Bogdan Chiriţoiu: Domeniul feroviar este zona cea mai puţin reformată
08 Octombrie 2019 MEDIAFAX
Acesta susţine că Uniunea Europeană va impulsiona schimbările în companiile feroviare prin reglementările aduse, mai ales în sectorul financiar.
Domeniul feroviar este cel mai puţin reformat, de la comunism până în prezent, şi nu este sprijinit nici din administraţie, a afirmat marţi, Bogdan Chiriţoiu, Preşedintele Consiliului Concurenţei, la deschiderea Zilelor Feroviare 2019.
"Noi suntem reglementatorul pentru acces pe calea ferată. Vedem multe sectoare din economie şi din administraţie. Din perspectiva asta, CFR Marfă este cea mai puţin reformată, cea mai rămasă în urmă din economia românească, cea mai puţin schimbată de la comunism încoace. Aveți neşansa să nu aveţi un sprijin foarte bun în administraţie. Poate fi o problemă de expertiză, şi mai mult o problemă de captură a administraţiei de diferitele interese din piaţă şi societate", a declarat Chiriţoiu.
"Noi suntem reglementatorul pentru acces pe calea ferată. Vedem multe sectoare din economie şi din administraţie. Din perspectiva asta, CFR Marfă este cea mai puţin reformată, cea mai rămasă în urmă din economia românească, cea mai puţin schimbată de la comunism încoace. Aveți neşansa să nu aveţi un sprijin foarte bun în administraţie. Poate fi o problemă de expertiză, şi mai mult o problemă de captură a administraţiei de diferitele interese din piaţă şi societate", a declarat Chiriţoiu.
Acesta susţine că Uniunea Europeană va impulsiona schimbările în companiile feroviare prin reglementările aduse, mai ales în sectorul financiar.
"Singura parte bună pe care o văd este că suntem forţaţi să facem nişte schimbări, nu cred că lucrurile vor să rămână aşa. În primul rând sunt o serie de reguli care ne vin dinspre Uniunea Europeană. Vrând nevrând va trebui să aducem nişte schimbări. Cele mai importante sunt cele financiare. Sunt investiţii care se fac în infrastructură", a mai spus Preşedintele Consiliului Concurenţei.
Chiriţoiu a subliniat că CFR nu duce lipsă de clienţi, există cerere de transport comercial pe calea ferată din partea marilor exportatori şi nevoie ridicată de creştere a limitei de viteză.
"Dacă nu creştem viteza de circulaţie a trenurilor, evident că nu vom putea atrage nici marfă şi nici călători pe calea ferată. Clienţi aţi avea. Operatorii mari economici se plâng de faptul că nu pot folosi calea ferată. Am fost de curând la Renault, cel mai mare exportator al ţării. Are nevoie de o capacitate mai bună pe calea ferată pentru a scoate producţia spre export. Banii sunt esenţiali pentru investiţii ca să creştem viteza", a spus acesta.
Preşedintele Consiliului Concurenţei a adus în discuţie şi decizia Comisiei Europene asupra CFR Marfă şi preluare a o parte din activele companiei de către CFR Infrastructură pentru a ameliora datoriile.
„Banii singur nici ei nu sunt însă suficienţi. E nevoie şi de schimbări de reguli care să crească transparenţa şi să aducă şi să aducă mai multă competiţie în sistem. Pe partea de reguli, acolo ar fi contribuţia noastră, ajutorul pe care îl putem da sectorului. Pe scurt, cartoful cel mai fierbinte pe care trebuie să-l gestionăm este situaţia CFR Marfă. Bănuiesc că mulţi din cei prezenţi în sală sunt implicaţi în plângerea care a fost adresată Comisiei Europene acum trei ani. Ştim cu toţii că la sfîrşitul acestui an vom avea decizia Comisiei Europene care va spune dacă datoriile pe care CFR Marfă le are în momentul de faţă va mai adăuga câteva sute de milioane de euro. Avem câteva luni ca să gândim, în primul rînd CFR Marfă şi Ministerul, care este acţionarul CFR Marfă, să găsim soluţii cum, cum vedem evoluţia companiei şi a activelor companiei. Propunerea noastră a fost ca cel puţin o parte din active să fie preluate de CFR Infrastructură, şi în felul acesta să se reducă nivelul datoriilor", a adăugat Chiriţoiu.
Bogdan Chiriţoiu a mai explicat că se pregăteşte deschiderea CFR Călători pentru concurenţa între traseele cel mai mult utilizate şi profitabile şi cele care vor necesita subvenţii.
"Avem discuţii în momentul de faţă privind modul cum va fi subvenţionat transportul de călători pe calea ferată în următorul an. Preocuparea noastră şi a Guvernului este să ne asigurăm ce limite poate să suporte bugetul, subvenţiile pentru CFR Călători, există o formulă care este corectă faţă de diferiţi operatori. Ceea ce e mai complicat, trebuie să ne pregătim pentru momentul în care vom deschide spre concurenţă acest sector, între traseele profitabile care poate nu necesită subvenţii, sau poate necesită o subvenţie mai mică şi şi traseele care sunt necesare social şi vor fi subvenţionate de la buget", a spus Preşedintele Consiliului Concurenței.
"Sunt de acord cu autorităţile, că nu trebuie ca România să fie campioana reformelor, mai bine stă şi vedem cum greşesc alţii şi învăţăm din ce fac bine şi ce fac prost alţii", a concluzionat acesta.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 10057 / 10192 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
ANALIZĂ | Eurohold Bulgaria AD & Euroins Insurance Group AD vs România: 1-1 după prima încleștare la ICSID. Arbitrii au decis bifurcarea procedurii și vor analiza mai întâi efectele Acordului de denunțare a tratatelor bilaterale intra-UE. Urmează o fază preliminară decisivă - dacă România are dreptate, Tribunalul nu va avea jurisdicție, iar dosarul se oprește
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





