
Bogdan Chiriţoiu: Domeniul feroviar este zona cea mai puţin reformată
08 Octombrie 2019
MEDIAFAXAcesta susţine că Uniunea Europeană va impulsiona schimbările în companiile feroviare prin reglementările aduse, mai ales în sectorul financiar.
Domeniul feroviar este cel mai puţin reformat, de la comunism până în prezent, şi nu este sprijinit nici din administraţie, a afirmat marţi, Bogdan Chiriţoiu, Preşedintele Consiliului Concurenţei, la deschiderea Zilelor Feroviare 2019.
"Noi suntem reglementatorul pentru acces pe calea ferată. Vedem multe sectoare din economie şi din administraţie. Din perspectiva asta, CFR Marfă este cea mai puţin reformată, cea mai rămasă în urmă din economia românească, cea mai puţin schimbată de la comunism încoace. Aveți neşansa să nu aveţi un sprijin foarte bun în administraţie. Poate fi o problemă de expertiză, şi mai mult o problemă de captură a administraţiei de diferitele interese din piaţă şi societate", a declarat Chiriţoiu.
"Noi suntem reglementatorul pentru acces pe calea ferată. Vedem multe sectoare din economie şi din administraţie. Din perspectiva asta, CFR Marfă este cea mai puţin reformată, cea mai rămasă în urmă din economia românească, cea mai puţin schimbată de la comunism încoace. Aveți neşansa să nu aveţi un sprijin foarte bun în administraţie. Poate fi o problemă de expertiză, şi mai mult o problemă de captură a administraţiei de diferitele interese din piaţă şi societate", a declarat Chiriţoiu.
Acesta susţine că Uniunea Europeană va impulsiona schimbările în companiile feroviare prin reglementările aduse, mai ales în sectorul financiar.
"Singura parte bună pe care o văd este că suntem forţaţi să facem nişte schimbări, nu cred că lucrurile vor să rămână aşa. În primul rând sunt o serie de reguli care ne vin dinspre Uniunea Europeană. Vrând nevrând va trebui să aducem nişte schimbări. Cele mai importante sunt cele financiare. Sunt investiţii care se fac în infrastructură", a mai spus Preşedintele Consiliului Concurenţei.
Chiriţoiu a subliniat că CFR nu duce lipsă de clienţi, există cerere de transport comercial pe calea ferată din partea marilor exportatori şi nevoie ridicată de creştere a limitei de viteză.
"Dacă nu creştem viteza de circulaţie a trenurilor, evident că nu vom putea atrage nici marfă şi nici călători pe calea ferată. Clienţi aţi avea. Operatorii mari economici se plâng de faptul că nu pot folosi calea ferată. Am fost de curând la Renault, cel mai mare exportator al ţării. Are nevoie de o capacitate mai bună pe calea ferată pentru a scoate producţia spre export. Banii sunt esenţiali pentru investiţii ca să creştem viteza", a spus acesta.
Preşedintele Consiliului Concurenţei a adus în discuţie şi decizia Comisiei Europene asupra CFR Marfă şi preluare a o parte din activele companiei de către CFR Infrastructură pentru a ameliora datoriile.
„Banii singur nici ei nu sunt însă suficienţi. E nevoie şi de schimbări de reguli care să crească transparenţa şi să aducă şi să aducă mai multă competiţie în sistem. Pe partea de reguli, acolo ar fi contribuţia noastră, ajutorul pe care îl putem da sectorului. Pe scurt, cartoful cel mai fierbinte pe care trebuie să-l gestionăm este situaţia CFR Marfă. Bănuiesc că mulţi din cei prezenţi în sală sunt implicaţi în plângerea care a fost adresată Comisiei Europene acum trei ani. Ştim cu toţii că la sfîrşitul acestui an vom avea decizia Comisiei Europene care va spune dacă datoriile pe care CFR Marfă le are în momentul de faţă va mai adăuga câteva sute de milioane de euro. Avem câteva luni ca să gândim, în primul rînd CFR Marfă şi Ministerul, care este acţionarul CFR Marfă, să găsim soluţii cum, cum vedem evoluţia companiei şi a activelor companiei. Propunerea noastră a fost ca cel puţin o parte din active să fie preluate de CFR Infrastructură, şi în felul acesta să se reducă nivelul datoriilor", a adăugat Chiriţoiu.
Bogdan Chiriţoiu a mai explicat că se pregăteşte deschiderea CFR Călători pentru concurenţa între traseele cel mai mult utilizate şi profitabile şi cele care vor necesita subvenţii.
"Avem discuţii în momentul de faţă privind modul cum va fi subvenţionat transportul de călători pe calea ferată în următorul an. Preocuparea noastră şi a Guvernului este să ne asigurăm ce limite poate să suporte bugetul, subvenţiile pentru CFR Călători, există o formulă care este corectă faţă de diferiţi operatori. Ceea ce e mai complicat, trebuie să ne pregătim pentru momentul în care vom deschide spre concurenţă acest sector, între traseele profitabile care poate nu necesită subvenţii, sau poate necesită o subvenţie mai mică şi şi traseele care sunt necesare social şi vor fi subvenţionate de la buget", a spus Preşedintele Consiliului Concurenței.
"Sunt de acord cu autorităţile, că nu trebuie ca România să fie campioana reformelor, mai bine stă şi vedem cum greşesc alţii şi învăţăm din ce fac bine şi ce fac prost alţii", a concluzionat acesta.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 9805 / 9940 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
„The Lawyer European Awards 2025” | Trei firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe”: NNDKP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Firma fondată de Octavian Popescu, printre finaliști și în secțiunea ”European litigation team of the year”
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
Oportunități, provocări și diferențe de abordare - CMS European M&A Outlook 2026 | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: “Europa Centrală și de Est se conturează ca o surpriză pozitivă pe harta investițiilor”. Rodica Manea, Corporate Partner: “Vedem o activitate susținută pe piața locală, iar companiile românești continuă să se adapteze rapid și să valorifice oportunitățile emergente”
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...