Studiul de fezabilitate pentru podul Giurgiu-Ruse 2 a fost aprobat; Vălean: Sper să se mişte repede şi să obţină finanţare efectivă
21 Februarie 2024
AGERPRESEa susţine că, în conformitate cu cele mai noi hărţi de infrastructură europene adoptate recent, Giurgiu-Ruse 2 ar trebui să fie un pod rutier şi de cale ferată.
Studiul de fezabilitate pentru un nou pod Giurgiu-Ruse, depus de România pe fondurile de mobilitate militară, a fost aprobat, a declarat comisarul european Adina Vălean, la Bruxelles, pentru AGERPRES, exprimându-şi speranţa că autorităţile române se vor mişca repede şi vor aplica şi pentru finanţarea efectivă a lucărilor, iar proiectul final va avea şi o secţiune feroviară.
"A venit relativ târziu proiectul pentru un studiu de fezabilitate, a fost depus de România pe fondurile de mobilitate militară. A fost aprobat, dar (aprobarea) este în acest moment doar pentru studiul de fezabilitate. Eu sper ca lucrurile se mişte cât mai repede, să poate să aplice şi pentru finanţarea efectivă a lucrărilor. În acest moment el este depus doar ca un pod rutier, cu opţiune pentru feroviar. Eu sper să fie un pod şi cu feroviar, pentru că este pe acest Coridor Nord-Sud, care trebuie să fie deservit de o trecere modernă peste Dunăre", a afirmat marţi comisarul european pentru transporturi.
"A venit relativ târziu proiectul pentru un studiu de fezabilitate, a fost depus de România pe fondurile de mobilitate militară. A fost aprobat, dar (aprobarea) este în acest moment doar pentru studiul de fezabilitate. Eu sper ca lucrurile se mişte cât mai repede, să poate să aplice şi pentru finanţarea efectivă a lucrărilor. În acest moment el este depus doar ca un pod rutier, cu opţiune pentru feroviar. Eu sper să fie un pod şi cu feroviar, pentru că este pe acest Coridor Nord-Sud, care trebuie să fie deservit de o trecere modernă peste Dunăre", a afirmat marţi comisarul european pentru transporturi.
Ea susţine că, în conformitate cu cele mai noi hărţi de infrastructură europene adoptate recent, Giurgiu-Ruse 2 ar trebui să fie un pod rutier şi de cale ferată.
"De altfel, Comisia a investit sute de milioane în refacerea căii ferate Bucureşti-Giurgiu. Este absolut natural ca acest coridor să continue spre sud, mai ales în contextul noilor posibilităţi de conectivitate care vin în Marea Egee dinspre Grecia, Bulgaria, deci pe Coridorul Nord-Sud, pe care acum România se află. Un coridor nou pe care l-am adus României, Coridorul Nord-Sud - de la Marea Baltică, la Marea Egee, cu conectare la Marea Neagră. Deci este foarte important ca acest pod să fie la standarde şi Comisia este perfect dornică să investească în el", a precizat Adina Vălean.
Înaltul oficial european afirmă că acesta este unul dintre două proiecte legate de Dunăre pe care le consideră extrem de importante pentru România şi pe care a încercat să le impulsioneze în întreg mandatul său.
"Al 2-lea proiect legat de Dunăre la care făceam referire este Fast Danube, 'Dunărea rapidă', care ar asigura navigabilitatea pe Dunăre tot timpul anului - şi în contextul coridoarelor solidarităţii cu Ucraina, transportului de mărfuri pe Dunăre dinspre porturile dunărene din est pe Dunăre în amonte către Europa Centrală şi alte porturi, porturile italiene sau croate - este extrem de important, astfel încât e un context favorabil care aduce cu siguranţă sprijinul Comisiei Europene şi o prioritizare a proiectului", a explicat Adina Vălean.
Comisarul UE pentru transporturi apreciază că România şi Bulgaria şi-au respectat obligaţia, despre care afirmă că a impus-o personal, de a depune un proiect comun pe programul Fast Danube 2 până la sfârşitul lui ianuarie.
"(...) România a reuşit să propună acest proiect, să-l depună împreună cu Bulgaria. Eu sper ca el să fie selectat, astfel încât să beneficieze deja de finanţare în această schemă financiară multianuală. (...) Am avut această ambiţie ca până la finalul mandatului meu să văd acest proiect depus odată de România şi Bulgaria şi era, ca să spun, ultimul apel de proiecte până la sfârşitul lui ianuarie", a spus comisarul UE.
Ea a precizat că proiectul a fost depus cu sprijinul task-force-ului care este finanţat de Comisia Europeană şi care ajută România şi Bulgaria să scrie proiecte cât mai competitive "şi care a identificat modalităţi practice de depăşire a unor obstacole, să spunem, privind date adunate din proiecte precedente".
"În fine, am făcut o reţetă nouă, să spun, doar ca să vedem acest proiect depus şi sper sincer să aibă succes, să fie finanţat", a mai afirmat Vălean.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 2036 / 18400 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
CMS asistă grupul M Core cu privire la achiziția portofoliului de centre comerciale (Strip Malls) din România de la MAS Plc. Roxana Frățilă (partener) și Mircea Moraru (senior counsel), au coordonat avocații care au acoperit aspectele tranzacționale, iar Ana Radnev (partner) și Alina Tihan (senior counsel) au condus echipa de drept bancar
Promovări la Schoenherr: Monica Cojocaru devine partner în structura internațională a grupului, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu, managing partner: ”Aceste promovări vin să confirme valoarea pe care o atribuim contribuției efective a colegelor noastre la dezvoltarea ariilor de practică din care fac parte – corporate m&a, energy, banking & finance, labour & employment – și a relației cu clienții firmei”
Clifford Chance Badea și-a extins echipa cu 15 avocați în 2024, după cel mai accelerat ritm de creștere și recrutare din ultimii ani | Daniel Badea, Managing Partner: ”Am avut colegi care au lucrat în birourile internaționale ale Clifford Chance, dar și în locuri precum Stockholm sau Zurich, pe proiecte transfrontaliere de o complexitate foarte mare, acoperind aproape toate continentele”
Sun Wave Pharma România, la vânzare. Jefferies consiliază exitul LetterOne, fond de investiții legat de doi oligarhi ruși
BACIU PARTNERS, numită ”Gold Stars of Romanian IP” de World Trademark Review în clasamentele WTR 1000 2025. Patru membri ai echipei, desemnați profesioniști de top în clasamentul individual
Trei firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2025 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
Bulboacă & Asociații a sprijinit obținerea unei finanțări de capital de lucru în valoare de 20 de milioane EUR pentru Frigoglass, asumând din nou un rol de reprezentare dublă. Colaborare cu două firme internaționale de avocați, în acest proiect
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...