ”IBA Rules on the Taking of Evidence In International Arbitration” la București I Speakerii sunt practicieni cu experiență remarcabilă în arbitrajul internațional, unii direct implicați în task-force-ul care s-a ocupat de revizuirea Regulilor. Cosmin Vasile, Co-Chair al Eastern Europe Arbitration Group al IBA Arbitration Committee și Managing Partner ZRVP: Implicarea noastra în arbitraj este una totală și vine la pachet cu pasiunea celui care iubește ceea ce face. Asta este explicația simplă pentru care veți auzi în continuare de evenimente, inițiative și eforturi făcute de avocații ZRVP, pentru dezvoltarea și consolidarea arbitrajului ca arie de practică

 
 
Mixul unic de temă, concept și speakeri face din workshop-ul ”IBA Rules on the Taking of Evidence In International Arbitration” un eveniment special, cu 3 ore condensate de informații și răspunsuri la întrebări privind administrarea probelor în arbitrajul international. Speakerii sunt practicieni cu experiență remarcabilă în arbitrajul internațional.”Unii dintre aceștia sunt direct implicați în task-force-ul care s-a ocupat de revizuirea Regulior IBA on the taking of evidence. Ei vor aborda multiple probleme practice – de altfel, tot evenimentul are un pronunțat caracter practic – în legatură cu adminstrarea probelor în arbitrajul internațional”, a precizat Cosmin Vasile, Co-Chair al Eastern Europe Arbitration Group al IBA Arbitration Committee și Managing Partner al firmei Zamfirescu Racoți Vasile & Partners (ZRVP), într-un interviu acordat BizLawyer.


Înițiativa organizării acestui eveniment i-a aparținut avocatului român și lui Dalibor Valinčić, co-chair al Eastern Europe Arbitration Group din cadrul IBA Arbitration Committee. ”Noi am decis ca primele 3 evenimente de acest tip să aiba loc în acest an în Bucuresti, Varsovia și Zagreb. Din rațiuni organizatorice, se întâmplă ca cel de la București să fie chiar primul eveniment”, a explicat Cosmin Vasile.
În organizarea workshop-ului s-a implicat și Violeta Saranciuc, Managing Associate ZRVP și Co-Chair Young Romanian Arbitration Practitioners (YRAP). ”În mod firesc, specializarea într-un asemenea domeniu nu se rezumă la a lucra într-un număr mare de proiecte, ci necesită deopotrivă implicarea în diverse proiecte academice, de popularizare a arbitrajului, de dezvoltare a ariei de practică etc. Implicarea noastra în arbitraj este una totală și vine la pachet cu pasiunea celui care iubește ceea ce face”, a mai spus Cosmin Vasile.
Reamintim că evenimentul va avea loc pe 18 septembrie, între orele 15-18.30 este susținut de International Bar Association (IBA), Institutul Național pentru Pregătirea și Perfecționarea Avocaților (INPPA), Curtea de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera de Comert și Industrie a României și Young Romanian Arbitration Practitioners, iar avocații români vor câștiga puncte de formare profesională continuă prin participarea la lucrările workshop-ului.




Mai multe detalii despre workshop-ul ”IBA Rules on the Taking of Evidence In International Arbitration”, în interviul acordat de Cosmin Vasile publicației noastre.

                                                                                *****
BizLawyer: Pe 18 septembrie se desfășoară la București Workshop-ul ”IBA Rules on the Taking of Evidence In International Arbitration”. Prin ce este important acest eveniment?

Cosmin Vasile: Ceea ce face evenimentul special este mixul unic de temă, concept și speakeri. E un workshop, dedicat exclusiv problemelor practice privind aplicarea Regulilor IBA on the taking of evidence. Altfel spus, 3 ore condensate de informații și răspunsuri la întrebări privind administrarea probelor în arbitrajul international.

De ce este organizat în România și cine a avut inițiativa organizării? Cine poate participa, cât costă și care sunt avantajele profesionale ale participanților?

Evenimentul este initiat de Eastern European Arbitration Group, parte și proiect nou lansat în cadrul IBA Arbitration Committee. Propunerea mea a fost imediat acceptată de dl. Profesor Dan Oancea și astfel INPPA a devenit co-organizator al evenimentul. În fine, ni s-au alăturat și Curtea de Arbitraj Comercial International de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României și Young Romanian Arbitration Practitioners, o organizație care a cristalizat și a adus laolaltă tinerii practicieni în arbitraj.
Participarea la lucrările workshop-ului nu costă nimic, cum șade bine unui eveniment menit să atragă în special tinerii avocați, dar nu numai. De altfel, workshopul este perfect adecvat și va atrage cu siguranță și avocații cu experiență, care nu vor regreta cele 3 ore petrecute cu noi.
Inițiativa mi-a aparținut mie și lui Dalibor Valinčić, co-chair al Eastern Europe Arbitration Group din cadrul IBA Arbitration Committee. Noi am decis ca primele 3 evenimente de acest tip să aiba loc în acest an în Bucuresti, Varsovia și Zagreb. Din rațiuni organizatorice, se întâmplă ca cel de la București să fie chiar primul eveniment.

Vă rog să ne spuneți câteva cuvinte despre organizatori.

INPPA și Curtea de Arbitraj Comercial Internațional de pe lânga CCIR nu au nevoie de nicio prezentare pentru publicul avizat. În acest context, merită spuse două cuvinte despre EEAG și YRAP.
Eastern European Arbitration Group este o initiațivă nouă, nascută în cadrul IBA Arbitration Committee și care are scopul declarat de a face cunoscute activitatea, instrumentele soft law și proiectele IBA Arbitration Committee în Europa de Est. Exact acest lucru se întâmplă cu această serie de evenimente.
YRAP este o asociație profesională a tinerilor practicieni în arbitraj. Nu numai că YRAP a reușit să catalizeze interesele și preocupările tinerilor practicieni, dar îndrăznesc să afirm că au devenit deja o voce semnificativă și un actor important pe piața arbitrajului. Implicarea lor în acest eveniment este firească și merită salutată.

Cine sunt speakerii? Care vor fi principalele teme abordate de aceștia?

Speakerii sunt practicieni cu experiență remarcabilă în arbitrajul internațional. În plus, unii dintre ei sunt direct implicați în task-force-ul care s-a ocupat de revizuirea Regulior IBA on the taking of evidence. Ei vor aborda multiple probleme practice – de altfel, tot evenimentul are un pronunțat caracter practic – în legatură cu adminstrarea probelor în arbitrajul internațional. Cine vrea să afle mai multe se poate înscrie la eveniment – atenție, locurile sunt limitate!

De asemenea, Violeta Saranciuc, Managing Associate ZRVP și Co-Chair YRAP, va modera o secțiune a workshop-ului. Asta arată ca firma a avut o implicare puternică în organizarea evenimentului. Există un interes sprecific legat de aceasta arie de practică la ZRVP?

Corectez, nu firma ZRVP a avut o implicare în acest eveniment, ci eu și Violeta Saranciuc, amândoi prin prisma calităților pe care le avem momentan în cadrul IBA Arbitration Comittee, respectiv YRA.
Dincolo de această precizare, nu este niciun secret, ZRVP este un lider de piață în domeniul arbitrajului internațional. În mod firesc, specializarea într-un asemenea domeniu nu se rezumă la a lucra într-un număr mare de proiecte, ci necesită deopotrivă implicarea în diverse proiecte academice, de popularizare a arbitrajului, de dezvoltare a ariei de practică etc. Implicarea noastra în arbitraj este una totală și vine la pachet cu pasiunea celui care iubește ceea ce face. Asta este explicația simplă pentru care veți auzi în continuare de multiple evenimente, inițiative și eforturi făcute de mine și Violeta, dar și alți avocați din ZRVP, pentru dezvoltarea și consolidarea arbitrajului ca arie de practică.

Așadar, vor mai fi și alte inițiative ce presupun organizarea, în România, a unor acțiuni menite să încurajeze practicarea arbitrajului și să promoveze regulile arbitrale...


Cu siguranță. Și nu doar de la organizatorii acestui eveniment, există și alte organizații, curți de arbitraj și initiațive care targetează estul Europei și România. Toată lumea simte potențialul acestei piețe și acționează în consecință.

Raportandu-te la practica arbitrajului in CEE, cum ați evalua prestația avocaților români specializați în această arie? Dar cazuistica la care sunt ”expuși” acestia, comparativ cu confrații din regiune?

Am mai spus-o și în alte contexte, avocații romani specializați în arbitraj există și numărul lor crește, pe masură ce piața a crescut și s-a stabilizat. Dincolo de asta, dintr-o perspectivă de această dată calitativă, ei nu sunt în niciun fel inferiori colegilor care practică în centrele tradițional recunoscute ca cele mai semnificative în materie de arbitraj.

Ar putea deveni România un hub  de arbitraj regional? În ce condiții?

Hub regional mă îndoiesc că poate deveni, din rațiuni geo-politice, istorice și care țin de tradiție, așadar non-juridice. Dar cea mai importantă piața din Europa de Est (asta înseamnă de la Viena spre est, excluzand deci Austria) poate deveni, dacă nu cumva este; printre cele mai importante este cu siguranță. Acesta este un subiect complex, care merită poate aprofundat cu altă ocazie. Până atunci, important este să continuăm să mergem pe aceeași direcție corectă și ascendentă, ceea ce, din fericire, se întamplă de mulți ani.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 393 / 1881
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
RTPR alături de Grup Șerban Holding într-o finanțare de 73 mil. € acordată de un sindicat bancar. Echipa, coordonată de Alexandru Retevoescu (Partner) și Andreea Nedeloiu (Senior Associate) | Nicolae Lucian Șerban (CEO GSH): Ne dorim ca pe viitor să găsim în RTPR un partener pentru proiecte viitoare
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...