ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Meet the Professionals | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA, avocat ”antrenat” în multinaționale și cu o bogată experiență dobândită în gestionarea unor tranzacții de referință pe piața locală: ”Oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea, atât colegi din business, din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model”

23 Ianuarie 2025   |   Ștefania Enache

Fiecare etapă din cariera sa a însemnat un moment de creștere, atât din punct de vedere profesional cât și personal, având în vedere că fiecare rol pe care l-a acceptat a venit la pachet cu provocări, dar și cu lecții valoroase din care a învățat foarte multe.

Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA

 
 
Monica Constantin s-a alăturat în vara anului 2023 echipei Bergenbier SA, preluând coordonarea Departamentului Juridic și Corporate Affairs din cadrul acestei companii.  Din postura de Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA, avocatul se implică direct în activitatea firmei, fiind în prima linie a businessului. Până să ajungă în această etapă a carierei, interlocutoarea BizLawyer a trecut printr-o serie de transformări care au contribuit la formarea sa și au ajutat-o să se dezvolte.  În spatele oricărui profesionist, există un bagaj important de experiențe majore, lecții decisive în construirea unei cariere de succes.

Cel care i-a fost model și a determinat-o să se îndrepte către avocatură a fost bunicul său. Acesta a fost avocat, așa că Monica a crescut cu poveștile pe care i le spunea, povești care au determinat-o să-și dorească să meargă pe un drum similar. „Am știut dintotdeauna că îmi doresc să devin avocat. Inspirația mi-am luat-o de la bunicul meu care fusese avocat și am crescut cu poveștile lui despre cazurile pe care le gestionase și oamenii pe care îi ajutase”, mărturisește juristul.


Imediat ce a decis să va urma această cale profesională, a conștientizat faptul că o carieră în acest domeniu nu se rezumă doar la cunoștințele tehnice și la limbajul complicat. „O carieră juridică poate însemna și o contribuție esențială în business, un rol de mentor în echipele pe care le coordonezi, o amprentă pe care o lași în urma ta. Mergând pe acest principiu,  după absolvirea Facultății de Drept și finalizarea examenelor de intrare în Barou, am ales avocatura de business, pornind din postura de avocat in house, la începutul carierei, urmând să cresc odată cu acceptarea unor noi provocări în cariera profesională”, povestește avocatul.

--------------------------------------------------------------------

           Citește și

→   Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Roxana Bumbac - Buture, Legal & Compliance Manager Nestlé România și Republica Moldova, membră a comitetului de management al companiei și Antitrust Lead SEE, a cărei intervenție într-o speță cu implicații transfrontaliere a fost a recunoscută la nivel global și încununată cu decernarea unui premiu: „În următoarea perioadă voi acorda o atenție deosebită rolurilor recent atribuite, iar în viitorul mai îndepărtat nu exclud posibilitatea de a trece către un rol cu responsabilități de management și leadearship chiar mai mari decât cele deținute acum”

--------------------------------------------------------------------

Experiențele acumulate au ajutat-o să crească treaptă cu treaptă

Fiecare etapă din cariera sa a însemnat un moment de creștere, atât din punct de vedere profesional cât și personal, având în vedere că fiecare rol pe care l-a acceptat a venit la pachet cu provocări, dar și cu lecții valoroase din care a învățat foarte multe.

„Pe tot acest parcurs, oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea de astăzi, atât colegi din business, colegi din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model. Aș menționa experiențele relevante de creștere începând cu rolul de Legal Manager în cadrul companiei Caroli Foods unde, în cei opt ani petrecuți,  spiritul de echipă era ridicat la grad de excelență, iar proiectele au fost experiențe de învățare care mi-au servit drept bază pentru ceea ce urma în cariera mea. Un proiect cu adevărat interesant a fost în acea perioadă transformarea Caroli Foods dintr-o organizație antreprenorială într-o organizație multinațională, ce a presupus crearea unor procese legale care să corespundă statutului de organizație multinațională și fuziunea Caroli Foods - Campofrio, urmată de integrarea celor două organizații”,  detaliază interlocutoarea BizLawyer.

Monica Constantin menționează faptul că experiența din Danone în rolul de Director Regional Europe Centrală și de Est, Legal și Compliance a învățat-o să înțeleagă echipe multiculturale, să gestioneze proiecte care acopereau mai multe jurisdicții, să implementeze programe de Compliance care au avut impact în întreaga organizație, să coordoneze echipe și proiecte de la distanță în ciuda oricăror bariere  geografice.

„În cadrul companiei Kingfisher unde am petrecut mai bine de șase ani în rol de Director Legal & Compliance, am avut șansa să coordonez proiecte de integrare ca urmare a achiziției Praktiker de către Bricodepot, urmată de integrarea celor două organizații. Acest proiect a presupus atât integrarea a două culturi organizaționale diferite, cât și a proceselor de business și a celor operaționale cu focus pe evitarea oricărei întreruperi sau expuneri din perspectiva continuității de business” mai spune avocatul.

--------------------------------------------------------------------

                          Citește și

→   Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alice Radu, General legal counsel Romania – Bulgaria | Robert Bosch: ”Rolul de avocat in-house se redefinește constant. Trebuie să ai deschiderea să înveți domenii noi, să poți și să vrei să îți asumi riscuri, să inovezi constant ceea ce livrezi către clienții interni” 


--------------------------------------------------------------------

Interacțiunea dintre departamente este esențială în implementarea proiectelor

În vara anului trecut, a preluat funcția de Director Legal & Corporate Affairs în cadrul Bergenbier S.A., un pas important în carieră, care i-a oferit oportunitatea de a avea o viziune de ansamblu asupra unei industrii dinamice și de a influența decizii strategice în această industrie.

„Industria FMCG a fost întotdeauna cea mai aproape de sufletul meu, având în vedere că dinamica businessului și varietatea proiectelor caracterizează această industrie. La Bergenbier, am regăsit acest spirit dinamic și proiecte inovative. Fiecare decizie luată are un impact direct asupra consumatorilor și reputației companiei, ceea ce adaugă o valoare strategică departamentului pe care îl coordonez. Toate acestea  sunt dublate de spiritul de echipă și loialitatea colegilor din Bergenbier, a căror deviză este prietenia. Împreună dau naștere unei stări de spirit care stă la baza succesului Bergenbier. Rolul pe care l-am preluat acum aproximativ un an este unul care nu acoperă numai aria de Legal și Compliance, ci și aria de Corporate Affairs. Echipa de Legal și Corporate Affairs derulează proiecte menite să conștientizeze impactul pe care organizația noastră îl are în societate și în comunitățile din care facem parte. Totodată, joacă un rol major în direcția anticipării riscurilor și a oportunităților”, afirmă interlocutoarea BizLawyer.

Într-un business care are obiective ambițiose, interacțiunea dintre departamente este esențială. Monica Constantin este de părere că secretul succesului se bazează pe contribuția fiecărui departament și pe colaborarea între echipe, totul fiind susținut de un management la fel de implicat. „Același lucru se întamplă și în cazul departamentului pe care îl coordonez, colaborarea este esențială și este  parte din valorile companiei”, indică juristul.

Se acordă o atenție majoră prevenției

Departamentul Legal & Corporate Affairs din cadrul Bergenbier își aliniază obiectivele în linie cu strategia și obiectivele companiei. Pe lângă obiective comerciale, se concentrează pe prevenție, responsabilitate și pe dezvoltarea echipelor.

„ESG este un element cheie al strategiei noastre de sustenabilitate, iar pilonii noștri sunt mediul înconjurător, oamenii și consumul responsabil de alcool. Suntem responsabili din perspectiva consumului de alcool, o arie pe care ne-am concentrat în ultimii ani și astfel ne-am dezvoltat portofoliul de produse non-alcoolice pentru aceia dintre noi care nu pot sau nu doresc să consume alcool. Am ajuns la nouă sortimente fără alcool și ne uităm să ne extindem în această zonă. În ceea ce privește sustenabilitatea, ne uităm cu atenție la reducerea amprentei de carbon prin acțiuni concrete implementate în procesul de producție. În fabrica din Ploiești, o treime din valoarea capitalului alocat a vizat proiecte de sustenabilitate, iar prin toate aceste eforturi în 2023 ne-am scăzut emisiile de carbon cu 22% versus anul anterior. În procesul de producție s-a consumat cu 3,2% mai puțină energie electrică și cu 6,64% mai puțină energie termică. Atenția noastră pentru promovarea consumului responsabil este deja o tradiție, iar anul trecut am avut campanii de CSR și sustenabilitate ce s-au bucurat de atenție și recunoaștere publică”, susține Monica Constantin.

Avocatul nominalizează printre proiectele de business majore din ultima perioadă pe cel care a condus la lansarea unui nou brand, un produs care a fost foarte apreciat de consumatori.

„Un alt proiect important cu multiple avantaje atât pentru consumatori cât și pentru economie și mediul înconjurător este Sistemul de Garanție-Returnare unde Bergenbier s-a implicat încă de la lansare. Prin rolul pe care îl are în implementarea SGR, Bergenbier contribuie la o economie sustenabila și la educarea consumatorilor în spiritul protecției mediului. În ceea ce privește specificul departamentului nostru, printre ariile prioritare se numără consolidarea Guvernanței Corporative având în vedere și alinierea constantă la politicile grupului Molson Coors Beverage Company, din care facem parte, optimizarea proceselor, alinierea la noile reglementări europene în ceea ce privește sustenabilitatea”, completează interlocutoarea BizLawyer.

Monica Constantin ține să sublinieze faptul că oamenii sunt cei care reprezintă motorul organizației din care face parte, pentru că ei definesc cultura acesteia. Ținând cont de acest aspect, compania este preocupată constant de dezvoltarea echipelor. „Avem întotdeauna în echipa KPIs corelați cu obiectivele de business astfel încât să ne asigurăm că echipa Bergenbier S.A. urmărește obiectivele strategice. Valorile comune sunt de asemenea o componentă importantă a performanței”, argumentează avocatul.

În ceea ce privește marile provocări ale perioadei următoare, interlocutoarea BizLawyer consideră că vor veni din mediul economic. În acest context, jucătorii din business încearcă să anticipeze riscurile și să ia măsuri de prevenție astfel încât afacerea lor să nu fie surprinsă de situații neașteptate sau pentru care nu este pregătită. „Provocările majore vor veni probabil din mediul extern,  printre provocările mai importante aș menționa complexitatea reglementărilor ESG, riscurile asociate digitalizării și atragerea și retenția talentelor”, încheie Monica Constantin.

                             Citește și

→ Meet the Professionals | De vorbă cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal Affairs & Compliance - Samsung România, despre proiectele anului 2021, priorități și provocări, colaborarea cu firmele de avocați și planuri de viitor: ”Inovația este în ADN-ul Samsung. În cei zece ani petrecuți în cadrul companiei nu au fost două zile la fel. Am pus bazele unui parteneriat solid, care îmi oferă autonomie, dar și susținere”

→   Meet the Professionals | Alina Arsene, director juridic în cadrul Grupului Interbrands Orbico: Experiența practică e cel mai dur profesor, pentru că mai întâi îți dă testul și apoi îți spune care este lecția. Pentru mine, este extrem de important să nu mă opresc din a mă motiva și din a îmi stabili noi obiective și orizonturi de urmat. A fi informat și a urmări noile direcții și tendințe din profesie, într-un ecosistem de business aflat într-o continuă transformare, cu apetit accelerat pentru digitalizare, sunt plusuri care te mențin competitiv pe piață

→   Meet the Professionals | Mihaela Racleș, Legal Compliance Director - PROFI: Până nu înțelegi business-ul și piața în care compania își desfășoară activitatea, nu ai cum să excelezi în ceea ce faci. Cred că tocmai acest aspect diferențiază un legal in-house foarte bun de o casă de avocatură. Și mai cred că tot acest aspect, de înțelegere a business-ului, este cel care determină departamentele juridice să aleagă anumite case de avocatură cu care să construiască relații de colaborare pe termen lung

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1 / 1892
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații Teis și Asociații întorc rezultatul anulării unei proceduri de achiziție publică în etapa reevaluării ofertelor
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Garanția la plata cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...