Burduja: Estimăm că de la companiile din portofoliul Ministerului Energiei cel puţin un miliard de lei pot fi economisiţi
10 Ianuarie 2025
AgerpresEl a anunţat că în perioada următoare va fi iniţiat un proiect de reorganizare a ministerului, care va reduce schema de personal, prin organizarea de concursuri, urmând să rămână "cei care merită să rămână".
Ministerul Energiei va iniţia în perioada următoare un proiect de reorganizare la nivelul instituţiei şi al companiilor din portofoliu, la nivelul cărora se estimează că prin măsurile de eficientizare va fi economisit cel puţin un miliard de lei, a declarat, joi, ministrul de resort, Sebastian Burduja, într-o conferinţă de presă.
"Un pilon care este fundamental şi pentru programul de guvernare se numeşte reforma, reforma sectorului energetic şi, de fapt, reforma Ministerului Energiei şi reforma companiilor din sectorul energetic. Constatăm cu toţii că România este într-o situaţie delicată din perspectiva echilibrului fiscal-bugetar şi cred că este o chestiune de răspundere, de bun simţ să dăm un exemplu şi pentru alte ministere şi pentru alte instituţii publice, şi pentru alte companii de stat, luând câteva măsuri", a spus Burduja.
"Un pilon care este fundamental şi pentru programul de guvernare se numeşte reforma, reforma sectorului energetic şi, de fapt, reforma Ministerului Energiei şi reforma companiilor din sectorul energetic. Constatăm cu toţii că România este într-o situaţie delicată din perspectiva echilibrului fiscal-bugetar şi cred că este o chestiune de răspundere, de bun simţ să dăm un exemplu şi pentru alte ministere şi pentru alte instituţii publice, şi pentru alte companii de stat, luând câteva măsuri", a spus Burduja.
Astfel, el a anunţat că în perioada următoare va fi iniţiat un proiect de reorganizare a ministerului, care va reduce schema de personal, prin organizarea de concursuri, urmând să rămână "cei care merită să rămână".
"Asta înseamnă, estimăm, o eliminare a posturilor vacante şi reducerea posturilor ocupate cu până la 20%. Sigur, în funcţie de specificul fiecărei structuri în parte, pentru că, dacă luăm Direcţia de investiţii, unde avem cam 100 de colegi, ei au reuşit să atragă undeva la 14 miliarde de euro, deci au o productivitate bună. Nu înseamnă că nu e loc de mai bine şi acolo. Dar, discutând cu directorii, le-am dat această temă să eficientizăm activitatea ministerului", a explicat ministrul Energiei.
Burduja a precizat că acelaşi lucru l-a cerut deja, miercuri, printr-o circulară, companiilor din portofoliul Ministerului Energiei, în care ministerul este acţionar majoritar sau acţionar unic.
Totodată, în primul trimestru al acestui an, va fi dat publicităţii un portal în care se vor regăsi informaţii legate de prevederile din contractele de mandat, remuneraţie fixă, componentă variabilă, dacă este cazul, anumite sporuri, beneficii, prevederi din contractele colective de muncă şi toate cheltuielile, contractele pe care companiile le au în derulare.
"Deci, punând reflectoarele pe aceste companii, de care în bună măsură sunt mândru, au făcut treabă bună şi vor continua să o facă....Dar este loc de mai bine şi cred că românii merită să ştie exact cât plătim, pe ce se duc banii, pentru că, aşa cum spuneam, statul e acţionar, majoritar sau acţionar unic, deci vorbim şi despre banii românilor", a punctat Burduja.
Ministrul a mai afirmat că a cerut reducerea posturilor de conducere din companii, în contextul în care, în multe dintre acestea, sunt foarte mulţi directori, personal de conducere.
"Există loc de mai bine. Le-am indicat şi un procent, iar devierea de la aceste reduceri trebuie justificată în scris, temeinic şi o voi accepta numai în condiţii cu totul şi cu totul excepţionale", a mai spus Burduja.
De asemenea, potrivit ministrului, trebuie reduse cheltuielile cu bunurile şi serviciile. S-a făcut o statistică preliminară şi li s-a cerut companiilor să vină cu acest plan de reducere până pe data de 23 ianuarie, iar bugetele de venituri şi cheltuieli pe anul acesta nu vor fi aprobate decât dacă respectă aceste principii de reformă.
"Deci, vrând-nevrând, că le place că nu le place, vor trebui să ia astfel de măsuri. Stoparea angajărilor în cadrul companiilor, filialelor, cu excepţiile de rigoare. Sigur că, dacă pleacă un operator dintr-o cameră de comandă, el trebuie înlocuit. Dar în general nu dorim să permitem angajări fără număr şi cheltuirea sau risipirea banului public. Reducerea cheltuielilor cu salariile, în special cu personal TESA. Am constatat că în mai multe companii oamenii din birouri sunt prea mulţi, iar oamenii din execuţie, personalul productiv, este prea puţin. Se întâmplă asta şi în minerit, se întâmplă şi în alte companii din sectorul energetic. În general, în aceste poziţii au ajuns şi oameni pregătiţi, dar şi oameni care nu au ce căuta acolo şi îşi căutau un loc confortabil în care să stea pe un salariu bun. Cei care nu livrează trebuie să plece acasă şi să livreze în sectorul privat, în companii private, este cerere de forţă de muncă", a subliniat Sebastian Burduja.
O altă măsură avută în vedere este reducerea cheltuielilor de protocol şi sponsorizare cu minimum 50%, deoarece sunt companii din Ministerul Energiei care cheltuie în fiecare an milioane de lei pe tot felul de sponsorizări şi cheltuieli de protocol, a semnalat ministrul.
De asemenea, analiza a vizat şi modul în care aceste companii îşi pot creşte veniturile şi s-a constatat că multe dintre ele au active "care zac în paragină", active nefolosite, care ar putea fi puse în circuitul economic, să aducă bani la bugetul de stat, la bugetul companiei.
"Deci aceasta e partea de reformă. Pe plan, ei au până pe 23 ianuarie, după care îşi aprobă aceste măsuri în forurile de guvernanţă corporativă. Şi la nivelul AGA, de asemenea, vom include aceste măsuri, pentru a ne asigura că ele sunt respectate, cu atât mai mult cu cât, repet, toţi au bugeturi de venituri şi cheltuieli. Cu unele mergem în Guvern, altele se aprobă prin ordin de ministru, dar nu se vor aproba şi nu le vom înainta în Guvern decât dacă respectă aceste principii de eficientizare. Noi estimăm că de la companiile din portofoliul Ministerului Energiei, cel puţin un miliard de lei pot fi economisiţi prin aceste măsuri. Cel puţin", a punctat ministrul Energiei.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 3 / 9104 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...