Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | Stratulat Albulescu & Asociații: Urmărim și respectăm cu strictețe toate măsurile și recomandările emise de instituțiile cu care colaborăm. Foloseam și înainte intens instrumentele de Legal Tech, acum avocații pot lucra de acasă în condiții optime
25 Martie 2020
A.D.În momentul de față, în cadrul echipei nu există avocați sau personal auxiliar aflați în autoizolare.
În contextul înmulțirii cazurilor de infectare cu Covid 19 și având în vedere măsurile și recomandările emise de autoritățile din România, reprezentanții casei de avocatură Stratulat Albulescu & Asociații (SAA) au decis o serie de măsuri menite a asigura continuitatea activității în condiții de siguranță. În primul rând, membrii echipei SAA au fost încurajați să lucreze de acasă (work from home). Toți avocații au primit sprijin din punct de vedere tehnic (laptop, desktop, acces internet, acces VPN), astfel încât să poată să își desfășoare activitatea de acasă în condiții optime. În cadrul recepției a fost asigurată permanența între orele 10:00 și 18:00, asigurându-se astfel buna desfășurare și continuitatea activității în cadrul biroului.
”De asemenea, chiar dacă majoritatea colegilor lucrează de acasă deja, măsurile de curățenie și igienizare au fost sporite, acordându-se atenție deosebită privind dezinfectarea suprafețelor comune și de contact (blaturi, manere uși, băi, etc)”, au precizat reprezentanții firmei pentru BizLawyer.
Încă dinaintea apariției primului caz de infectare cu Covid 19 în România, membrii SAA au fost informați cu privire la măsurile de prevenție referitoare la Coronavirus. În zonele comune au fost puse la dispoziția avocaților măști de protecție precum și soluții dezifectante pentru a încuraja punerea în aplicare a măsurilor recomandate de Ministerul Sanatății.
În plus, pentru eficiența măsurilor luate în cadrul SAA, reprezentanții firmei au recomandat tuturor membrilor echipei să evite călătoriile externe, participarea la evenimente publice, spațiile aglomerate și să urmărească recomandările emise de autorități.
Avocații din cadrul firmei Stratulat Albulescu aveau programate destul de multe deplasări în străinătate în lunile martie-aprilie, atât cu privire la proiectele în derulare, cât și în vederea participării la evenimente specifice mediului de business sau conferințe. Dată fiind situația la nivel mondial, toate conferințele au fost anulate sau amânate de către organizatori și astfel avocații nu se vor mai deplasa în afara țării.
În măsura în care existau întâlniri stabilite deja cu clienți sau colaboratori, recomandarea a fost aceea ca membrii echipei să încerce, pe cât posibil, să țină aceste întâlniri prin intermedul mijloacelor electronice. ”În prezent, mediul de business se acomodează la noua situație și restricțiile de călătorie impuse de autorități. Susținem aceste întâlniri cu clienții străini din așa-numitele ”zone roșii” – Italia, Spania (Madrid), Franța (Paris și regiunea de nord) – sau cu avocații din firme de peste granițe, prin intermediul mijloacelor electronice - Skype, teleconferințe, conferințe telefonice)”, au adăugat reprezentanții firmei.
În momentul de față, în cadrul echipei nu există avocați sau personal auxiliar aflați în autoizolare. „Desigur, mulți membri ai echipei lucrează de acasă, însă aceasta este doar o măsură de prevenție”, au arătat reprezentanții firmei.
Înainte de emiterea ordonanțelor militare, majoritatea instituțiilor statului au anuntat restricții sau chiar au suspendat interacțiunea cu publicul (instanțe, Registrul Comerțului, etc). Avocații SAA spun că urmăresc programul acestora și măsurile dispuse. În multe situații se comunică pentru orice tip de solicitări prin intermediul telefonului, fax-ului sau adresei de e-mail.
”Avem în vedere evitarea frecventării de către colegii noștri a unor locuri aglomerate, unde riscul de contaminare cu virusul COVID-19 este crescut”, au subliniat avocații SAA.
În ceea ce privește Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară București (OCPI), transmiterea și primirea actelor se realizează preponderent în format electronic (via e-mail), sau prin intermediul poștei la adresa de corespondență indicată pe website. Și în ceea ce privește activitatea Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), aceasta se desfășoară numai prin mijloace electronice.
Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
Pe portalul instanțelor de judecată a fost publicat un comunicat privind măsurile dispuse de către Tribunalul București (măsuri adoptate, de asemenea, în cadrul mai multor instanțe de judecată din București și din țară) pentru prevenirea răspândirii infecțiilor cu virusul COVID-19, în contextul măririi riscului de răspândire a epidemiei. Astfel, au fost dispuse o serie de măsuri, unele dintre acestea vizand și publicul și avocatii, printre care: programul cu publicul se suspenda in perioada 12 martie 2020 – 31 martie 2020, cu posibilitatea reevaluarii ulterioare; exceptand cauzele urgente, cu respectarea termenului rezonabil de solutionare a cauzelor, se va fixa primul termen de judecata incepand cu luna mai 2020 sau, după caz, se va proceda la preschimbarea termenelor de judecata acordate incepând cu 12.03.2020 pana la 30.04.2020 inclusiv; accesul justitiabililor in incinta instantei va fi permis doar la ora fixata pentru judecarea cauzei in care participa etc.
”În cadrul firmei urmărim și respectăm cu strictețe toate măsurile și recomandările emise de către instituțiile cu care colaborăm (ONRC, OCPI, instanțele de judecată, etc). Astfel, ne desfășurăm activitatea în limitele și condițiile stabilite de către autorități. Sperăm ca măsurile aplicate din timp în cadrul societății noastre să fie eficiente și să nu avem cazuri de contaminare printre colegi. Dar desigur, în cazul acestui scenariu pesimist, cu siguranță că vom urma toate recomandările și măsurile emise de către autoritățile din România”, au conchis reprezentanții casei de avocați.
În luna februarie, înaintea declarării pandemiei de Covid 19, Stratulat Albulescu & Asociații anunța, într-un articol publicat de BizLawyer, că vrea să extindă echipa și preconiza recrutări importante în 2020, mai ales în cadrul departamentelor cheie.
În pas cu vremurile, avocații firmei SAA utilizau zilnic instrumentele Legal Tech, acestea fiind de mare ajutor în creșterea productivității membrilor echipei. „Dintre acestea, putem numi: platformele de sharing al documentelor, Data Room-urile, aplicațiile care permit organizarea de teleconferințe și întâlniri online, aplicațiile care permit editarea diferitelor documente, aplicații pentru înregistrarea timpilor și facturare, etc”, a precizat luna trecută, pentru BizLawyer, Andrei Albulescu, Partener al firmei.
Estimările avocaților indicau faptul că volumul cel mai mare de muncă în acest sector ar fi fost în industriile Tech și Imobiliare, domenii vedetă și în 2019.
Luna trecută, firma de avocatură Stratulat Albulescu număra aproximativ 35 de avocați, specializați în diverse arii de practică. Obiectivul era acela de a depăși, în acest an, pragul de 40 de avocați.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1480 / 1884 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Refinitiv Legal Advisers - Full Year 2024 | La nivel global, piața fuziunilor și achizițiilor a crescut cu 10% anul trecut, iar pe continentul European avansul a fost de 22%. CMS, în Top 10 consultanți juridici care au asistat cele mai multe tranzacții de M&A la nivel global, Clifford Chance se remarcă pe ”bătrânul continent”, iar Schoenher în Estul Europei, regiune în care Filip & Company a intrat în Top 25
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Iablonschi & Asociații se alătură rețelei Marcalliance, care își consolidează astfel rețeaua globală și prezența în Europa de Est | Dorothée De Bernis (Președinte Marcalliance): ”Ne bazăm în România pe o echipă juridică de încredere”
Hațegan Attorneys, firmă de avocatură de tip butique cu sediul la Timișoara, își consolidează practica de Banking & Finance prin cooptarea unui profesionist cu experiență în corporate banking pe poziția de counsel
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...