Ministerul Sănătăţii vrea să limiteze marketingul agresiv al înlocuitorilor laptelui matern. Amenzile prevăzute în proiect
27 Decembrie 2019
MEDIAFAXLegea reglementează cadrul legal privind marketingul înlocuitorilor laptelui matern şi promovarea alăptării, inclusiv furnizarea de informaţii într-o formă adecvată.
Ministerul Sănătăţii supune dezbaterii un proiect prin care este limitat marketingul agresiv al înlocuitorilor laptelui matern, orice acţiune de promovare a anumitor produse pentru bebeluşi având nevoie de avizul Ministerului. Firmelor le este interzis şi să contacteze direct mamele.
Legea reglementează cadrul legal privind marketingul înlocuitorilor laptelui matern şi promovarea alăptării, inclusiv furnizarea de informaţii într-o formă adecvată.
„Ministerul Sănătăţii are responsabilitatea informării populaţiei în ceea ce priveşte nutriţia sugarilor. Informarea se realizează prin intermediul instituţiilor aflate în subordinea şi în coordonarea sa. Orice fel de acţiuni de informare, educare, comunicare, inclusiv campanii de informare, educare, comunicare sau simpla tipărire şi distribuire de materialele de informare, educare, comunicare, referitoare la nutriţia sugarilor, pot fi organizate şi desfăşurate numai cu avizul Ministerului Sănătăţii”, se arată în proiect.
Legea reglementează cadrul legal privind marketingul înlocuitorilor laptelui matern şi promovarea alăptării, inclusiv furnizarea de informaţii într-o formă adecvată.
„Ministerul Sănătăţii are responsabilitatea informării populaţiei în ceea ce priveşte nutriţia sugarilor. Informarea se realizează prin intermediul instituţiilor aflate în subordinea şi în coordonarea sa. Orice fel de acţiuni de informare, educare, comunicare, inclusiv campanii de informare, educare, comunicare sau simpla tipărire şi distribuire de materialele de informare, educare, comunicare, referitoare la nutriţia sugarilor, pot fi organizate şi desfăşurate numai cu avizul Ministerului Sănătăţii”, se arată în proiect.
Avizul trebuie solicitat de către iniţiatorul campaniei de comunicare, cu cel puţin 2 luni de zile înainte. Sunt vizaţi înlocuitorii de lapte matern, orice aliment lichid, semisolid sau solid pentru sugari în primele 6 luni de viaţă, biberoane, tetine.
Echipelor de marketing îi este interzis să contacteze, direct sau indirect, gravidele, mamele de sugari, membrii ai familiilor acestora ori angajaţii din spitale.
Personalul din cadrul sistemului de sănătate are obligaţia de a instrui mamele în privinţa alăptării şi a produselor vizate
„Prin armonizarea deplină a prevederilor legii cu legislaţia Uniunii Europene, actul normativ va putea fi pus în aplicare şi va produce efecte în limitarea reclamei comerciale agresive a produselor ce înlocuiesc laptele matern, favorizând creşterea ratei alăptării, îmbunătăţirea nutriţiei copilului şi scăderea riscului de apariţie a obezităţii. Vor fi ameliorate astfel importante probleme de sănătate public”, transmit iniţiatorii în expunerea de motive.
Amenzile pentru abateri sunt: de la 500 lei la 1.000 lei pentru persoanele fizice şi de la 5.000 lei la 100.000 lei în cazul persoanelor juridice.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 4015 / 5353 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Promovări la Schoenherr: Monica Cojocaru devine partner în structura internațională a grupului, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu, managing partner: ”Aceste promovări vin să confirme valoarea pe care o atribuim contribuției efective a colegelor noastre la dezvoltarea ariilor de practică din care fac parte – corporate m&a, energy, banking & finance, labour & employment – și a relației cu clienții firmei”
Clifford Chance Badea și-a extins echipa cu 15 avocați în 2024, după cel mai accelerat ritm de creștere și recrutare din ultimii ani | Daniel Badea, Managing Partner: ”Am avut colegi care au lucrat în birourile internaționale ale Clifford Chance, dar și în locuri precum Stockholm sau Zurich, pe proiecte transfrontaliere de o complexitate foarte mare, acoperind aproape toate continentele”
Sun Wave Pharma România, la vânzare. Jefferies consiliază exitul LetterOne, fond de investiții legat de doi oligarhi ruși
BACIU PARTNERS, numită ”Gold Stars of Romanian IP” de World Trademark Review în clasamentele WTR 1000 2025. Patru membri ai echipei, desemnați profesioniști de top în clasamentul individual
Trei firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2025 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
Bulboacă & Asociații a sprijinit obținerea unei finanțări de capital de lucru în valoare de 20 de milioane EUR pentru Frigoglass, asumând din nou un rol de reprezentare dublă. Colaborare cu două firme internaționale de avocați, în acest proiect
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...