UNTRR solicită includerea în mod explicit a suspendării leasingului operaţional în Ordonanţa 37 I 2020
07 Aprilie 2020 AGERPRES
Potrivit sursei citate, din normele de aplicare a aceleiaşi ordonanţe se doreşte eliminarea sintagmei "doar cu acordul acestora", întrucât "ar putea dura luni de zile până când toate părţile din contract îşi vor da acordul asupra modificării contractelor de finanţare".
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Ministerului Finanţelor Publice (MFP) includerea în normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului privind acordarea unor facilităţi pentru creditele acordate de instituţii de credit şi instituţii financiare nebancare anumitor categorii de debitori a posibilităţii suspendării tuturor tipurilor de împrumuturi dedicate persoanelor juridice.
"Ordonanţa de Urgenţă nr. 37/2020 şi normele de aplicare ale acesteia includ şi instituţiile financiare nebancare definite potrivit Legii nr. 93/2009, în care sunt cuprinse societăţile de leasing financiar. UNTRR solicită MFP includerea obligatorie a leasingului operaţional în OUG nr. 37/2020 şi în cadrul normelor de aplicare, deoarece deţine o pondere importantă în operarea vehiculelor de transport rutier. În ceea ce priveşte piaţa finanţărilor pentru vehiculele comerciale, 60% din autovehiculele de transport rutier sunt achiziţionate prin leasing financiar, 30% prin leasing operaţional şi 10% prin credit bancar, astfel că UNTRR solicită şi includerea obligatorie a leasingului operaţional în cadrul normelor de aplicare a OUG nr. 37/2020, în caz contrar firmele de transport rutier vor fi condamnate la faliment. Astfel, în cadrul art. 1 din normele de aplicare a OUG nr. 37/2020, solicităm completarea acestuia, prin includerea tuturor facilităţilor de leasing operaţional. În prezent, companiile de leasing operaţional consideră că nu fac subiectul OUG nr. 37/2020", precizează UNTRR, într-un comunicat transmis luni AGERPRES.
"Ordonanţa de Urgenţă nr. 37/2020 şi normele de aplicare ale acesteia includ şi instituţiile financiare nebancare definite potrivit Legii nr. 93/2009, în care sunt cuprinse societăţile de leasing financiar. UNTRR solicită MFP includerea obligatorie a leasingului operaţional în OUG nr. 37/2020 şi în cadrul normelor de aplicare, deoarece deţine o pondere importantă în operarea vehiculelor de transport rutier. În ceea ce priveşte piaţa finanţărilor pentru vehiculele comerciale, 60% din autovehiculele de transport rutier sunt achiziţionate prin leasing financiar, 30% prin leasing operaţional şi 10% prin credit bancar, astfel că UNTRR solicită şi includerea obligatorie a leasingului operaţional în cadrul normelor de aplicare a OUG nr. 37/2020, în caz contrar firmele de transport rutier vor fi condamnate la faliment. Astfel, în cadrul art. 1 din normele de aplicare a OUG nr. 37/2020, solicităm completarea acestuia, prin includerea tuturor facilităţilor de leasing operaţional. În prezent, companiile de leasing operaţional consideră că nu fac subiectul OUG nr. 37/2020", precizează UNTRR, într-un comunicat transmis luni AGERPRES.
Potrivit sursei citate, din normele de aplicare a aceleiaşi ordonanţe se doreşte eliminarea sintagmei "doar cu acordul acestora", întrucât "ar putea dura luni de zile până când toate părţile din contract îşi vor da acordul asupra modificării contractelor de finanţare".
"Totodată, la art. 16, pct. 5, dacă există posibilitatea de respingere a cererii de către creditor, atunci OUG 37 nu are niciun efect. Şi astăzi creditorii pot respinge sau aproba cereri din partea companiilor. Solicităm menţionarea clară - dacă finanţarea se încadrează în condiţiile prevăzute la art. 15 şi art. 16, atunci cererea se aprobă; dacă finanţarea nu se încadrează, atunci se respinge. Solicităm şi eliminarea sintagmei "doar cu acordul acestora" din normele de aplicare a OUG nr. 37/2020, de la articolul 16, pct. 7, pentru că ar putea dura luni de zile până când toate părţile din contract îşi vor da acordul asupra modificării contractelor de finanţare. Contractele de finanţare ale transportatorilor rutieri includ şi acorduri cu entităţi diferite de vânzătorul vehiculelor, dar care sunt în acelaşi grup. De exemplu, service-urile care asigură mentenanţă pe perioada finanţării aparţin, de cele mai multe ori, în mod direct sau indirect de finanţatori. La rândul lor, finanţatorul şi service-ul sunt în acelaşi grup sau au legătură cu unul dintre producătorii celor 7 mărci de camioane din piaţa europeană", menţionează transportatorii rutieri.
De asemenea, UNTRR solicită Ministerul Afacerilor Interne (MAI), Ministerului Finanţelor Publice (MFP), Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC) şi Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) realizarea de urgenţă a demersurilor necesare pentru implementarea unor proceduri simple de suspendare online a asigurărilor RCA pentru transportatorii rutieri, prin completarea unei declaraţii electronice pe proprie răspundere. "Digitalizarea documentelor este absolut necesară, iar declaraţia electronică ar putea fi realizată de către STS, pe modelul declaraţiei online creată pentru persoanele fizice (...), se arată în comunicat.
"Autovehiculele vor fi puse în parcări sigure, păzite, unde nu vor exista riscuri precum cel de furt sau de incendiu. Totodată, s-ar putea încheia o poliţă CASCO de stoc pentru camioanele parcate (...) UNTRR va solicita găsirea unei soluţii cât mai rapide de suspendare a asigurării RCA, fără a returna plăcuţele de înmatriculare, ci prin completarea unei declaraţii pe proprie răspundere, pentru ca firmele de transport rutier să-şi poată folosi asigurările RCA actuale după ce criza provocată de coronavirus va trece şi fără a parcurge proceduri birocratice cu depunerea plăcuţelor de înmatriculare şi pe urma cu recuperarea acestora (...). Companiile de transport rutier care încă au resurse le au pentru că au fost serioase şi îşi doresc să le utilizeze la repornirea activităţii. În domeniul transporturilor rutiere de mărfuri, la repornirea activităţii, trebuie să existe capital de lucru pentru 90 zile - în prima lună se începe activitatea, la final de lună se facturează, dar încasările sunt uzual la peste 60 de zile, timp în care pentru fiecare autovehicul operat în Europa de Vest trebuie acoperite cheltuieli de peste 10.000 euro/lună: 3.500 - 4.500 de euro de motorină, 2.600 euro cost cu forţa de muncă, 2.500 euro taxe de drum, întreţinere, reparaţii, asigurări (RCA, CASCO, CMR), finanţări, cheltuieli administrative", se precizează în documentul citat.
Conform datelor UNTRR, în România sunt 8,2 milioane de vehicule, din care 200.000 sunt licenţiate (165.000 de camioane şi 35.000 de autobuze şi autocare), iar din cauza crizei provocate de pandemia de coronavirus firmele de transport rutier de mărfuri româneşti care realizează transport rutier internaţional au raportat, în medie, o scădere cu 60% a afacerilor.
Totodată, în cazul transportului rutier naţional de persoane - linii regulate - numărul de pasageri a scăzut cu 80%, iar pentru transportul de persoane ocazional şi transportul rutier de persoane internaţional scăderea este de 100%.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 3915 / 5623 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
ANALIZĂ | Eurohold Bulgaria AD & Euroins Insurance Group AD vs România: 1-1 după prima încleștare la ICSID. Arbitrii au decis bifurcarea procedurii și vor analiza mai întâi efectele Acordului de denunțare a tratatelor bilaterale intra-UE. Urmează o fază preliminară decisivă - dacă România are dreptate, Tribunalul nu va avea jurisdicție, iar dosarul se oprește
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





