In-House Legal Romania: Ce calități trebuie să demonstreze avocații care vor să se alăture echipei juridice de la New Kopel România | De vorbă cu Ștefan Ichim, Legal Manager, despre competențele cerute, modul în care sunt integrați nou-veniții și beneficiile oferite ulterior
23 Ianuarie 2023
Ștefania EnacheȘtefan Ichim este de părere că firma din care face parte reușește să atragă talente noi prin promovarea valorilor sale.
?tefan Ichim, Legal Manager - New Kopel România |
Avocatura in-house este zona către care se îndreaptă mulți absolvenți de Drept. De asemenea, există și profesioniști cu experiență care aleg să renunțe la munca din cadrul firmelor de avocatură pentru a lucra în departamentele juridice ale companiilor.Cei care fac parte deja din acest sistem spun că motivația pleacă de la faptul că există o anumită stabilitate pe care o oferă munca in-house.„Un avocat in-house, care asigură suport juridic unui grup de companii, poate avea foarte multe provocări din toate domeniile de expertiză.Celelalte elemente precum mediul de lucru, salariul etc. sunt variabile și depind de profilul de activitate al companiei, de top management, de asociați sau de obiectivele trasate”, explică Ștefan Ichim, Legal Manager - New Kopel România, intervievat de In-House Legal România, parte a grupului BizLawyer.
Momentele dificile pe care le traversează economia, ca urmare a crizei medicale și, ulterior, a războiului din Ucraina, au determinat angajatorii să strângă rândurile și să se concentreze foarte mult pe resursa umană. Reprezentanții firmelor își contruiesc proiectele de dezvoltare având la bază salariatul. Acesta este motivul care a dus, în ultimul an, la o accelerare a recrutărilor.
Noii angajați trebuie să se identifice cu logo-ul grupului, „Always Yes”
New Kopel România nu a făcut excepție, grupul primind în ultimele 12 luni angajați noi, care au acoperit posturile vacante.
În acest moment, în cadrul departamentului coordonat de Ștefan Ichim nu mai există poziții deschise pentru avocații interni, dar lucrurile se pot schimba în funcție de dimensiunea proiectelor pe care echipa le are de soluționat.
„Competențele pe care ar trebui să le dețină un profesionist care ar putea intra în echipa de Legal ar fi: comunicarea verbală și scrisă; relaționarea; analiza și logica; cunoașterea procedurilor legale; abilități tehnologice; abilități de gestionare a timpului și organizare; capacitatea de analiză și cercetare a conceptelor juridice, a jurisprudenței, a avizelor judiciare, a statutelor, a reglementărilor legale în vigoare”, subliniază Legal Managerul New Kopel România.
Ștefan Ichim este de părere că firma din care face parte reușește să atragă talente noi prin promovarea valorilor sale. Este vorba despre profesionalism, seriozitate, flexibilitate și corectitudine, completate de orientarea către client, lucrul în echipă, excelență juridică și o echipă de management care are o viziune dincolo de situația socio-politică și economică din acest moment.
„Nu cred că facem ceva foarte diferit de celelalte companii. Majoritatea angajaților sunt recomandați de agențiile de recrutare. După aceea urmează un proces lung și anevoios de cunoaștere a noului angajat, ceea ce include în anumite cazuri și o evaluare psihologică. Dorim să avem angajați serioși și dedicați, care să fie parte din familia SIXT atât în perioadele de glorie cât și în cele în care piața ne provoacă să ne creștem eficiența și calitatea serviciilor. Noii angajați trebuie să se identifice cu logo-ul grupului, „Always Yes”. Pe lângă profesionalism, un angajat trebuie să fie proactiv, să se autoperfecționeze și să găsească întotdeauna soluții fiabile pentru orice problemă”, punctează Ștefan Ichim.
Sunt apreciate bagajul de cunoștințe, seriozitatea și implicarea
Pe lângă cursurile de perfecționare, angajații au acces la programe legislative și publicații de specialitate. De asemenea, un senior din cadrul echipei oferă suport noilor angajați pentru a-și îmbunătăți sau dezvolta aptitudinile. „Evaluarea se face în timp real, în cadrul ședințelor sau în cadrul proceselor de lucru. Rezultatul evaluării se comunică în particular angajatului”, completează interlocutorul In-House Legal România.
New Kopel România nu țintește doar angajați cu experiență profesională sau doar tineri absolvenți. De exemplu, în cadrul Departamentului Legal există, în acest moment, un echilibru între aceste două categorii. „Preferința ar fi să avem angajați tineri cu energie frumoasă spre dezvoltare. Examenul de Barou nu este o cerință. Apreciem că bagajul de cunoștințe, seriozitatea și implicarea sunt atribute care pot câștiga o cauză. La acest moment, Departamentul juridic din cadrul grupului este compus din trei profesioniști. În funcție de volumul de lucru sau proiecte specifice, folosim și suport extern”, arată Legal Managerul New Kopel România.
În principiu, recrutarea unui nou membru în echipă vizează doar bazinul de candidați existent pe plan intern (național), dar nu este exclusă extinderea acestei sfere de interes și la nivel extern, dacă persoana respectivă deține abilitățile necesare pentru această poziție.
Formarea unui avocat intern competitiv nu este simplă. Totul diferă de la o persoană la alta, în funcție de gradul de adaptabilitate, nivelul de cunoștințe cu care începe, flexibilitatea și dorința de a acumula noi cunoștințe, mediul de lucru sau chiar și managementul superior. „Ca perioadă, cred ca în primii doi ani abia aprofundezi procesele din cadrul unei companii mari, iar cinci ani ar fi o perioadă în care profesionistul ar fi într-o condiție optimă. Asta nu înseamnă că trebuie să intervină plafonarea”, argumentează Ștefan Ichim.
Munca avocaților in-house este una complexă și vine „la pachet” cu foarte multe avantaje profesionale. Dintre acestea, Ștefan Ichim nominalizează mediul de lucru stabil și accesul la programe de perfecționare. De asemenea, acest tip de job implică domenii de activitate diverse și spețe din diferite ramuri ale dreptului. În plus, oferă posibilitatea de a avea parteneri specializați pe diferite arii de expertiză cu care avocatul in-house poate face schimb de experiență.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 19 / 80 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații Teis și Asociații întorc rezultatul anulării unei proceduri de achiziție publică în etapa reevaluării ofertelor
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Garanția la plata cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...