
Reguli noi privind publicitatea în stomatologie: Fără informații false, înșelătoare, inducerea în eroare a pacienților
02 Iulie 2025
AgerpresCodul deontologic, în forma sa consolidată, valabilă de la 1 iulie 2025, reflectă modificările și completările adoptate prin Decizia Adunării Generale a CMSR nr. 1/1AGN din 21 martie 2025, publicată în Monitorul Oficial nr. 287 din 2 aprilie 2025.
Publicitatea activității stomatologice nu trebuie să conțină informații false, înșelătoare sau susceptibile să inducă pacienții în eroare, prevede Ghidul de bune practici privind publicitatea medicilor stomatologi intrat în vigoare pe 1 iulie.
Potrivit ghidului, scopul publicității activității stomatologice este, printre altele, de a informa și educa publicul cu privire la serviciile și tratamentele disponibile, promovând astfel sănătatea orală și prevenirea afecțiunilor dentare, precum și de a promova activitatea stomatologică desfășurată de profesioniștii din domeniul stomatologic.
Documentul prevede că prin intermediul publicității, medicii stomatologi pot comunica eficient beneficiile și inovațiile din domeniul stomatologic, contribuind la creșterea gradului de conștientizare și accesibilitate a serviciilor de calitate.
Potrivit ghidului, scopul publicității activității stomatologice este, printre altele, de a informa și educa publicul cu privire la serviciile și tratamentele disponibile, promovând astfel sănătatea orală și prevenirea afecțiunilor dentare, precum și de a promova activitatea stomatologică desfășurată de profesioniștii din domeniul stomatologic.
Documentul prevede că prin intermediul publicității, medicii stomatologi pot comunica eficient beneficiile și inovațiile din domeniul stomatologic, contribuind la creșterea gradului de conștientizare și accesibilitate a serviciilor de calitate.
'Publicitatea realizată nu trebuie să conțină informații false, înșelătoare sau susceptibile să inducă pacienții în eroare. În situațiile în care se face publicitate prin trimiteri la acte terapeutice specifice care nu sunt de aplicabilitate generală (i.e. nu se aplică tuturor pacienților), acestea vor fi însoțite de explicații suplimentare referitoare la condițiile în care se pot aplica sau vor fi însoțite de o mențiune cu privire la faptul că acele acte terapeutice se aplică doar cazurilor în care sunt întrunite criteriile medicale de compatibilitate. De asemenea, nu trebuie să includă comparații defăimătoare cu alți profesioniști din domeniu sau să facă promisiuni nerealiste privind rezultatele tratamentelor realizate', se arată în document.
Miercuri, Colegiul Medicilor Stomatologi a transmis că, potrivit modificărilor introduse, orice tip de publicitate va fi permisă, atât timp cât conținutul respectă noile reglementări.
'Începând cu 1 iulie au intrat în vigoare noi reguli privind publicitatea în stomatologie. Odată cu actualizarea Codului deontologic, se aplică și o serie de documente menite să sprijine comunitatea stomatologică în aplicarea corectă și uniformă a noilor norme. Noile prevederi din Cod urmăresc un model european privind publicitatea etică și au fost adaptate la condițiile de piață din România. Potrivit modificărilor introduse, orice tip de publicitate va fi permisă, atâta timp cât conținutul respectă noile reglementări', a informat CMSR într-un comunicat remis presei.
Potrivit sursei citate, ghidul privind publicitatea facilitează înțelegerea și aplicarea corectă a normelor de comunicare profesională. Totodată, ghidul a fost creat cu scopul de a stabili norme directoare clare, detaliate și exemplificative referitoare la modalitatea de realizare a publicității în stomatologie.
Codul deontologic, în forma sa consolidată, valabilă de la 1 iulie 2025, reflectă modificările și completările adoptate prin Decizia Adunării Generale a CMSR nr. 1/1AGN din 21 martie 2025, publicată în Monitorul Oficial nr. 287 din 2 aprilie 2025.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 73 / 5538 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...