Un start-up din Cluj face posibilă plata online a taxei judiciare de timbru. Un serviciu util avocaților sau executorilor judecătorești
11 Mai 2020
A.D.Conform unei declarații a fondatorilor, av. drd. Dan Moroșan și ing. Dan Drăgan, platforma este dedicată binelui comun.
De la stanga la dreapta: Dan Morosan (Asist. univ. drd. - UBB, Facultatea de Drept) si Dan Drăgan (inginer), fondatorii platformei Digital Just Tax |
O start-up din Cluj-Napoca a lansat recent o platformă ce permite plata on-line, prin card bancar, a taxelor judiciare de timbru, respectiv a taxelor ce trebuie achitate de orice persoană ce se judecă în România în litigii civile, specifice dreptului familiei, de contencios administrativ ș.a.
Descrierea procedeului de plată a taxelor judiciare online
Conform fondatorilor, ideea care a stat la baza platformei digitaljust.ro a fost aceea de a simplifica procesul de plată a taxelor judiciare care până acum implica 2 cozi, plata strict cash, o multitudine de potențiale complicații și imprimante cu ace. Procesul pus la punct online durează în medie 5 minute, se pune la dispoziție dovada de plată în timp foarte scurt și aceasta este înregistrată prin e-mail la instanță, cu semnătură electronică certificată.
Descrierea procedeului de plată a taxelor judiciare online
Conform fondatorilor, ideea care a stat la baza platformei digitaljust.ro a fost aceea de a simplifica procesul de plată a taxelor judiciare care până acum implica 2 cozi, plata strict cash, o multitudine de potențiale complicații și imprimante cu ace. Procesul pus la punct online durează în medie 5 minute, se pune la dispoziție dovada de plată în timp foarte scurt și aceasta este înregistrată prin e-mail la instanță, cu semnătură electronică certificată.
”Serviciul este oferit la un preț modic, ce implică acoperirea comisioanelor bancare și a cheltuielilor fixe și operaționale”, a explicat Dan Drăgan (inginer), unul dintre fondatorii platformei. Spre exemplu, pentru o taxă de 80 de lei, comisionul este de aproximativ 15 lei. La un calcul simplu, dacă se au în vedere costurile pe care le-ar implica acest demers în varianta clasică - combustibilul, timpul, tichete de parcare, precum și costul mandatului poștal - suma globală ar depăși cu mult această valoare de 15 lei calculată pentru plata taxei și înregistrarea dovezii achitării taxei – în raport de 2 locații diferite (instanța competentă și oficiul poștal sau casieria unității administrativ teritoriale de la domiciliul sau sediul debitorului; dacă acestea două se află în localități diferite, diferența de preț e chiar mai mare).
Avantajele și garanțiile serviciului
”Serviciul este unul de pionierat și reprezintă un pas important înspre digitalizarea sistemului judiciar, acesta fiind unul dintre cele mai formaliste și învechite din România. S-au creat baze de date de la zero ce implică datele corecte de contact ale instanțelor, pe de o parte și alocarea conturilor de trezorerie specifice, pe de altă parte. Totodată, s-au implementat garanții specifice pentru a se asigura că plata taxei – ce are de regulă un caracter generic, să nu poată fi utilizată la mai multe procese de aceeași persoană”, a declarat pentru BizLawyer Asist. univ. drd. Av. Dan Moroșan (UBB - Facultatea de Drept), unul dintre partenerii Digital Just Tax.
De asemenea, platforma are și un serviciu de calcul al taxelor judiciare de timbru ce poate fi utilizat atât de magistrați pentru a fixa taxele în procedura regularizării cât și de persoanele fizice ori juridice ce urmează a se judeca pentru a estima costurile viitorului litigiu.
Serviciul este creat cu precădere pentru a fi folosit și de avocați sau executori judecătorești. Astfel, s-a rafinat un mecanism prin care aceștia pot achita în numele și pe seama clientului suma aferentă taxei ca apoi să o recupereze în mod legal, post factum. În acest fel se economisește timp și se evită haosul creat pentru ca debitorii să achite într-o primă etapă taxa și apoi să trimită originalul avocatului sau executorului, iar în final, aceștia din urmă să trimită dovada achitării taxei în original către instanță – trei pași devin unul. Prin digitaljust.ro procesul durează 5 minute și avocatul ori executorul poate verifica primirea documentației semnată cu semnătură electronică extinsă și pot refactura în mod legal serviciul.
O platformă pentru binele comun
Conform unei declarații a fondatorilor, av. drd. Dan Moroșan și ing. Dan Drăgan, platforma este dedicată binelui comun. „Credem că am creat un serviciu util pentru întreg sistemul judiciar, sub rezerva unei atitudini deschise din partea celor implicați. Am făcut un pariu în momentul în care am investit în această idee. E foarte specific sectorul de activitate și platforma e realizată pentru binele comun. Sperăm să avem feedback pozitiv și oamenii să utilizeze serviciul în care am învestit peste 1 an din viața noastră”, au arătat fondatorii platformei.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1446 / 1884 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Refinitiv Legal Advisers - Full Year 2024 | La nivel global, piața fuziunilor și achizițiilor a crescut cu 10% anul trecut, iar pe continentul European avansul a fost de 22%. CMS, în Top 10 consultanți juridici care au asistat cele mai multe tranzacții de M&A la nivel global, Clifford Chance se remarcă pe ”bătrânul continent”, iar Schoenher în Estul Europei, regiune în care Filip & Company a intrat în Top 25
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Iablonschi & Asociații se alătură rețelei Marcalliance, care își consolidează astfel rețeaua globală și prezența în Europa de Est | Dorothée De Bernis (Președinte Marcalliance): ”Ne bazăm în România pe o echipă juridică de încredere”
Hațegan Attorneys, firmă de avocatură de tip butique cu sediul la Timișoara, își consolidează practica de Banking & Finance prin cooptarea unui profesionist cu experiență în corporate banking pe poziția de counsel
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...