Guvernul a aprobat Comitetul de coordonare pentru date, servicii digitale şi inteligenţa artificială
23 Aprilie 2024
AGERPRESPotrivit unui comunicat al Guvernului, prin crearea Comitetului de coordonare pentru date, servicii digitale şi inteligenţa artificială, se creează cadrul necesar cooperării la nivel naţional în vederea atingerii următoarelor obiective:
Executivul a aprobat marţi, prin memorandum, constituirea, la nivelul României, a unui Comitet cu rol de coordonare în ceea ce priveşte aplicarea reglementărilor europene referitoare la date, inclusiv la guvernanţa şi reutilizarea datelor, la serviciile digitale şi la inteligenţa artificială.
Potrivit unui comunicat al Guvernului, prin crearea Comitetului de coordonare pentru date, servicii digitale şi inteligenţa artificială, se creează cadrul necesar cooperării la nivel naţional în vederea atingerii următoarelor obiective:
* implementarea şi aplicarea unitară a legislaţiei din domeniile menţionate, delimitarea concretă şi corectă a atribuţiilor, în special în cazul atribuţiilor interdependente;
Potrivit unui comunicat al Guvernului, prin crearea Comitetului de coordonare pentru date, servicii digitale şi inteligenţa artificială, se creează cadrul necesar cooperării la nivel naţional în vederea atingerii următoarelor obiective:
* implementarea şi aplicarea unitară a legislaţiei din domeniile menţionate, delimitarea concretă şi corectă a atribuţiilor, în special în cazul atribuţiilor interdependente;
* armonizarea înţelegerii şi interpretării normelor europene, atât prezente, cât şi viitoare;
* coordonarea intervenţiilor pe piaţă, atunci când este cazul, în conformitate cu atribuţiile specifice;
* asigurarea convergenţei deciziilor adoptate de părţi cu privire la problemele identificate, atribuţiilor legale specifice;
* schimbul eficient de informaţii, consiliere şi recomandări în legătură cu chestiuni punctuale legate de punerea în aplicare sau de asigurarea respectării normelor europene;
* schimbul de expertiză, inclusiv sub forma de evenimente punctuale (ad hoc) organizate în scopul susţinerii activităţilor grupului (de exemplu, întâlniri cu reprezentanţi ai industriei, furnizori de servicii, de echipamente etc).
"Membrii comitetului vor coopera în special în domeniile de interes şi competenţă comune în ceea ce priveşte gestiunea datelor şi reutilizarea acestora, stabilirea aspectelor relevante pentru serviciile digitale şi transmiterea de informaţii într-un mod concertat în situaţia în care serviciile de platformă esenţiale sunt sub investigaţie de piaţă, definirea unor standarde, principii şi norme specifice în acord cu legislaţia europeană, inclusiv în ceea ce priveşte inteligenţa artificială, elaborarea unor ghiduri/recomandări de bune practici, adoptarea unor poziţii comune cu privire abordările de reglementare în domeniile de interes şi susţinerea/promovarea acestora, atunci când este cazul, în cadrul grupurilor de lucru la nivel european, dar şi cu privire la orice alte aspecte care rezultă din activitatea comitetului", se arată în comunicat.
Din acest comitet vor face parte reprezentanţi ai mai multor instituţii: Autoritatea Naţională pentru Administrarea şi Reglementare în Comunicaţii, Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Autoritatea pentru Digitalizarea României, Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, Directoratul Naţional pentru Securitate Cibernetică, Institutul Naţional de Statistică, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, Consiliul Naţional al Audiovizualului şi Consiliul Concurenţei.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 204 / 5338 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
RTPR alături de Grup Șerban Holding într-o finanțare de 73 mil. € acordată de un sindicat bancar. Echipa, coordonată de Alexandru Retevoescu (Partner) și Andreea Nedeloiu (Senior Associate) | Nicolae Lucian Șerban (CEO GSH): Ne dorim ca pe viitor să găsim în RTPR un partener pentru proiecte viitoare
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...