
Afaceri de 1,076 miliarde de euro pentru Orange România, anul trecut
18 Februarie 2021
AGERPRESLa 31 decembrie 2020, Orange România oferea servicii mobile, fixe şi TV pentru 10.727.000 de clienţi, în creştere cu 1%, comparativ cu finalul T4 din 2019, iar serviciile fixe în bandă largă aveau 403.000 de clienţi, mai mulţi cu 13% de la an la an.
![]() |
Cifra de afaceri raportată de Orange România în trimestrul IV din 2020 a ajuns la 304 milioane de euro, în creştere cu 1,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, iar numărul de clienţi ai serviciilor mobile, fixe şi TV s-a majorat cu 1%, până la 10,727 milioane, conform unui comunicat al companiei.
În cursul anului trecut, Orange a continuat dezvoltarea reţelei, iar la 31 decembrie 2020 asigura acoperire 4G pentru 99,2% din populaţie şi 4G+ pentru mai mult de de 65% dintre români, faţă de 53%, la final de 2019. În acest sens, în 2020, un număr de 230.000 de locuitori din 503 de localităţi nou acoperite au primit acces la conectivitate 4G.
"Dacă în 2019 reţeaua Orange 5G era prezentă în 4 oraşe, 2020 a adus conectivitatea 5G în 15 oraşe din România, iar Capitala este 100% acoperită. Dincolo de viteze comparabile cu cele de fibră optică, cu maxime de 1,2 Gbps - de până la 10 ori mai mari decât 4G, reţeaua Orange 5G permite inovaţii tehnologice ce aduc îmbunătăţiri semnificative viitoarelor proiecte de oraşe inteligente, mobilitate, media etc. Dezvoltările la nivel de infrastructură au fost făcute în condiţiile îmbunătăţirii eficienţei energetice, prin ajustarea consumului echipamentelor în funcţie de trafic şi prin folosirea unor soluţii ce reduc cantitatea de curent electric necesar în centrele de date şi în incintele de telecomunicaţii. Aceste acţiuni reprezintă o parte dintre eforturile Orange pentru reducerea impactului asupra mediului înconjurător", se arată în comunicatul operatorului de telecomunicaţii.
În cursul anului trecut, Orange a continuat dezvoltarea reţelei, iar la 31 decembrie 2020 asigura acoperire 4G pentru 99,2% din populaţie şi 4G+ pentru mai mult de de 65% dintre români, faţă de 53%, la final de 2019. În acest sens, în 2020, un număr de 230.000 de locuitori din 503 de localităţi nou acoperite au primit acces la conectivitate 4G.
"Dacă în 2019 reţeaua Orange 5G era prezentă în 4 oraşe, 2020 a adus conectivitatea 5G în 15 oraşe din România, iar Capitala este 100% acoperită. Dincolo de viteze comparabile cu cele de fibră optică, cu maxime de 1,2 Gbps - de până la 10 ori mai mari decât 4G, reţeaua Orange 5G permite inovaţii tehnologice ce aduc îmbunătăţiri semnificative viitoarelor proiecte de oraşe inteligente, mobilitate, media etc. Dezvoltările la nivel de infrastructură au fost făcute în condiţiile îmbunătăţirii eficienţei energetice, prin ajustarea consumului echipamentelor în funcţie de trafic şi prin folosirea unor soluţii ce reduc cantitatea de curent electric necesar în centrele de date şi în incintele de telecomunicaţii. Aceste acţiuni reprezintă o parte dintre eforturile Orange pentru reducerea impactului asupra mediului înconjurător", se arată în comunicatul operatorului de telecomunicaţii.
Potrivit sursei citate, în intervalul octombrie - decembrie, Orange România a realizat o cifră de afaceri în valoare de 304 milioane de euro, în creştere cu 1,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, evoluţia fiind determinată de majorarea vânzărilor de echipamente, înregistrată în contextul în care multe dintre activităţile economice s-au mutat în mediul digital.
Cifra de afaceri totală pentru 2020 s-a ridicat la 1,076 miliarde de euro.
La 31 decembrie 2020, Orange România oferea servicii mobile, fixe şi TV pentru 10.727.000 de clienţi, în creştere cu 1%, comparativ cu finalul T4 din 2019, iar serviciile fixe în bandă largă aveau 403.000 de clienţi, mai mulţi cu 13% de la an la an.
În ceea ce priveşte serviciile pentru companii şi sectorul public, în 2020, Orange a fost partener de digitalizare pentru clienţii din sectorul public şi privat, iar pentru adaptarea activităţii la noile condiţii cele mai cerute soluţii tehnologice au fost de lucru colaborativ, call center şi securitate cibernetică. În acelaşi timp, Orange a răspuns rapid, într-o situaţie de criză, la nevoile spitalelor ori ale şcolilor.
Astfel, compania a livrat peste 180.000 de tablete, pe parcursul anului, în timp ce Fundaţia Orange a investit peste 550.000 euro în educaţie digitală şi a adaptat platforma de învăţare Digitaliada la noile condiţii de învăţare pentru mai mult de 35.000 de elevi, profesori şi părinţi.
Anul trecut, veniturile din servicii IT&C, destinate companiilor, au cunoscut o evoluţie constantă, cu o creştere de 20% faţă de 2019, anunţă compania.
Un alt segment care a înregistrat creşteri a fost cel al serviciilor financiare Orange Money, utilizate în prezent de peste 260.000 de clienţi. Acestea au consemnat un salt de 50%, iar baza de carduri emise s-a dublat în 2020.
Totodată, în perioada octombrie - decembrie 2020, comenzile e-commerce pentru servicii şi achiziţii online sau triplat în comparaţie cu acelaşi interval din 2019. Pe acest segment, Orange România a lansat Yoxo, primul abonament 100% digital, ce a cunoscut o creştere constantă pe parcursul ultimelor luni.
Numărul utilizatorilor activi My Orange a crescut cu 35% în 2020 faţă de finalul anului trecut, în timp ce numărul de conversaţii cu chatbot-ul Djingo a crescut cu 80% în intervalul de referinţă, notează operatorul de telecomunicaţii.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 4 / 66 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...