Preşedintele AAR: Aeroporturile sunt pregătite pentru aderarea la Schengen; şi Poliţia de Frontieră stă foarte bine
09 Februarie 2024
AGERPRESAnul trecut, aeroporturile din România au depăşit cifrele din 2019 în privinţa traficului, înregistrând 24 de milioane de pasageri.
Preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România (AAR), David Ciceo, estimează că traficul în zona Schengen, după 31 mai, va reprezenta aproximativ 70% din totalul fluxului de pasageri şi dă asigurări că aeroporturile, atât cele de la Bucureşti, cât şi cele regionale, vor fi pregătite pentru modificările necesare.
"Aeroporturile din România colaborează cu Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră şi cu Vama pentru a adapta fluxurile de pasageri, astfel încât să fim pregătiţi pentru 31 martie. Estimăm că traficul Schengen va fi de aproximativ 70%, iar cel non-Schengen 30%. Reprezintă o facilitate extraordinară pentru pasageri, pentru că 70% nu vor mai fi controlaţi nici la plecare şi nici în ţările de destinaţie, mă refer la zona Schengen şi, de asemenea, se elimină actele necesare pentru copiii minori în zona Schengen în cazul în care nu sunt însoţiţi de ambii părinţi", a declarat Ciceo la Braşov, cu prilejul şedinţei anuale a Asociaţiei Aeroporturilor din România.
"Aeroporturile din România colaborează cu Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră şi cu Vama pentru a adapta fluxurile de pasageri, astfel încât să fim pregătiţi pentru 31 martie. Estimăm că traficul Schengen va fi de aproximativ 70%, iar cel non-Schengen 30%. Reprezintă o facilitate extraordinară pentru pasageri, pentru că 70% nu vor mai fi controlaţi nici la plecare şi nici în ţările de destinaţie, mă refer la zona Schengen şi, de asemenea, se elimină actele necesare pentru copiii minori în zona Schengen în cazul în care nu sunt însoţiţi de ambii părinţi", a declarat Ciceo la Braşov, cu prilejul şedinţei anuale a Asociaţiei Aeroporturilor din România.
Totodată, el a subliniat că Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră "stă foarte bine" în privinţa adaptării procedurilor.
"O parte suntem noi (aeroporturile - n.r.) responsabili, bineînţeles şi Poliţia de Frontieră, (...) dar să ştiţi că stau foarte bine, au toate dotările necesare", a punctat David Ciceo.
Acesta a menţionat că, anul trecut, aeroporturile din România au depăşit cifrele din 2019 în privinţa traficului, înregistrând 24 de milioane de pasageri.
"Ne aşteptăm la creşteri, dar trebuie să fim prudenţi", a subliniat Ciceo, referindu-se la problemele pe care companiile aviatice le au cu unele motoare ale aeronavelor.
La rândul său, ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Adrian Veştea, a subliniat că aeroportul de la Braşov a fost astfel conceput încât nu va avea probleme de adaptare la cerinţele Schengen.
"Aeroportul de la Braşov, încă din momentul în care a fost conceput, a fost gândit în aşa fel încât să se poată adapta unor astfel de situaţii, era de aşteptat să intrăm în spaţiul Schengen din punct de vedere aerian. Pe aeroportul din Braşov lucrurile vor fi foarte uşor de adaptat, este vorba de pregătirea unor documentaţii, de stabilirea unor fluxuri, în aşa fel încât aeroportul să poată fi certificat pentru spaţiul Schengen", a spus Veştea, care a fost preşedinte al Consiliului Judeţean Braşov şi direct implicat în realizarea proiectului acestui aeroport.
În discursul susţinut în cadrul întâlnirii şefilor de aeroporturi din ţară, el a subliniat că ministerul pe care îl conduce, împreună cu reprezentanţii Asociaţiei Aeroporturilor din România şi instituţiile guvernamentale responsabile, colaborează "pentru identificarea resurselor financiare pentru a sprijini atât aeroporturile regionale, cât şi aeroporturile mici, cu trafic de sub 200.000 pasageri pe an".
Întrunirea anuală a Asociaţiei Aeroporturilor din România s-a desfăşurat joi şi vineri, la Poiana Braşov, printre subiectele discutate fiind proiectele finanţate prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM) care sunt în curs de implementare la aeroporturi, aspecte legate de siguranţa şi securitatea în aeroporturi, prognozele referitoare la traficul de pasageri şi posibilitatea dezvoltării reţelelor de rute, precum şi aderarea la spaţiul Schengen la nivelul frontierelor aeriene, începând cu 31 martie.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 679 / 9104 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...