ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cum poți fi recrutat de Țuca Zbârcea & Asociații, firmă cu 30 de avocați sub 30 de ani, și ce te așteaptă după. Monica Paisa, Staff Coordinator: În ultimii doi ani, din cei 21 de stagiari pe care i-am selectat, doar trei au urmat un alt parcurs profesional

05 Octombrie 2021   |   Ștefania Enache

Reprezentanții Țuca Zbârcea & Asociații au fost întotdeauna deschiși către nou și au apreciat părerea noii generații. Firma își adaptează constant normele și procedurile interne la cerințele pieței.

 
 
Noile generații de profesioniști sunt în mod constant în vizorul marilor firme de avocatură, acestea implicându-se, prin diferite proiecte, în formarea tinerilor care ies de pe băncile facultăților. Țuca Zbârcea & Asociații este printre cele mai active organizații, având o serie de programe în care sunt incluse foarte multe stagii de practică pentru studenții la Drept.

Programul derulat în mod tradiționat de firma de avocatură este „Vara Viitorului la Țuca Zbârcea & Asociații”, proiect care a continuat și în 2021. De altfel, în ciuda restricțiilor impuse de pandemia COVID 19, proiectul a funcționat și în 2020, pentru derularea sa fiind găsită o formulă inovatoare, care a îmbinat participarea fizică, cu respectarea tuturor normelor sanitare, cu întâlniri virtuale.


„Dedicat în primul rând studenților care au absolvit anul III de studiu, practica este deschisă și studenților bine pregătiți din anul II. Stagiile sunt oferite în urma unei selecții atent realizate prin mai multe metode de recrutare: proiecte organizate împreună cu asociațiile studențești, anunțuri directe, continuarea colaborării cu studenții care au primit evaluări foarte bune în cadrul programului de practică precedent etc.”, explică Monica Paisa, Staff Coordinator în cadrul Țuca Zbârcea & Asociații.

Anul acesta, în perioada iulie – septembrie, firma de avocatură a organizat trei serii de stagii, toate la sediul Țuca Zbârcea & Asociații.

Studenții au lucrat fie numai cu o singură echipă de avocați, având unul sau doi mentori desemnați din cadrul acesteia, fie au colaborat cu mai mulți mentori din echipe specializate pe arii diferite de practică. „Ne propunem întotdeauna să ținem cont de preferințele studenților, de domeniile în care își doresc să se specializeze în viitor. Programul de practică reprezintă pentru firmă ocazia de a face cunoștință cu mulți dintre viitorii noștri stagiari”, punctează Monica Paisa.




Aflată într-o permanentă căutare de talente, casa de avocatură are și anul acesta câteva poziții deschise pentru absolvenții din 2021, în special în departamentele Litigii, Banking, Real Estate.

Staff Coordinator-ul Țuca Zbârcea & Asociații menționează faptul că firma caută absolvenți dornici să evolueze, să aibă știință de carte și dorință de a acumula, să fie capabili de a susține o temă sau un punct de vedere cu argumente juridice, buni cunoscători ai unei limbi străine, preferabil limba engleză, tineri speciali cu gândire „out of the box”. „Contează, desigur, și eventualele activități de voluntariat, implicarea în cadrul unor organizații studențești etc.”, adaugă expertul.

Avocații stagiari sunt recrutați de la început pentru a face parte dintr-un anume departament/ arie de practică, fiind implicit arondați unui avocat asociat care se ocupă de formarea lor. Evaluarea se realizează trimestrial, însă toți stagiarii Țuca Zbârcea & Asociații primesc feed-back din partea echipei în mod constant. „În ultimii doi ani, din cei 21 de stagiari pe care i-am selectat, doar trei au urmat un alt parcurs profesional”, susține Monica Paisa.

De altfel, în acest moment în echipa firmei activează 30 de avocați care au sub 30 de ani, ceea ce înseamnă aproximativ 27% din numărul total de avocați. „Politica de personal a firmei presupune atât recrutarea de avocați cu experiență, gata formați, dar și recrutarea de absolvenți. În general, am preferat, ori de cât ori cerințele postului au permis, să creștem oamenii și să-i promovăm din interior, să-i sprijinim să se dezvolte profesional pe termen lung, alături de noi”, explică Monica Paisa.




Instrumentele clasice de recrutare

Accesul într-o echipă de talia celei pe care o are Țuca Zbârcea & Asociații reprezintă visul oricărui tânăr care vrea să-și dezvolte o carieră în avocatura de business. Firma prezintă o multitudine de atuuri pe care un viitor profesonist le poate întâlni doar într-o companie de top. Este vorba despre diversitatea ariilor de practică, clienți mari, proiecte importante, programul flexibil, calitatea avocaților din echipă.

Pentru a intra în echipa Țuca Zbârcea & Asociații trebuie avute în vedere criteriile de selecție riguroase pe care societatea le practică. Monica Paisa precizează faptul că pentru recrutare, casa de avocatură mizează foarte mult pe instrumentele clasice, aici fiind incluse site-uri de recrutare, head-hunteri, LinkedIn, recomandări interne. „Onorariile se înscriu în standardele practicate de firmele din acest domeniu iar beneficiile sunt cele clasice: servicii medicale, program de lucru flexibil, zile libere suplimentare acordate în funcție de vechimea în firmă, programe de training și formare profesională etc.”, completează interlocutoarea BizLawyer.

Expertul atrage atenția că absolvenții de Drept, care intră astăzi pe piața muncii, vin cu câteva „dorințe” pe care generațiile anteriore le exprimau abia după ce acumulau ceva experiență. „Poate nerăbdarea, dorința de avansare rapidă în carieră și vizarea unor recompense imediate pot fi văzute ca minusuri. Dar nu aș vorbi de lipsuri, ci mai degrabă de o piață de muncă dinamică, în care tinerii avocați sunt forțați să se adapteze rapid. În avocatură este necesară atenția la detalii, pregătirea temeinică și grija pentru client. Tinerii sunt interesați de stabilitate financiară, oportunități de avansare în carieră, sănătate, educație (self-improvement) și timp pentru propriile pasiuni. Practic, cu cât mai multe beneficii, cu atât mai bine. Conceptul ”life-work balance” este foarte bine adoptat și înțeles de noua generație. Au mare succes pachetele salariale care includ abonamente la sală, servicii medicale, lucrul de acasă, dar și posibilitatea de a avansa în carieră într-un timp scurt, de 2-3 ani. Pe termen lung însă, am constatat o tendință a tinerei generații de a acorda mai mare importanță echipei din care fac parte, proiectelor în care sunt implicați si posibilității de a-și pune amprenta”, detaliază Monica Paisa.

Reprezentanții Țuca Zbârcea & Asociații au fost întotdeauna deschiși către nou și au apreciat părerea noii generații. Firma își adaptează constant normele și procedurile interne la cerințele pieței.
 „Primii pași sunt dificili în orice meserie, nu doar în avocatură. Important este să găsească un mentor bun, care să îi îndrume la început de carieră. La fel de important este să aibă șansa de a se expune cât mai mult și mai des unor situații profesionale cât mai diverse, pentru a-și putea alege drumul, specializarea sau specializările, dar și pentru a se cunoaște și a se descoperi cât mai bine pe ei înșiși”, a conchis Monica Paisa.


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1247 / 2131
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...