Cum poți fi recrutat de Țuca Zbârcea & Asociații, firmă cu 30 de avocați sub 30 de ani, și ce te așteaptă după. Monica Paisa, Staff Coordinator: În ultimii doi ani, din cei 21 de stagiari pe care i-am selectat, doar trei au urmat un alt parcurs profesional
05 Octombrie 2021
Ștefania EnacheReprezentanții Țuca Zbârcea & Asociații au fost întotdeauna deschiși către nou și au apreciat părerea noii generații. Firma își adaptează constant normele și procedurile interne la cerințele pieței.
Noile generații de profesioniști sunt în mod constant în vizorul marilor firme de avocatură, acestea implicându-se, prin diferite proiecte, în formarea tinerilor care ies de pe băncile facultăților. Țuca Zbârcea & Asociații este printre cele mai active organizații, având o serie de programe în care sunt incluse foarte multe stagii de practică pentru studenții la Drept.
Programul derulat în mod tradiționat de firma de avocatură este „Vara Viitorului la Țuca Zbârcea & Asociații”, proiect care a continuat și în 2021. De altfel, în ciuda restricțiilor impuse de pandemia COVID 19, proiectul a funcționat și în 2020, pentru derularea sa fiind găsită o formulă inovatoare, care a îmbinat participarea fizică, cu respectarea tuturor normelor sanitare, cu întâlniri virtuale.
Programul derulat în mod tradiționat de firma de avocatură este „Vara Viitorului la Țuca Zbârcea & Asociații”, proiect care a continuat și în 2021. De altfel, în ciuda restricțiilor impuse de pandemia COVID 19, proiectul a funcționat și în 2020, pentru derularea sa fiind găsită o formulă inovatoare, care a îmbinat participarea fizică, cu respectarea tuturor normelor sanitare, cu întâlniri virtuale.
„Dedicat în primul rând studenților care au absolvit anul III de studiu, practica este deschisă și studenților bine pregătiți din anul II. Stagiile sunt oferite în urma unei selecții atent realizate prin mai multe metode de recrutare: proiecte organizate împreună cu asociațiile studențești, anunțuri directe, continuarea colaborării cu studenții care au primit evaluări foarte bune în cadrul programului de practică precedent etc.”, explică Monica Paisa, Staff Coordinator în cadrul Țuca Zbârcea & Asociații.
Anul acesta, în perioada iulie – septembrie, firma de avocatură a organizat trei serii de stagii, toate la sediul Țuca Zbârcea & Asociații.
Studenții au lucrat fie numai cu o singură echipă de avocați, având unul sau doi mentori desemnați din cadrul acesteia, fie au colaborat cu mai mulți mentori din echipe specializate pe arii diferite de practică. „Ne propunem întotdeauna să ținem cont de preferințele studenților, de domeniile în care își doresc să se specializeze în viitor. Programul de practică reprezintă pentru firmă ocazia de a face cunoștință cu mulți dintre viitorii noștri stagiari”, punctează Monica Paisa.
Aflată într-o permanentă căutare de talente, casa de avocatură are și anul acesta câteva poziții deschise pentru absolvenții din 2021, în special în departamentele Litigii, Banking, Real Estate.
Staff Coordinator-ul Țuca Zbârcea & Asociații menționează faptul că firma caută absolvenți dornici să evolueze, să aibă știință de carte și dorință de a acumula, să fie capabili de a susține o temă sau un punct de vedere cu argumente juridice, buni cunoscători ai unei limbi străine, preferabil limba engleză, tineri speciali cu gândire „out of the box”. „Contează, desigur, și eventualele activități de voluntariat, implicarea în cadrul unor organizații studențești etc.”, adaugă expertul.
Avocații stagiari sunt recrutați de la început pentru a face parte dintr-un anume departament/ arie de practică, fiind implicit arondați unui avocat asociat care se ocupă de formarea lor. Evaluarea se realizează trimestrial, însă toți stagiarii Țuca Zbârcea & Asociații primesc feed-back din partea echipei în mod constant. „În ultimii doi ani, din cei 21 de stagiari pe care i-am selectat, doar trei au urmat un alt parcurs profesional”, susține Monica Paisa.
De altfel, în acest moment în echipa firmei activează 30 de avocați care au sub 30 de ani, ceea ce înseamnă aproximativ 27% din numărul total de avocați. „Politica de personal a firmei presupune atât recrutarea de avocați cu experiență, gata formați, dar și recrutarea de absolvenți. În general, am preferat, ori de cât ori cerințele postului au permis, să creștem oamenii și să-i promovăm din interior, să-i sprijinim să se dezvolte profesional pe termen lung, alături de noi”, explică Monica Paisa.
Instrumentele clasice de recrutare
Accesul într-o echipă de talia celei pe care o are Țuca Zbârcea & Asociații reprezintă visul oricărui tânăr care vrea să-și dezvolte o carieră în avocatura de business. Firma prezintă o multitudine de atuuri pe care un viitor profesonist le poate întâlni doar într-o companie de top. Este vorba despre diversitatea ariilor de practică, clienți mari, proiecte importante, programul flexibil, calitatea avocaților din echipă.
Pentru a intra în echipa Țuca Zbârcea & Asociații trebuie avute în vedere criteriile de selecție riguroase pe care societatea le practică. Monica Paisa precizează faptul că pentru recrutare, casa de avocatură mizează foarte mult pe instrumentele clasice, aici fiind incluse site-uri de recrutare, head-hunteri, LinkedIn, recomandări interne. „Onorariile se înscriu în standardele practicate de firmele din acest domeniu iar beneficiile sunt cele clasice: servicii medicale, program de lucru flexibil, zile libere suplimentare acordate în funcție de vechimea în firmă, programe de training și formare profesională etc.”, completează interlocutoarea BizLawyer.
Expertul atrage atenția că absolvenții de Drept, care intră astăzi pe piața muncii, vin cu câteva „dorințe” pe care generațiile anteriore le exprimau abia după ce acumulau ceva experiență. „Poate nerăbdarea, dorința de avansare rapidă în carieră și vizarea unor recompense imediate pot fi văzute ca minusuri. Dar nu aș vorbi de lipsuri, ci mai degrabă de o piață de muncă dinamică, în care tinerii avocați sunt forțați să se adapteze rapid. În avocatură este necesară atenția la detalii, pregătirea temeinică și grija pentru client. Tinerii sunt interesați de stabilitate financiară, oportunități de avansare în carieră, sănătate, educație (self-improvement) și timp pentru propriile pasiuni. Practic, cu cât mai multe beneficii, cu atât mai bine. Conceptul ”life-work balance” este foarte bine adoptat și înțeles de noua generație. Au mare succes pachetele salariale care includ abonamente la sală, servicii medicale, lucrul de acasă, dar și posibilitatea de a avansa în carieră într-un timp scurt, de 2-3 ani. Pe termen lung însă, am constatat o tendință a tinerei generații de a acorda mai mare importanță echipei din care fac parte, proiectelor în care sunt implicați si posibilității de a-și pune amprenta”, detaliază Monica Paisa.
Reprezentanții Țuca Zbârcea & Asociații au fost întotdeauna deschiși către nou și au apreciat părerea noii generații. Firma își adaptează constant normele și procedurile interne la cerințele pieței.
„Primii pași sunt dificili în orice meserie, nu doar în avocatură. Important este să găsească un mentor bun, care să îi îndrume la început de carieră. La fel de important este să aibă șansa de a se expune cât mai mult și mai des unor situații profesionale cât mai diverse, pentru a-și putea alege drumul, specializarea sau specializările, dar și pentru a se cunoaște și a se descoperi cât mai bine pe ei înșiși”, a conchis Monica Paisa.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1008 / 1892 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații Teis și Asociații întorc rezultatul anulării unei proceduri de achiziție publică în etapa reevaluării ofertelor
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Garanția la plata cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...