
Studiu Horváth: Industria ambalajelor va crește cu 30%, la un trilion de dolari, în 2025
20 Ianuarie 2022
BizLawyer● Industria și transporturile reprezintă 41% din totalul de ambalaje utilizate, în timp ce consumul populației – 59%. ● Consumatorii europeni preferă, în proporție de 70%, ambalajele prietenoase cu mediul, ceea ce setează în mod decisiv direcția de dezvoltare a industriei de profil.
![]() |
Industria globală a ambalajelor se află în plină expansiune și va crește cu circa 30%, până în 2025, de la 770 miliarde USD la 1 trilion USD, după ce s-a extins cu o medie anuală de 5.6% în ultimii 5 ani, arată un studiu recent al companiei de consultanță internațională, Horváth. În pofida eforturilor de a proteja clima și a diminua risipa de materiale, cererea de ambalaje va continua să sporească, mai ales odată cu extinderea comerțului on-line. Pe de altă parte, va crește și cererea de materiale de ambalare îmbunătățite și sustenabile, cu un impact mai redus asupra mediului, conform studiului „Industria europeană a ambalajelor în 2025 – tendințe, perspective și factori de succes într-un mediu de piață competitiv”.
Printre factorii care generează creșterea susținută a acestei piețe, Horváth a identificat: (1) îmbătrânirea populației – care prelungește perioada de consum și necesarul de produse ambalate (de la produse alimentare la medicamente); (2) gospodăriile cu mai puțini membri – ce consumă volume tot mai mari de produse; (3) urbanizarea și creșterea comerțului online; (4) cererea sporită de ambalaje sustenabile – care le va permite companiilor să își optimizeze produsele și să identifice noi modalități de diversificare a veniturilor și diferențiere pe piață.
O analiză detaliată bazată pe rapoartele de piață din studiu dezvăluie alte constatări interesante cu privire la tipul, utilizarea și distribuția cantității ambalajelor necesare la nivel mondial. Industria și transporturile par să fie semnificativ mai „sustenabile” față de consumul populației (59% dintre ambalaje). Procesele industriale necesită, în primul rând, materiale reciclabile precum hârtie și carton și ocupă aproximativ 41% din volumul total de ambalaje. În schimb, consumul se ridică la 59% din piața mondială a ambalajelor, folosind preponderent cantități mai mari de materiale plastice (compozite).
Trei sferturi din piața mondială a vânzărilor de ambalaje este dominată de hârtie și carton, precum și ambalaje din plastic, restul fiind alcătuit din metal, sticlă și alte materiale. 70% din toate ambalajele de consum sunt produse pentru alimente (51%) și băuturi (19%), 8% pentru produse medicale, 4% pentru cosmetice și doar 18% pentru alte bunuri/bunuri de larg consum.
Principalele tendințe: responsabilizarea consumatorilor și „Smart Packaging”
În ultimii ani, direcțiile de dezvoltare a industriei ambalajelor au fost marcate, în mod decisiv, de conștientizarea sporită a publicului cu privire la necesitatea protecția mediului, alături de norme mai stricte care să preîntâmpine irosirea resurselor și producerea deșeurilor – deși mai sunt multe de realizat pentru diminuarea risipei. De exemplu, la nivelul anului 2018, dacă totalul deșeurilor de hârtie, carton și plastic, generate anual, ar fi fost calculate „per capita” ar fi rezultat 218 kg pentru fiecare locuitor al Germaniei, respectiv 105 kg pentru fiecare locuitor al Austriei.
Deși provocările privind reducerea impactului ambalajelor asupra mediului rămân însemnate, iar rezultatele în diminuarea deșeurilor sunt inegale, de la o țară la alta, în Europa se reușește reciclarea ambalajelor în proporție de: (1) 90% – pentru ambalaje de metal; (2) 87% – hârtie și carton; (3) 84% – sticlă; (4) 47% – plastic; și (5) 25% – lemn. Procentele ar putea crește, în viitor, odată ce peste 70% dintre europeni își declară o preferință pentru ambalajele „prietenoase cu mediul”, ceea ce înseamnă că acestea se pot refolosi, sunt biodegradabile și compuse în proporție tot mai mare din hârtie, în detrimentul materialelor plastice.
O altă tendință identificată de studiul Horváth este dezvoltarea soluțiilor „Smart Packaging”, care devin un diferențiator puternic pentru jucătorii din industrie. Pe termen lung, succesul pe piața ambalajelor va fi de partea celor care vor ști să îmbine proprietățile de ambalare „inteligente”, cum ar fi trasabilitatea, interacțiunea specifică cu produsul ambalat sau cerințele legate de tehnologia senzorilor, ceea ce vor face ca produsul și ambalajul vor „să crească împreună”, ca un tot întreg.
„Piața ambalajelor crește în toată lumea, dar calitatea și sustenabilitatea produselor se modifică, pe măsură ce consumatorii devin tot mai conștienți de impactul asupra mediului al acestei industrii. Companiile care vor putea propune ambalate atât inteligente, cu mai multe funcții decât protecția produselor, cât și prietenoase cu mediul, vor avea de câștigat, pe o piață unde tendința de concentrare a jucătorilor crește de la an la an,” a explicat Kurt Weber, director general al Horváth România.
La nivel global, zona economică Asia-Pacific este răspunzătoare în prezent pentru cea mai mare proporție de ambalaje, și anume aproximativ 40% cu o rată de creștere anuală estimată de aproape 7%. Urmează Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) cu puțin sub 30% și America de Nord cu 26%.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 11900 / 19886 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...