ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocatura de business funcționează și în condiții de criză | CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații are două proiecte în curs de semnare și mai multe care continuă, cu șanse mari de a fi încheiate curând. Radu Boanță, Partener: Luăm în calcul să ne extindem echipa cu noi colegi, dar această decizie va fi foarte calculată

30 Aprilie 2020   |   Maria Teodoru

”Foarte activi clienții din industrii precum farmaceutice, retail, online, venture capital / start-ups”, a spus avocatul CEE Attorneys / Boanță, Gîdei și Asociații.

Radu Boantă, Partner - CEE Attorneys / Boantă, Gîdei si Asociatii

 
 
Restrângerea activităților economce și limitarea interacțiunii cu clienții a dat frisoane firmelor de avocați, dar proiectele continuă, anumite arii de practică având chiar motoarele turate la un nivel asemănător perioadei de dinaintea declanșării crizei medicale.Multe proiecte începute înainte de luna martie au încetinit ori au fost suspendate, dar avocații au continuat să consilieze clienții din industriile care s-au dezvoltat în criză sau care s-au dovedit imune la noul coronavirus.Avocatura de business functioneaza, exista proiecte și, cu mici ajustări/adaptări, firmele de avocati merg mai departe. Există și cazuri de proiecte ajunse în etapa finală, a semnării documentelor și, probabil, foarte curând vor fi anunțate mai multe tranzacții ”muncite” de avocați chiar în această perioadă de distanțare socială și multiple restricții.


În plutonul firmelor de avocați care au dus unele proiecte în etapa finală, în ciuda condițiilor neprielnice, este și CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații. ”Suntem implicați în două proiecte în curs de semnare, în domeniile online, tehnologie, venture capital / start-ups și ne așteptăm ca acest lucru să se întâmple în perioada stării de urgență”, a precizat pentru BizLawyer Radu Boanță, Partener al biroului CEE Attorneys din București.

CEE Attorneys / Boanță, Gîdei și Asociații a instituit din data de 12 martie sistemul de ”work from home”, iar interacțiunea cu toți clienții si toți colegii avocați din alte țări, nu doar din ”zonele roșii”, s-a făcut exclusiv prin mijloace de comunicare la distanță. Firma a implementat de mai mult timp politica interacțiunii online cu autoritățile publice, astfel încât relația cu aceste autorități se desfășoară in parametri normali, comparabili cu o perioadă firească din activitatea obișnuită.

”În această perioadă am continuat să ne consiliem clienții în proiecte de dreptul muncii, drept corporatist/M&A, imobiliare, însă oferim și asistența zilnică în aceste arii”, a arătat Radu Boanță. El spune că firma acordă asistență în mai multe proiecte începute înainte de declararea stării de urgență, care continuă în această perioadă și care au șanse mari de a fi încheiate după criză. ”Aceste proiecte sunt în special în domeniile retail, online, tehnologie, fintech / crypto, venture capital / start-ups”, a explicat partenerul CEE Attorneys / Boanță, Gîdei și Asociații.

În mod natural, a adăugat avocatul, activitatea a continuat în mod comparabil în industriile care s-au dezvoltat în criză – industria farmaceutică, retail, online - sau în cele care sunt oarecum imune la criză: tehnologie, fintech / crypto, venture capital / start-ups. Proiectele sunt variate, începând de la asistență în negocierea unor contracte comerciale complexe și până la continuarea unor proiecte de M&A începute înainte de criză. Mandatele sunt coordonate de partenerii firmei implicați în proiectele de consultanță – Krisztina Voicu, Radu Boanță, Nicolae Ursu și Sergiu Gîdei.



Mesaj pentru clienți și avocații din firmă

”Să încercăm, pe cât posibil, să privim dincolo de greutăți, temeri și incertitudini, să ne căutăm mecanismele de a ne adapta acestei noi realități, să ne sprijinim comunitatea și unii pe ceilalți. Să fim cât mai prezenți în ceea ce facem, fie că este vorba de familie, prieteni sau business. Suntem loiali atât clienților, cât și colegilor noștri în vremuri bune, dar și în perioade de criză și ne uităm spre viitor cât mai mult cu încredere și speranță (chiar dacă uneori pare că nu avem prea multe motive de optimism).”

Radu Boanță, Partener CEE Attorneys / Boanță, Gîdei și Asociații



Criza sanitară a lovit proiectele de M&A. Activitatea de litigii va exploda

În opinia partenerul CEE Attorneys / Boanță, Gîdei și Asociații, ariile cele mai afectate de criza sanitară sunt M&A și activitatea de litigii. ”Echipele care ofereau suport au fost direcționate spre alte domenii conexe - de exemplu, colegii care lucrau în proiecte de M&A au fost implicați intens in activitatea de redactare / renegociere de contracte comerciale in diverse industrii – cu atât mai mult cu cât ne dorim să menținem intactă echipa de avocați și să optimizăm fluxul de lucru astfel încât să ne sprijinim clienții cât mai eficient. Focus-ul și viziunea noastră este să ieșim din această criză mai puternici, cu o echipă ale cărei valori să rămână cele cu care am pornit la drum: coeziunea și sprijinul reciproc, pasiunea pentru ceea ce facem și soluțiile juridice rapide și foarte customizate”, a nuanțat Radu Boanță

Cele mai des întâlnite solicitari ale clienților sunt astăzi în domeniul dreptului muncii, consultanță de zi cu zi, inclusiv consultanță pe aspecte pre-litigioase, drept corporatist - având in vedere că în această perioadă sunt aprobate situațiile financiare anuale, real estate - consultanță oferită proprietarilor și chiriașilor pentru renegocierea contractelor în contextul situațiilor excepționale generate de criza sanitară. ”De asemenea, sunt foarte activi clienții din industrii precum farmaceutice, retail, online, venture capital / start-ups”, a spus avocatul CEE Attorneys / Boanță, Gîdei și Asociații.

Radu Boanță crede că activitatea de litigii va exploda după încetarea stării de urgență. ”De asemenea, estimăm că proiectele de restructurare / insolvență și dispute fiscale vor fi foarte intense începând cu toamna anului 2020. În funcție de volumul efectiv de muncă în aceste arii, luăm in calcul să ne extindem echipa cu noi colegi, dar această decizie va fi foarte calculată și va fi dictată de volumul efectiv de muncă pe care îl vom putea genera în viitor”, a subliniat avocatul.



Cea mai importanta lecție invățată în această criză atipică

”Cu aproximativ trei ani in urmă, societatea noastră a început un proiect de „hedging” al clientelei, în sensul că am încercat să diversificăm industriile, să ne dimensionăm activitatea cu clienții pe mai multe paliere, în funcție de volumul de activitate în funcție de domeniul de activitate, mărime, volumul de business etc. Eficiența acestei abordări a fost confirmată de actuala criză, în sensul că mixul de clienți a continuat să genereze activitate în această perioadă, chiar dacă unele industrii și arii au avut de suferit din cauza contextului global.
 

Radu Boanță, Partener CEE Attorneys / Boanță, Gîdei și Asociații

 


Lecțiile crizei. Cum se resimte reculul economiei în afacerile firmei

Noile condiții în care se desfășoară acum activitatea i-a luat pe nepregatite atât pe managerii companiilor din mai toate sectoarele economiei, cât și pe coordonatorii firmelor de avocați. În aceste condiții, care ar fi cea mai importanta decizie de management luată în aceasta perioada și care vor fi efectele acestei decizii? ”Dimensionarea corectă și calculată a activității pe termen mediu și lung, care include trei elemente centrale – echipa, clientela și costurile – este vitală pentru dezvoltarea, iar în aceste momente de criză, chiar supraviețuirea unei firme de avocați. Noi am refăcut toată strategia pe termen mediu și lung de la 0 pe baza condițiilor actuale și am „uitat” de rezultatele noastre din 2019, care a fost cel mai bun an în activitatea firmei”, a punctat Radu Boanță.

Avocatul recunoaște că astăzi există întârzieri la plata facturilor de către unii clienții, în special în industriile afectate de criză.

Față de planul inițial, liderii firmei estimează acum o scădere cu 25-30% a veniturilor casei de avocați în decursul anului 2020. Dacă nu va fi o revenire rapidă din criză – în condițiile în care se vorbește despre o posibilă revenire in U sau chiar WW – atunci scăderea va putea fi chiar mai mare, putând atinge 40 de procente.

În privința echipei, liderii firmei spun că nu se gândesc la o diminuare a efectivelor. ”Luăm in calcul doar creșterea calculată a echipei de avocați, mai ales in domeniile în care estimăm că va putea fi un volum crescut de muncă pe viitor”, a arătat Radu Boanță.

”Prioritatea noastră este să ne păstrăm și chiar să ne dezvoltăm clientela, pentru a genera un flux confortabil de proiecte pentru echipa noastră de avocați”, a conchis partenerul CEE Attorneys / Boanță, Gîdei și Asociații.

CEE Attorneys/Boanță, Gîdei și Asociații este o societate de avocați cu expertiză și practică diversificată care oferă asistență juridică în toate domeniile dreptului afacerilor, cu precădere în litigii comerciale, tranzacții imobiliare, drept corporatist/M&A, drept bancar și finanțări, IT/tehnologie. Echipa de avocați  este apreciată de clienți pentru calitatea și flexibilitatea serviciilor oferite, soluțiile pragmatice și practica  semnificativă atât în marile societăți de avocatură, cât și in firme de consultanță din categoria „Big4”. Din 2016, Boanță, Gîdei și Asociații este parte integrantă a CEE Attorneys, firmă internațională de avocatură cu peste 100 avocați în opt jurisdicții din Europa Centrală și birouri asociate în Germania, și în trei jurisdicții din Asia (Japonia, China, India).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1455 / 1884
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Refinitiv Legal Advisers - Full Year 2024 | La nivel global, piața fuziunilor și achizițiilor a crescut cu 10% anul trecut, iar pe continentul European avansul a fost de 22%. CMS, în Top 10 consultanți juridici care au asistat cele mai multe tranzacții de M&A la nivel global, Clifford Chance se remarcă pe ”bătrânul continent”, iar Schoenher în Estul Europei, regiune în care Filip & Company a intrat în Top 25
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Iablonschi & Asociații se alătură rețelei Marcalliance, care își consolidează astfel rețeaua globală și prezența în Europa de Est | Dorothée De Bernis (Președinte Marcalliance): ”Ne bazăm în România pe o echipă juridică de încredere”
Hațegan Attorneys, firmă de avocatură de tip butique cu sediul la Timișoara, își consolidează practica de Banking & Finance prin cooptarea unui profesionist cu experiență în corporate banking pe poziția de counsel
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...