
Facilităţi legate de vizele de turist pentru străinii care doresc să viziteze România | Ivan: Simplificăm procedurile foarte laborioase
20 Februarie 2025
AgerpresPrezent la deschiderea Târgului de Turism al României, ediţia de primăvară, ministrul a afirmat că a demarat un proces de simplificare a relaţiei stat-operatori din turism, fiind pregătită o aplicaţie pentru a se vedea care este profilul turistului din România şi a se veni cu campanii targetate.
Autorităţile române pregătesc facilităţi legate de vizele de turist pentru străinii care doresc să viziteze România, iar la nivel diplomatic s-au purtat discuţii pentru acorduri comerciale în materie de turism cu câteva state extrem de importante din Uniunea Europeană şi din afara ei, a declarat, joi, ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului, Bogdan Ivan.
Prezent la deschiderea Târgului de Turism al României, ediţia de primăvară, ministrul a afirmat că a demarat un proces de simplificare a relaţiei stat-operatori din turism, fiind pregătită o aplicaţie pentru a se vedea care este profilul turistului din România şi a se veni cu campanii targetate.
Prezent la deschiderea Târgului de Turism al României, ediţia de primăvară, ministrul a afirmat că a demarat un proces de simplificare a relaţiei stat-operatori din turism, fiind pregătită o aplicaţie pentru a se vedea care este profilul turistului din România şi a se veni cu campanii targetate.
"Am trei idei scurte, precise şi clare pe care vreau să le subliniez în această dimineaţă. Unu, simplificare în relaţia statului cu tot ceea ce înseamnă operatori din turism. Aici ştim cu toţii că încă se fac raportări cu foaia şi cu pixul, de multe ori şi în Excel. Folosim expertiza din digitalizare după ce am făcut acest nou minister, împreună cu colegii noştri, tocmai pentru a aduce o simplificare a tuturor acestor procese birocratice. Deja avem o aplicaţie pe care am pregătit-o şi acum o calibrăm în raport cu toţi operatorii turistici din România. Lucrăm în grupurile de lucru la nivel tehnic ca să fie operabilă această aplicaţie, care va fi gratuită pentru toţi operatorii, şi, odată cu ea, vor putea doar să scaneze buletinul sau celelalte documente, fără să fie nevoie să mai facă vechile copii la xeroxuri şi să facă Excel-uri ca să transmită raportările, ca să vedem care e profilul turistului din România, atât al celui român, cât şi al celui care vine din afara ţării în România. Atunci vom putea să facem următorul lucru: să venim cu campanii targetate (...), să ştim foarte clar cum ne adresăm în afara ţării şi în ţară", a afirmat Bogdan Ivan.
O altă direcţie unde s-au semnalat probleme este cea a acordării vizelor de turist pentru cei care doresc să viziteze România, iar aici se lucrează la simplificarea acestei proceduri.
"La nivel diplomatic, deja am purtat discuţii pentru acorduri comerciale în materie de turism cu câteva state extrem de importante din Europa şi în afara Uniunii Europene. Pregătim inclusiv facilităţi legate de vizele de turist pentru a ajunge în România, să simplificăm toate acele proceduri foarte laborioase. Mi s-au adus la cunoştinţă de către marii operatori din turism că avem probleme acolo şi deja lucrăm în grupurile de lucru pentru a le simplifica", a susţinut acesta.
Bogdan Ivan a dat asigurări că deciziile pe care ministerul le va lua cu privire la segmentul turistic vor fi doar în acord cu operatorii din sector.
"Orice decizie pe care o luăm referitor la segmentul turistic, o facem exclusiv în consultare cu zona privată. Deja am purtat foarte multe discuţii cu asociaţiile patronale din acest sector şi ce am făcut în ultimele trei săptămâni, pentru că sunt de o lună şi ceva în această nouă configuraţie, împreună cu colegii mei, am scos din sertar acele proiecte de lege, de simplificare propuse de către dumneavoastră, care datează şi de câţiva ani şi sunt în sertare. Le-am reactualizat şi urmează în perioada următoare să intre pe fluxul de avizare şi chiar să le schimbăm. Lucruri simple, care au impact mare", a subliniat şeful MEDAT.
De asemenea, se lucrează la flexibilizarea conceptului de management al destinaţiei, pentru a se înfiinţa OMD-ul naţional, care să permită realizarea unei campanii targetate în ţară şi în străinătate pentru atragerea de turişti.
"Am reuşit împreună cu colegii mei şi am cerut celor de la Comisia Europeană să facem o schimbare în PNRR, tocmai pentru a flexibiliza acel concept de organizaţie de management al destinaţiei, să avem una naţională prin care putem să facem şi acel clip, să facem campanie targetată în ţară şi în afara ţării, şi, doi, să dăm oportunitatea fiecărui judeţ din România sau regiune de a se asocia şi de a-şi face propriul său brand, care să fie parte din brandul turistic al României", a arătat Ivan.
Târgul de Turism al României, ediţia de primăvară 2025, a debutat joi, la Romexpo. Ajuns la cea de-a 51-a ediţie, Târgul de Turism al României rămâne locul ideal de prezentare, atât a celor mai interesante oferte şi atracţii turistice din România şi din străinatate, cât şi a accesoriilor şi gadget-urilor necesare în orice vacanţă, potrivit prezentării de pe site-ul dedicat.
Evenimentul se desfăşoară pe o suprafaţă de 12.000 metri pătraţi şi reuneşte 190 de expozanţi din ţară şi din străinătate, consolidându-şi statutul de platformă de referinţă în industria turismului, potrivit unui comunicat al Romexpo.
Această ediţie a adus un număr semnificativ de participanţi internaţionali, reprezentând 52% din totalul companiilor prezente. Agenţiile de turism şi tur-operatorii au pregătit reduceri semnificative pentru o gamă largă de pachete turistice.
Cele mai frumoase zone din România sunt promovate în cadrul târgului, printre care Braşov, Brăila, Bucovina, Buzău, Caraş Severin, Covasna, Eforie, Harghita, Maramureş, Mureş, Prahova, Tulcea, oferind vizitatorilor oportunitatea de a descoperi atracţiile autentice ale ţării.
Totodată, pasionaţii de călătorii sunt aşteptaţi cu reduceri de până la 50% pentru vacanţele de vară în destinaţii populare precum Egipt, Grecia, Italia, Spania şi Turcia, de până la 40% pentru pachetele achiziţionate pe litoralul românesc, până la 30% pentru vacanţele de Paşte şi 1 Mai şi de până la 40% pentru sejururile de Mărţişor în capitale europene şi staţiuni montane.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 18 / 9258 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for a Senior Associate
Cum se modelează o carieră în Drept cu programul Erasmus | Povestea Raisei Manolescu, studentă în ultimul an la Iași, dar și o comparație între două sisteme: ”Dacă la noi accentul este pe memorarea multor informații, la universitatea din Coimbra accentul cădea pe un dialog autentic între student și profesor, pe spiritul critic, pe utilizarea unor concepte juridice în situații practice. Am simțit că atitudinea non-formală a profesorilor de la seminare a dus la crearea unui mediu academic mai dinamic”
Filip & Company asistă Adrem în vânzarea a 20% din acțiuni către ROCA Investments. Monica Stătescu (partener): ”Această tranzacție este un exemplu de colaborare strategică între antreprenori români”
Kinstellar și-a relocat birourile în Globalworth Tower, pe fondul extinderii echipei. Cushman & Wakefield Echinox a asistat firma de avocați în acest proiect și în vânzarea fostului sediu din centrul Capitalei
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Înalta Curte de Casație a decis în premieră restituirea TVA aferentă taxei clawback | Victoria obținută de avocații Băncilă, Diaconu și Asociații împreună cu EY România pentru un jucător de top din industria farmaceutică va avea implicații pentru toată industria farmaceutică
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...