ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

CMS, alături de Ahold Delhaize în finalizarea achiziției Profi Rom Food în România | Horea Popescu, Managing Partner CMS România și Head of CEE Corporate M&A: ”Rolul nostru în această achiziție subliniază încă o dată experiența noastră solidă în gestionarea proiectelor complexe. Este o tranzacție de referință, ce trimite un semnal puternic că piața de retail alimentar din România continuă să atragă investitori mari”

06 Ianuarie 2025   |   R. T.

CMS, alături de Ahold Delhaize în finalizarea achiziției Profi Rom Food în România | Horea Popescu, Managing Partner CMS România și Head of CEE Corporate M&A: ”Rolul nostru în această achiziție subliniază încă o dată experiența noastră solidă în gestionarea proiectelor complexe. Este o tranzacție de referință, ce trimite un semnal puternic că piața de retail alimentar din România continuă să atragă investitori mari”

Horea Popescu (Managing Partner CMS România şi Head of CEE Corporate M&A) şi Claudia Nagy (Senior Counsel CMS Romania)

 
 
CMS a asistat Ahold Delhaize în finalizarea achiziției strategice a Profi Rom Food SRL, un important retailer alimentar de proximitate din România, de la MidEuropa. Tranzacția, în valoare de aproximativ 1,3 miliarde de euro, a fost semnată și anunțată în octombrie 2023 și a primit recent aprobarea Consiliului Concurenței. Această achiziție marchează un moment istoric la nivel regional, fiind cea mai mare tranzacție din retail-ul alimentar din Europa Centrală și de Est, precum și cea mai mare tranzacție de private equity din România de până în prezent.  Mai mult, este considerată și cea mai mare tranzacție din sectorul alimentar din Europa continentală care implică un fond de private equity.


Ahold Delhaize este unul dintre cei mai mari jucători din retail la nivel global în segmentul de supermarketuri și comerț online, deținând 16 mărci locale și peste 7.700 de magazine locale, care deservesc peste 63 de milioane de cumpărători în fiecare săptămână în Europa, Statele Unite și Asia.

Managing Partner CMS România și Head of CEE Corporate M&A Horea Popescu declară: „Suntem încântați că am fost alături de Ahold Delhaize pe tot parcursul acestei achiziții, până la finalizarea acesteia. Rolul nostru în această achiziție subliniază încă o dată experiența noastră solidă în gestionarea proiectelor complexe. Este o tranzacție de referință, ce trimite un semnal puternic că piața de retail alimentar din România continuă să atragă investitori mari.”

Senior Counsel CMS Romania Claudia Nagy adaugă: „A fost un privilegiu să lucrăm împreună cu echipele de la Ahold Delhaize şi Mega Image pentru a încheia această achiziție complexă. Datorită know-how-ului și experienței noastre multidisciplinare ne-am aflat în poziția ideală pentru a oferi asistență juridică completă, asigurându-i clientului nostru atingerea obiectivelor lor de business.”

Echipa multidisciplinară CMS care a asistat Ahold Delhaize a fost coordonată de Horea Popescu şi Claudia Nagy (Corporate şi M&A) pentru aspecte de drept românesc şi Eva Talmacsi (Corporate şi M&A, CMS UK) cu privire la aspecte de drept englez, cu sprijin important acordat de către Roxana Fratila (partener Real Estate), Raluca Ionescu (counsel Corporate şi M&A).

Echipa extinsă a inclus peste 10 avocaţi din birourile CMS din România si din Marea Britanie.

----------------------------------------------------------------

Despre tranzacție


Profi este unul dintre cei mai importanți retaileri tradiționali din România, care operează aproximativ 1.700 de supermarketuri și magazine de proximitate. Este recunoscut pentru gama extinsă de produse și valoarea adăugată pe care o oferă clienților. În anul financiar încheiat în iunie 2024, compania a generat vânzări nete de 2,7 miliarde de euro. Alăturarea celor două branduri va completa și extinde prezenţa actuală a Ahold Delhaize în România, pentru a servi mai bine clienții atât din zonele urbane, cât și din cele rurale. Compatibilitatea excelentă a celor două branduri Profi si Mega Image și ofertele complementare pentru clienți vor genera sinergii.

Ahold Delhaize estimează că Profi va adăuga aproximativ 3 miliarde de euro în vânzări nete la rezultatele sale financiare din 2025. Totodată, se așteaptă ca pentru anul 2025 tranzacția Profi sa aiba un impact neutru asupra câștigului pe acțiune diluat. Detalii suplimentare despre impactul asupra rezultatelor financiare ale Ahold Delhaize vor fi furnizate pe 12 februarie, ca parte a perspectivelor sale pentru 2025.

Intenția de a achiziționa Profi a fost anunțată pe 30 octombrie 2023 și aprobată recent de Consiliul Concurenței din România (RCC), cu angajamentul respectării obligațiilor post-finalizare a tranzacţiei privind relațiile cu furnizorii de pe piața de retail din România, precum și cedarea a 87 de magazine, după cum a detaliat Consiliul Concurenței în comunicatul său .

BofA Securities și Goldman Sachs au acționat în calitate de consilieri financiari pentru Ahold Delhaize; CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang și GNP Guia Naghi & Partners au acționat în calitate de consultanți juridici.  

De partea cealaltă, pentru acest mandat, RTPR a implicat o echipă multidisciplinară de 27 de avocați care au fost coordonați de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate), iar Roxana Ionescu (Partner) a condus procesul extrem de complex de autorizare a concentrării economice de către Consiliul Concurenței și procedura de notificare a investițiilor străine directe, precum și alte aspecte ale acestei tranzacții cu multiple fațete. Maria Luca (Associate), David Mirea și Alexandru Dumitrescu (Junior Associates) au avut o contribuție semnificativă în etapa tranzacțională cuprinsă între semnarea și finalizarea proiectului. Aspectele de dreptul muncii au fost gestionate de Alina Stăvaru (Partner) și Cezara Urzică (Senior Associate), care au negociat noile contracte de management. Cosmin Tilea (Partner) și Andreea Nedeloiu (Senior Associate) au coordonat avocații care au acordat consultanță cu privire la aspectele de finanțare ale tranzacției. White & Case LLP a asistat MidEuropa pentru aspectele de drept englez ale tranzacției.


----------------------------------------------------------------


Despre CMS
Înființată în anul 1999, CMS este o organizație integrată, multi-jurisdicțională, de firme de avocatură, care oferă servicii complete de consultanță juridică și fiscală. Cu 85 de birouri în 48 de țări din întreaga lume și peste 6.300 de avocați, CMS deține o experiență îndelungată atât în domeniul consultanței în jurisdicțiile sale locale, cât și internaționale. Având în portofoliu mari companii multinaționale cât și companii cu capital mediu și start-up-uri, CMS oferă rigoarea tehnică, asistență juridică strategică și parteneriat pe termen lung pentru a menține fiecare client în poziția de lider al domeniului în care acesta activează.

Firmele membre CMS asigură o experiență vastă în cele 19 arii de practică și sectoare, inclusiv Drept corporatist / Fuziuni & Achiziții, Energie & Schimbarea climei, Fonduri, Științe ale vieții & Sănătate, Tehnologie, Media și Comunicații, Fiscalitate, Bănci & Finanțe, Aspecte comerciale, Antitrust, Concurență & Comerț, Rezolvarea Litigiilor, Aspecte privind Ocuparea Forței de Muncă & Pensiile, Proprietatea Intelectuală și Proprietatea Imobiliară.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5 / 8455
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...